Forum > Licht

Verschillen rookmachine-vloeistof-test

(35 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
9-2-2003 01:06
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 9-2-2003 22:53
Zoals enige tijd terug afgesproken met Dré zou ik nog de verschillen tussen zijn rookvloeistoffen in de praktijk testen/posten.

Nou hier komt het dan:
Wat is nou het verschil tussen
www.new-line.nl/v/2555
en
www.new-line.nl/v/1059
Allereerst de prijs zou je denken, bijna 5x zo duur!
Maar nee, de tweede can zit ook maar de helft in,
Dus is er een prijsverschil van iets meer dan 2,5.

In de praktijk is het verschil tussen de twee DUIDELIJK zichtbaar!
(Wij gebruiken een Antari 1500 nieuwste model met DMX)
Bij de voordelige vloeistof is de rook zo weer opgelost, en blijft meer op één plek hangen, zover dus als je rookdoos kan blazen.
Dat is bij onze 1500 niet zo'n probleem, want die kan ver.
Maar bij de kleinere machientjes betekent dat,
dat je nauwelijks de zaal vol krijgt met een evenwichtige rookverdeling.

De Jem vloeistof presteert veel beter.
Hij diffuseert (verspreidt) veel gelijkmatiger en uiteindelijk is werkelijk de hele zaal in een soort haze gehuld, als de afzuiging niet te hard aan staat.

Mijn maat had ik op een gegeven moment een standje gegeven dat hij te veel rook in de zaal blies. Zijn antwoord: "ik heb al 10 minuten geen drukje meer gedaan laugh :D "

Hij ruikt ook veel minder.
We hebben gisteravond, en dat is echt voor de eerste keer,
geen ENKELE klacht gehad omtrent ademnood, astma en stank.
Dat is wel bijzonder vind ik. Veel klachten zijn psygisch, en komen voornamelijk doordat men de rook ruikt, maar met de JEM; Niets!
En we hebben hem toch goed uitgeprobeerd, je kon af en toe geen hand voor ogen meer zien happy :)

Je moet hem alleen wél leren te doseren.
Waar je vroeger 20 seconden rookte, rook je nu 5 seconden voor hetzelfde effect.
De rook blijft dus veel langer hangen, en verdeelt zich heel evenwichtig.
Daardoor komen je lichteffecten veel mooier tot hun recht.

Ook door de betere kwaliteit mag je verwachten dat je machine minder gauw vervuilt. Niet onbelangrijk gezien de laatste paar posts over rookmachines.

Mijn keuze (TOM's choise) Martin/JEM!
Je doet er toch veel langer mee omdat je minder nodig hebt,
dat gekoppeld aan minder klachten is voor mij reden genoeg.

Mocht je buiten werken (kermis en dergelijke), zou ik wel goedkope vloeistof gebruiken, het waait immers zo weg en dan is het het prijsverschil NIET waard.

Dré moet alleen even een mooi plaatje van die veel mooiere jerrycan op zijn site zetten laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
9-2-2003 01:12
Weten we dat ook eindelijk.

Geval is namelijk dat ik de rare afwijking heb dat ik GEEN andere vloeistof in m'n Martin machines wil dan die JEM (=Martin) vloeistof. Daarom heb ik zelf nooit uit kunnen/willen proberen wat de verschillen zijn.

Overigens is er in "no-name" land ook nog een slag zwaardere vloeistof. Wellicht dat je die ook eens uit kunt proberen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
9-2-2003 01:20

Dré schreef:

Wellicht dat je die ook eens uit kunt proberen?
Prima
Kom binnenkort toch weer eens bij je laugh :D
Neem ik hem wel mee als je hem in huis hebt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
12-2-2003 10:35

Tom schreef:

Je moet hem alleen wél leren te doseren.
Waar je vroeger 20 seconden rookte, rook je nu 5 seconden voor hetzelfde effect.
Dus 4x zo minder drukken met een prijsverschil van 2,5... dus eigenlijk is die JEMM goedkoper.. ;-)
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
25-3-2003 20:00
zo, ff een schopje omhoog...

hoe lang blijft rookvloeistof houdbaar?? ik ben wellicht van plan om die JEM vloeistof te kopen, maar 10 liter is wel aardig veel!!! (aangezien ik 1 liter in 5 maanden gebruik ofzo)
Music is what feelings sound like...
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
25-3-2003 20:07
ik heb in 3 jaar 4 liter rookvloeistof er doorheen gejaagt bijna niks dus en ik draai elke maand wel een keertje
D'n huisschilder
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
25-3-2003 23:59
Daar het een redelijk olie achtige substantie is, en als je de dop er goed op vast draait (luchtdicht), denk ik dat de houdbaarheid niet zo'n probleem is. Gaat jaren mee.

Wel is het verstandig om de can af en toe eens goed te schudden, zodat alles weer lekker door elkaar zit.

Denk er om dat de vloeistof in je rookmachine ook kan bezinken als je hem lang niet gebruikt. Meestal tijdeens het transport (in de aanhanger) word er lekker geschud, dus dan heb je geen problemen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FlyingPigStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2003
Laatste: 26-3-2003
Berichten: 4
26-3-2003 02:01
Houd er ook rekening mee dat de wat duurdere vloeistoffen vaak beter zijn voor je apparaat: je hebt "zelfreinigende" vloeistoffen, en vloeistoffen die alleen maar vervuilen. Dan is het zaak dat je eens in de zoveel tijd even je fogger schoonmaakt.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
26-3-2003 14:45
Reinigingsmiddelen in rookvloeistof die wil je niet door je publiek laten inademen!
Dat is altijd een bijtende stof.
Niet door je vloeistof heen gooien dus!
Als het nodig is om je rookdoos te reinigen, doe dat dan op de reeds eerder omschreven wijze: Zoek zoek zoek maar eens in het forum.
Prima uitgelegd door Dré (wie anders wink ;))

Als je goede vloeistof koopt, en je machine regelmatig gebruikt, hoef je hem niet snel schoon te maken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
26-3-2003 15:24
Belangrijke eigenschap van de vloeistof is dat hij SCHOON is (da's NIET hetzelfde als dat de vloeistof een machine zou reinigen).

Wat is het geval: een goede (schone) vloeistof zal de machine veel minder snel vuil maken (waardoor onderhoud minder vaak nodig is). Dit betekent echter niet dat er kleine schoonmakertjes in de vloeistof zitten (wellicht dat de marketingafdeling dat soms wel suggereert maar... da's dus niet waar ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)