Forum > Geluid

Plan nieuwe school installatie.

(77 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 9476
15-2-2004 23:09

GoeieGast schreef:

Jammer dat jullie me als een randebiel die ff iets inmekaar heeft gegooid zien.
Waar staat dat dan? shocked 8O
We hebben het al eens vaker gezegd;
je vraagt om informatie en hulp,
word dan niet geirriteerd en onbeschoft als die informatie niet helemaal is wat je wilt horen.

Maar als je een set zo samenstelt zoals je in eerste instantie had gedaan, getuigt dat niet echt van "ingelezen in de materie" verstand. wink ;)

ME schreef:

@ tom. Ik zelf vindt de Sm58 juist heel robuust. Bij ons op school stuiterd hij regelmatig.
Lezen Me!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
16-2-2004 10:46

ME schreef:

Op bass zit ook wel degelijk een uitgang. Gitaar meestal niet. Kijk maar op site van marshall. Geen één line out te vinden. Maar ach. Eindeloze discussie.
Dan weet ik niet waar je kijkt... die zijn er wel degelijk!!
Alleen de 'budget'series zoals valvestate e.d. misschien niet.

En moet je eens kijken naar versterkers van Line6
effect send/return / emulated line output etc. happy :)
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
16-2-2004 11:33
wat wil je met een "emulated line out"?!?!
dan hoor je nog steeds alleen de versterker en niet de speakers
en hoevaak denk je een top model van line6 op een podium van een school te zien..
exit-clear
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
16-2-2004 13:09
Edit Mod: Even de discussie de goede kant op sturen: het gaat hier om het juiste geluidssetje voor de school van Movergauw, niet over line-outs op gitaarversterkers


Wat ik tot nu toe in de discussie mis is het uitgangspunt: waarvoor wordt de set gebruikt: musicals en/of toespraken en/of feestavondjes en/of schoolbandjes etc.?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-2-2004 16:06
Ten eerste het budget is rond de 11.000 e. Waar ik dat randebiel vandan heb is dat iemand weliswaar goedbedoelde dingen schreef is b.v., "als je passieve monitors neemt moet je ook versterkers hebben" het is goed bedoelt, weet jij weel wat ik weet maargoed dat bedoelde ik dus. Vandaag heb ik even overlegd en we hebben een prioriteiten-lijstje gemaakt -> Speakers-Mixer-microfoons-en dan de rest. Waraschijnlijk worden het i.p.v. 9 sennnheisers 6 Sm 57s en gaat dat geld in een betere mixer. De subs worden twee eon subs.
De set wordt voor alles gebruikt (staat er wel ergens in maargoed) toespraken concerten toneel praktisch alles.
Normaal huurden we altijd 6 zangmicrofoons en draadloze, de docent had eerst 12 shocked 8O sennheiser zangmicros staan maar toen heb ik meteen gezegd dat dat er minder moesten. Dat gebeurt dus ook.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DjLudoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-4-2012
Berichten: 50
16-2-2004 17:06
Haha, warom kraakt iedereen GoeieGast op zijn manier af?? En over eindeloze discussiec, ik vind een shure beter dan een sennheiser, word volwassen en gebruik die grijze massa!!

Ik zou zulke dingen hier nie op het forum bespreken, ga lekker naar een proffesioneel bedrijf, waar 1 man, 1 mening geeft en ga daar mee verder, hier met 100-derden "proffesionals" kom je er egt niet.

m.i is dit een posting waar je wat aan hebt.!

Gr Ludo
Audiofiel ben je niet voor even, maar voor je hele leven...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 9476
16-2-2004 17:27

DjLudo schreef:

Ik zou zulke dingen hier nie op het forum bespreken, ga lekker naar een proffesioneel bedrijf, waar 1 man, 1 mening geeft en ga daar mee verder, hier met 100-derden "proffesionals" kom je er egt niet.
Gr Ludo
Nou Ludo, ik vind dat je mij en toch wel een paar anderen ook behoorlijk beledigd met deze opmerking.
Ik durf rustig te stellen dat ik persoonlijk een beter advies kan geven voor deze toepassingen dan menige "proffesionele" geluidsverkoper/verhuurder/adviseur in het ganze land. Goedkoper ook.
Er zijn er natuurlijk die er ook meer van af weten, (gelukkig wel laugh :D )
Maar 80% van de mensen die zich proffesional noemen welke ik in de loop van de jaren gezien/gehoord/gesproken heb,
lult maar wat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
16-2-2004 17:33
Volledige uitversterking van en band voor een zaal waar 200 man in passen? Ik denk dat dat dus helemaal niet hoeft. Al eens een gitaarcombootje horen spelen? Dat is dus 20 watt weliswaar maar het gat nog rete hard. Als je een orkest voor 300 man nog niet hoeft uit te verserken waarom voor 200 man dan wel. en een musical voor 200 man ku je gerust zonder micro's doen heb ik zo het gevoel (ligt ook veel aan de zaal zelf). Investeer in wat goede degelijke speakers, processing, mischien een A&H mixwizard en wat draadlzoe micro's en vaste micro's als nodig. Doe dat eens en je houdt zelfs nog geld over.
Olé Olé heb nu ok AD!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-2-2004 17:39
Ludo-allereerst stel ik iedereens hulp op prijs en zitten er WEL dingfen bij waar ik wat aan heb. Als we het plan rond hebben geven we het aan *********** die het verder uitwerkt. Is er iemand die mij afkraakt? En wat heb ik aan "wordt volwassen en gebruik die grijze massa, shure" ok, maar WAAROM moet ik dan shure i.p.v. sennheiser nemen?
Wij versterken gitaar wel uit om een paar redenen, 1 als zon iemand ineens heel veel harder gaat spelen met zn pedalen kun je dat "regelen", opname, en omdat je zo een veel mooier geluid krijgt en omdat je de rest van de band erop moet afstemmen.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
16-2-2004 17:56
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 16-2-2004 18:34
Waraschijnlijk worden het i.p.v. 9 sennnheisers 6 Sm 57s en gaat dat geld in een betere mixer
->ik denk dat je een sm 58 bedoelt

(hoe kom je uit een quote?)
Edit Mod: met [ /quote ] zonder spaties
exit-clear

Terug naar forum Reageer (zonder quote)