Forum > Geluid

lezen van gebrande cd's van Gemini CDJ-20

(69 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
13-2-2004 17:35
Elke ochtend de stad in... Nee, daar zit ik op te wachten ;-)

Postkantoor staat mooi in het centrum, inclusief de bij elk centrum horende afwezigheid van vrije parkeerplaatsen. De postbus zal me wellicht niet veel kosten... De wielklemmen en wegsleepregeling voor het foutief parkeren wellicht meer ;-)

Anyway... De CD's (TDK Dataview) zijn vandaag getest in de volgende spelers:

1. CDJ-20 die het "probleem" hadden. Inderdaad hebben ze niet veel zin de CD af te spelen.
2. CDJ-1000 MKII. Ook deze speler heeft verdomd weinig zin ze af te spelen.
3. Numark CDN-88. Zelfde verhaal.
4. Reloop RC-500. Het wordt eentonig... Ook de RC-500's zeggen "bah, lekker overslaan".

Kortgezegd: De uiteindelijke kwaliteit van de gemaakte CD-R's is volkomen ruk. Wat de oorzaak is is niet geheel duidelijk. De CD-R's moeten behoorlijk goed zijn, de brander (Plexwriter) moet ook behoorlijk goed zijn, de software (nero 6.0) moet ook behoorlijk goed zijn. En TOCH krijgt die combinatie het voor elkaar een CD te produceren met een kwaliteit die IK nog niet meegemaakt heb (en ik heb toch al heel wat rotzooi voorbij zien komen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
13-2-2004 17:52
Zijn ze wel op de juiste manier opgenoemen?
Snelheid,
Data/muziek cd,
en zijn ze afgelsoten?
Stop er eens een in je pc en kijk eens wat de verkenner ziet.
Is het wel het juiste bestandsformaat, is de bitrate wel juist?
enz.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-2-2004 01:49
Hey die CD's heb ik ook liggen (vandaag gekocht -> TDK).

O'wee als ik ook van die rotte cd's heb gekregen razz :p

Naja tis maar om ff te overbruggen. Volgende week een hele shitload die hier binnen komt aan CDR's. In duitsland zijn de philipsen namelijk een stuk goedkoper (helemaal als ze per 5000 gaan, echt mooie handel die zooi. happy :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FunkyboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 31-7-2005
Berichten: 18
14-2-2004 13:42
Geloof me maar dat wij al heeeeeel veel cd's gemaakt hebben.
De cd's die het in de gemini niet deden heb ik gister op een feest probleemloos kunnen gebruiken in 2 eigenhuis en tuin cd spelers die ik altijd gebruikt heb. Ook in 2 verschillende autoradio's draaien de cd's probleemloos af.
Geloof me maar dat ik niet zit te zeuren en dat ik alles probeer want zodra ik het probleem gevonden heb wil ik alsnog 2 gemini spelers.
Ik denk dat het verstandig is om nog maar 1x alles te proberen en dan de cd tjes ergens in een zaak uit te proberen of desnoods de cd tjes ff naar dre opsturen.
me rules the music & the tits
FunkyboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 31-7-2005
Berichten: 18
18-2-2004 21:57
Ik heb dus nog geen cd speler voor de carnaval dus ik heb nu altijd cd tje op zak om overal waar ik kom de cd tje te proberen.
me rules the music & the tits
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-2-2004 09:03
Maar het blijft toch een beetje raar dat een hele rij professionele cd-spelers bij Dré dat schijfje van jou niet goed afspelen. Ik denk dat je niet helemaal handig bezig bent wanneer je nu DAT cd-tje de norm laat worden voor het al dan niet uitkiezen van een cd-speler. Ik zou mij eerder eens wat verder gaan verdiepen in wat er nou met die schijfjes aan de hand is.
FunkyboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 31-7-2005
Berichten: 18
21-2-2004 21:54
ja goed maar de eenvoudige spelers en in de auto doen ze het wel maar ja dat kan ik 10 x zeggen daar ben ik niet mee geholpen.
De speler zijn terug gestuurd ik heb mij geld terug gevraagt (wel nog niet gekregen) en dan moet ik maar kijken
me rules the music & the tits
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-2-2004 01:16
Ik krijg een beetje het idee dat je je gewoon bedacht hebt en geen CD spelers wilt o.i.d

Aangezien de spelers het wel gewoon bij Dre doen vraag ik me af of je uberhaupt wel een oplossing wil vinden. Een ander merk CD kopen is volgens mij niet zo heel moeilijk deze dagen.

Beetje vage aktie dit maar das verder mijn pakkie aan niet.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FunkyboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 31-7-2005
Berichten: 18
22-2-2004 15:54
Als je goed had gelezen zou je weten dat ik verschillende merken hebt gekocht en dat ik graag een cd speler wil waarom zou ik me bedenken???
me rules the music & the tits
StraydogStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 2-6-2005
Berichten: 13
22-2-2004 20:09
Even een algemene vraag: Is het altijd zo dat cd spelers ( enkel ) problemen hebben met gekopieerde cd's ? ik wil binnenkort ook twee cd spelers kopen ( ben er nog nog niet uit of het pioneers 800 of de denon 3000 gaat worden moet nog ff in de revieuws bladeren happy :) ) maar ik ben nu alvast wel wat cd-r aan het branden voor later. zal er weinig voor voelen als ze straks amper gepakt worden door de spelers. Is er een manier om te branden zodat je geen probleemen heb of niet Dre ? Voor de info. Ik loop nu alles te branden op 8 speed met een Plextor fikker. Programma is CDr win en schijfjes zijn van Sony ( type Suprema's ) en MAM SG Ultra van Mitsiu.
hoor graag van je

Thanks

Straydog
Trance is just like buying a car, don't buy American

Terug naar forum Reageer (zonder quote)