Forum > Newbie Forum

Eigen tracks produceren!!Hoe doe jij het??

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
2-2-2004 20:18

DJ_Zero schreef:

Met musicmaker natuurlijk, het beste als je net begint. Ik zelf maak remix met een filmpie eronder das echt vet... razz :p
Neenee, slecht idee jongeman. Dit programma is goed genoeg om je kinderen te verwennen met Sinterklaas, meer niet.

Ik heb Magix musicmaker ooit eens (heel lang geleden, was nog maar net uit toen) geleend van een kennis, en het heeft niet erg lang op m'n computer gestaan... wat mij betreft is dit echt brol van de bovenste plank.

---no offence---
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
3-2-2004 23:01
Het genoemde orion is opzich een leuk programma om het gebruik van patterns en dergelijke onder de knie te krijgen. Echter is op lange termijn Reason toch een betere keus ,omdat "de sound" van reason gewoon mooier is ,en je veel meer mogelijkheden hebt. Reason is echter een erg duur softwarepakket om te kopen ,en het is misschien verstandiger om eerst even met gedownloade versies te proberen voor je wat koopt.

Voor een beginner is een hardware studiotje niet te veroorloven ,en het is ook nog eens zo dat als het niks word je erg veel geld hebt geinvesteerd ,terwijl je er niks voor terug kijkt. Voor mij zou het hardware verhaal dus (voorlopig) afvallen ,en als je persee geld kwijt wilt gewoon een mooi pakket als reason aanschaffen (of voor de illegale mensen hier cd'rtje aanschaffen laugh :D)

[edit] Music maker niet doen: Heb ik ook aangeschafd. Is leuk voor je eerste track ,maar is weinig orrigineels uit te krijgen ,door de relatief slechte componeer mogelijkheden (samplen is erg eenvoudig ,en zeker te complex)[/edit]
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
4-2-2004 15:24
Even nog een vraagje, als je op www.behringer.com/02_products/prodindex_ub.cfm?id=UB2222FX kijkt en dan rechts onderin bij "media" staat er Virtual Gear (287 kb) .
Hier kan je dan ongeveer zien hoe zo'n mengpaneel in studio's er uit ziet, maar mijn vraag was dus hoe zorg je er voor (in het echt) dat die samples loopen en op die kanalen komen?
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
4-2-2004 22:34
Door aan elk kanaal een sampler/recorder te hangen ,en daarin samples op te slaan
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
5-2-2004 12:02
Kan je dan ook je computer (met speciale geluidskaart met vele outputs) gebruiken? happy :)
Wat voor software kan je daarvoor gebruiken?
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
6-2-2004 23:08
Dat zou nogal een omweg zijn. Er bestaan wel controlers die een softwaremixer aansturen (dus een mixer ,die een programma aanstuurd). Of het idd kan zoals jij zegt lijkt me dan een omweg weet ik niet. Als je ziet dat ik al problemen heb met 1 multichannel geluidskaart met mixprogramma's zou ik niet aan die drivers/kabelzooi moeten denken shocked 8O
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
7-2-2004 10:52

remczero schreef:

Door aan elk kanaal een sampler/recorder te hangen ,en daarin samples op te slaan
Aan elk kanaal een sampler? Dat gaat duur worden en is nergens voor nodig. De meeste samplers hebben verschillende uitgangen, je kunt die gebruiken.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
13-2-2004 15:12
2 snake;analoge synthesizers worden zeker nog wel gemaakt;ik roep MOOG VOYAGER, ALESIS ANDROMEDA.
En hoezo heb je meteen een sampler nodig met 10 outputs als de vraagsteller nog niet eens weet of hij er over twee jaar nog mee bezig is.
Ik vind dit een overbodige luxe voor een beginner, zeker als je weet dat je softwarematig ook nog erg goed uit de voeten kunt.
Ik snap je betoog over de hands on Feel, ben ik het ook helemaal mee eens, maar de apparatuur lijst die een beginner voorspiegelt maakt misschioen welk dat de beginner nooit gaat beginnen.
Bovendien weerspiegelt die lijst iets wat veel gevorderden in hun studio hebben staan, en niet beginners.

Ik heb net een stukje geschreven in een ander topic over hoe te beginnen met produceren.
Ik zou dat maar aanhouden als beginner, want met de set up van snake(die wel erg mooi is )zie je door de bomen het bos niet meer als je geen ervaring hebt.
Bij bijvoorbeeld de A5000 van Yamaha zit een handleiding van een paarhonderd pagina`s en het apparaat is een stukje techniek op zich en zeker niet aan te raden voor een beginner.
Als je dan perse met een hardware sampler wil werken als beginner omdat men apparatuurgeil is begin dan met een boss ofzo maar niet met een sampler van een paar duizend gulden.
Ik vind aanmoediging postief naar de mensen toe , maar wel wat over de top om mee te beginnen.
no offence snake, maar niet iedereen is zo ver als jij bent en je weet zelf hoe lang het duurt voordat er een beetje niveau bereikt wordt bij het produceren.
Een overdaad aan spullen doet geen goed in het begin! :)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
14-2-2004 10:43

Mayoda schreef:

2 snake;analoge synthesizers worden zeker nog wel gemaakt;ik roep MOOG VOYAGER, ALESIS ANDROMEDA.
Alsof ik dat niet wist!! Ik haalde die twee gister nog aan in een ander topic slimmeke. Mooi gekopieerd.
Heb ik trouwens gezegd dat analoge synths NIET meer gemaakt worden???
En hoezo heb je meteen een sampler nodig met 10 outputs als de vraagsteller nog niet eens weet of hij er over twee jaar nog mee bezig is.
Heb ik dat gezegd?
Ik vind dit een overbodige luxe voor een beginner, zeker als je weet dat je softwarematig ook nog erg goed uit de voeten kunt.
Mee eens, maar als je een studiosampler koopt (een beginner zou ik altijd een tweedehands aanraden tenzij hij/zij geld verdient door op het toilet te zitten als je begrijpt wat ik bedoel), kun je die meestal uitbreiden met een optionele kaart waardoor je meerdere outputs hebt (meestal zijn dit 8 mono uitgangen).

Bovendien zijn tweedehands studiosamplers erg goedkoop dezer dagen: voor amper 250 Euro koop je jezelf al een Akai S2000.

Komt vooral door het grote succses van computersystemen.
Ik zou dat maar aanhouden als beginner, want met de set up van snake(die wel erg mooi is )zie je door de bomen het bos niet meer als je geen ervaring hebt.
Voor de goede orde: Die zogenaamde "lijst" (is niet eens een lijst eigenlijk, meer een opsomming van enkele apparaten op de markt, die bovendien niet allemaal nog gemaakt worden. Al es gekeken hoe oud die opsomming is??) staat hier niet bij mij thuis.
Als je dan perse met een hardware sampler wil werken als beginner omdat men apparatuurgeil is begin dan met een boss ofzo maar niet met een sampler van een paar duizend gulden.
Die zijn inderdaad leuk als je dj bent en samples on-stage wilt gebruiken bijvoorbeeld, maar valt zeker niet te vergelijken met een studiosampler. Voor producen zou ik dus GEEN dergelijk apparaat aanraden. Zoals eerder gezegd kun je goedkoper een tweedehands studiosampler kopen dan.

Komt erbij dat die Boss samplers tulpaansluitingen hebben en dat is iets wat ik niet zo netjes vind; jack aansluitingen bieden een stuk meer kwaliteit.

Als je een goede sampler wilt voor live toepassingen waarmee je ook kan producen kijk dan naar de Korg Electribe ES-1.
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
2-4-2004 12:08
Met Reason 2.5, al een tijdje mee bezig en als je 't eenmaal onder de knie hebt is het een ideaal programma.. zeker als je je geen hardware kunt veroorloven..
en magic music maker.. kom nou, dat is de lada van de muziek industrie...
En ik hoorde dat het goed klonk..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)