Forum > Licht

ideen eigen lichtsysteem

(59 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
JoepjebaarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 26-4-2004
Berichten: 13
5-2-2004 18:34
ik wil voor drive-inetje een eigen licht systeem/besturing maken. Nou had ik de idee om de volgende besturing te gebruiken (moet ik wel zelf kastje omheen bouwen):
www.velleman.be/common/product.Aspx?id=9278
en dan wil ik ook met gewone fittingen voor e27/par38 zelf spots bouwen daar dan gekleurde lampen of filters inzetten a 60 watt of 80 watt
heb je nog ideen voor dit systeempje?
moet ik 60 watt 80 watt lampen nemen? gekleurde lampen of met filters werken? Of zou jij het anders doen
dj = persoon die bij de radio of disco plaatjes aankondigt
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
5-2-2004 18:39
misschien een idee omdat het voor een drive-in is:
er staat op die site dat dat dingetje max 400w per kanaal kan hebben. dus als je 4x een par 56 neemt met een 300 watt lamp dan heb je gleijk je basis verlichting van je drive-in
 
Licht_appieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2003
Laatste: 5-3-2004
Berichten: 6
5-2-2004 18:42

joepjebaars schreef:

ik wil voor drive-inetje een eigen licht systeem/besturing maken. Nou had ik de idee om de volgende besturing te gebruiken (moet ik wel zelf kastje omheen bouwen):
www.velleman.be/common/product.Aspx?id=9278
en dan wil ik ook met gewone fittingen voor e27/par38 zelf spots bouwen daar dan gekleurde lampen of filters inzetten a 60 watt of 80 watt
heb je nog ideen voor dit systeempje?
moet ik 60 watt 80 watt lampen nemen? gekleurde lampen of met filters werken? Of zou jij het anders doen
moet ik 60 watt 80 watt lampen nemen?
Ligt eraan of welke triacs je gebruikt. Het kan dus

gekleurde lampen of met filters werken?
Zelf zou ik gaan voor filters. Want als je lamp doorbrand kun je een gewoon peertje halen bij de bouwmarkt. Maar je kunt ook met par 56 of 64 werken daar zou ik voor gaan.

Of ik nog ideeén heb? ja, wij hebben deze controller ook ( volgens mij is het dezelfde) en het is irritant dat je niet uit de vier programmas kan kiezen want dat gebeurt automatisch.

[edit] zie net dat dj Fleur me net voor me is [/edit schreef:

???
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
5-2-2004 18:45
weet niet welke het is om dat ik op de startpagina van velleman uitkom.
Gaat het om de lichtcomputer 7 kanaals, kiesbare progammas en snelheid.

maak niet uit welke triacs je hebt gebruikt, ding kon 1.5 A aan, dus licht eraan hoeveel volt lampen je er op aansluit....

gewoon losse filters nemen, of par 38

pagina doet het nu wel, ga dan voor de andere ``lichtcomputer`` kun je een stuk meer mee
JoepjebaarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 26-4-2004
Berichten: 13
5-2-2004 18:49
ik ben het met je eens om filters te gebruiken want wat je zegt klopt precies. Ik ben (nog) niet van plan om par 56 spots aan te schaffen want ik denk dat het met 60 watt of 80 watt en als ik filters ga gebruiken (denk het wel) dan kan ik ook nog 100 watt aan. Heb ik in het 100 watt geval maximaal 16 lampen en die kan ik dan door de hele ruimte verspreiden. Het nadeel van par-56 vind ik dat die lampen zo duur zijn.
wat voor soort filter zal ik dan gebruiken?:
www.new-line.nl/v/2701
www.new-line.nl/v/2469

en zoals superfreak heeft geschreven welke andere lichtcomputer zou je dan uit het velleman arsortiment kiezen?
dj = persoon die bij de radio of disco plaatjes aankondigt
Licht_appieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2003
Laatste: 5-3-2004
Berichten: 6
5-2-2004 18:55
Ik zou voor www.new-line.nl/v/2469. Omdat je die makkelijker erop kunt zetten. En ze zijn er in meerdere kleuren razz :p.

Welke velleman lichtcomputer ik zou kiezen. www.velleman.be/common/product.Aspx?id=9282 alleen die heeft wel 7 uitgangen.
???
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
5-2-2004 19:00
de k5201. heb ik ook gehad. nadeel is dat je hem niet kan dimmen, en dat je multikabels nodig hebt. (zoals bij iedere analoge sturing) ik zou er gewoon 8 par 38's op zetten, met gekleurde lampen. lekker makkelijk en is niet zo duur. hoewel 15 euro per par best duur is. dus eigenlijk is het behoorlijk moeilijk om voor weinig geld een basisverlichtingssetje bij elkaar te rapen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Licht_appieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2003
Laatste: 5-3-2004
Berichten: 6
5-2-2004 19:07
Dimmen kunnen ze geen een van allen. En multikabels zijn ook peperduur ja maarja dan zou je op dmx over moeten gaan. En ik weet niet wat zijn budget is maar ik denk dat dat er niet in past. maar kun er niet van die anologe 1000 watt dimmers erachter zetten. Kan hem zo gauw niet vinden. Maar dat kunnen denk ik die dimmers niet aan. En dan kun je beter overgaan op dmx is nog goedkoper ook dan dat je voor elke kanaal een dimmer koopt. razz :p
???
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
5-2-2004 19:22

licht_appie schreef:

maar kun er niet van die anologe 1000 watt dimmers erachter zetten. Kan hem zo gauw niet vinden. Maar dat kunnen denk ik die dimmers niet aan. En dan kun je beter overgaan op dmx is nog goedkoper ook dan dat je voor elke kanaal een dimmer koopt. razz :p
das precies wat ik ook eens wilde doen, toen ik hem nog had. en DAT is voor mij de reden geweest naar een andere besturing te kijken, omdat ik ongveer 80 euro kwijt was een 7 dimmers. ik kwam toen bij een analoge controller uit. steijntje (van het forum) heeft me toen overgehaald toch maar meteen een DMX tafeltje met dimmer te kopen. toen ben ik gaan kijken naar mooie DMX tafels en zag de Mingle en Showmaster. voor het kleine prijsverschil toch voor de showmaster gegaan, en tot nu toe geen spijt van gehad.

zo zie je maar dat je vrijwel altijd op DMX uitkomt. of je nu meteen een DMX setje wilt, of nog een tussenstap maakt moet je zelf uitvogelen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
5-2-2004 19:34
ik ken iemand die ook zo'n licht computer heeft en dat is wel iets leuk,maar het enige nadeel eraan vind ik is dat als je je lichtset wilt uitbreiden heb je dat niet echt meer nodig en is het eigenlijk weggesmete geld(alhoewel ik niet denk dat dat zooooo veel kost).Voor je parren zouw ik toch 56 nemen(ook voor dezelfde reden,als je wild uitbrijden ben je meer met een 56 )en het kost niet zo heel veel meer ,en als je nog geen effecten hebt kan je dit ook kopen(een moonflower of een strobo'tje)
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)