Forum > Algemeen Forum

Goede/slechte DJ's??

(134 reacties. Pagina 11 van 14)
Moderator(s): Dré
PuppietjeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2003
Laatste: 13-11-2005
Berichten: 7
15-1-2004 22:08
Zelf draai ik nu al geregeld op één of andere fuif of privé feestjes (18-jarige fuiven,...)
Ik draai natuurlijk nog niet zo lang als tom!
Echt als hobby sinds vorig jaar april met eerste boeking in juli en sindsdien iedere maand 2 a 3 boekingen.
En als je zoals mij allround draait (70-80-90, ambi, house, trance,r&b,...) dan kan je er prat op gaan dat 90% van de mensen niet luistert hoe de muziek wordt gemixt en of die mix 100% juist is! Hun grootste vraag is van: wat is het volgend liedje? kennen we het? kunnen we erop feesten?
Ik geef toe dat als ik retro boenk draai ik ook wat beatmix en die zitten dikwijls juist maar soms er ook eens naast en dan zeg ik "dju" maar bijna niemand merkt dat!
Als "dj" moet je vooral je publiek volgen, je bent een entertainer je moet zien dat je het publiek verschillende topmomenten/hoogtepunten kunt verzorgen dat er 200% sfeer is, gefluit, geklap,... en dan hebben ze een topavond gehad en of jij nu die een plaat daar beatmixte of niet! doesn't matter, ze hebben toffe avond gehad!
En jijhebt goede waarde aan uw naam gegeven!!

greetz
p'ke
Never drive fasther than your gardian angel can fly!
JfunkAliciousStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 20-4-2005
Berichten: 8
16-1-2004 16:33
Idd, je moet gewoon je publiek volgen, kijken hoe men reageerd, dan komt alles goed.
Het is goed om verschillende stylen te gebruiken, niet een eentonige stampende set, wat vaak zo is met hard techno bijv.
De man die echt zijn sets goed weet op te bouwen is Richie Hawtin. Heb hem een keer in de Heineken Music Hall gehoord met zijn final scratch en efx, nou echt, respect, hij wist het publiek echt te laten stampen, 1 van zijn beste sets. Fouten maken mag best vind ik, als het maar niet te overduidelijk is, geeft altijd een kick als je een dj goed hoort corrigeren, je laat dan zien dat je alles in de hand hebt.
representing the funk
ZixnerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 9-11-2006
Berichten: 7
3-2-2004 20:56
Ik woon in de achterhoek en kom soms in de achterhoek Arena, mooie tent. Alleen de Dj.. tja.. Ik ben ook een Slaapkamerdj, maar ik kan dat ook echt beter! Die kerel gebruikt ook alleen maar cd´s. Maar volgens mij kun je als discotheek eigenaar gewoon een paar dj´s in dienst hebben. Elke week weer ff wat anders, en zo hebben de dj´s er ook meer plezier in. Je probeert de andere dj te "overtreffen.." Zo krijg je geweldige avonden denk ik.. Maar de meeste Dj´s hebben volgens mij geen idee van een set opbouwen. En ook nog Commercieel als de t*fus! Daar kan ik me zo aan ergeren. Als een Dj nou ook nog niet-bekende nummers zou draaien is de avond al heel wat verassender! Maar aangezien 97% van het publiek geen verstand heeft van muziek, en ik een slaapkamer-dj ben moet ik niet zo veel zeuren. Maar ik zit er wel over na te denken om te vragen of ik 2 uurtjes (beter!) mag draaien.....
I CONTROL MUSIC.... MUSIC CONTROL LIFE...
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
3-2-2004 21:34
Ga er maar vanuit dat je de plank misslaat.

Ik vind zo al dat je reactie een beetje overtrokken over komt. Heb je wel eens een gesprek gehad met die Dj of eigenaar?

Enkele uitspraken die je doet vind ik een beetje raar, maar mag je zelf weten.
Ik en meerdere hier, kunnen je een heleboel tips geven, maar ik geloof dat jij iemand bent die zelf zijn koers wil bepalen, al is dit over de rug van anderen.

Ik zou echt eens naar de eigenaar toegaan en zeggen wat je er van vindt en wat je wilt.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-2-2004 22:01
Maar dan wel even vermelden dat je zelf nog niet verder dan de slaapkamer bent gekomen, en dus geen flauw benul hebt van een live-situatie.

Typisch geval van de beste stuurlui staan aan wal.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-2-2004 22:05

Zixner schreef:

Maar aangezien 97% van het publiek geen verstand heeft van muziek, en ik een slaapkamer-dj ben moet ik niet zo veel zeuren. Maar ik zit er wel over na te denken om te vragen of ik 2 uurtjes (beter!) mag draaien.....
Helaas is dat publiek wel het publiek dat naar de discotheek toekomt om een leuke avond te hebben. En het publiek dat het geld in het laadje moet brengen. Die ga jij even vertellen dat ze geen verstand van muziek hebben en draaien wat zij niet willen horen (maar jij kennelijk wel goed vindt)?

Die twee uurtjes ga jij niet eens volmaken!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-2-2004 22:12
Ik heb ze wel eens geprobeerd in te werken, die ik-ben-een-hele-goeie-dj-en-ga-nu-het-publiek-opvoeden-want-die-hebben-geen-smaak-figuren. Hopeloos als het beginners zijn. Binnen 10 minuten meestal de vloer leeg, blijvend.

Nieuwe en/of onbekende platen pluggen is een kunst op zich, waarbij het neerkijken op de smaak van je eigen publiek wel de domste attitude is die je kunt aannemen sad :( .
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
3-2-2004 23:05
idd, als kansloze overcommerciele apresski muziek ervoor zorgt dat het publiek zich vermaakt, en dan ook nog eens de hele tap leegzuipt, dan is dat wat eigenaar wilt, en als je dat dan niet draait, dan heb zal het ook (vaak) je laatste keer zijn dat je daar draait...

publiek kennis laten maken (en uit hun dak laten gaan) met (voor hun) onbekende nummers, is 1 van de moeilijkste dingen voor een DJ!
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
3-2-2004 23:38
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 4-2-2004 13:36
Het grappige met zulke typjes is dat als je ze voor een zaal met publiek zet, dat ze binnen twee platen een volle dansvloer weten leeg te vegen met hun "betere" platenkeuze.

Ik heb er wel eens in een discotheek bij wijze van weddenschap laten draaien, dat hij het publiek geen 5 platen lang op de dansvloer kon houden met zijn "veel betere" stijl. Not dus.

Ik heb het recentelijk nog met een Marokkanse jongen gehad, die had Marokaanse muziek, en wist me te vertellen dat iedereen er op uit zijn dak zou gaan, en als ik het niet draaide dat ik er geen verstand van had.....
Ik had het kunnen weten, no reaction of the crowdsad :(
Slechts een handje vol breezer chicks, die die jongen heel knap vonden gingen dansen, de zaal met 300 man zat aan de kant.
Had hem gelukkig wel even aangekondigd razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2003
Laatste: 19-5-2005
Berichten: 37
4-2-2004 09:41

Victor schreef:

Zixner schreef:

Maar aangezien 97% van het publiek geen verstand heeft van muziek, en ik een slaapkamer-dj ben moet ik niet zo veel zeuren. Maar ik zit er wel over na te denken om te vragen of ik 2 uurtjes (beter!) mag draaien.....
Helaas is dat publiek wel het publiek dat naar de discotheek toekomt om een leuke avond te hebben. En het publiek dat het geld in het laadje moet brengen. Die ga jij even vertellen dat ze geen verstand van muziek hebben en draaien wat zij niet willen horen (maar jij kennelijk wel goed vindt)?

Die twee uurtjes ga jij niet eens volmaken!
Precies. Denk dat je de dansvloer nog geen 15 minuten volhoudt met je platenkeuze. Kom nl zelf ook wel eens in de Arena en weet dat daar een heel commercieel publiek komt. Dan zal jij met je niet commerciele platen even vertellen hoe het moet. Kijk naar Trance Energy, daar worden zelfs commerciele platen gedraaid.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)