Forum > Geluid

Mixer met goede geluidseigenschappen

(43 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
MarickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2003
Laatste: 10-4-2004
Berichten: 6
30-1-2004 12:05
ohja,

levert zo'n vetsax na pak em beet een jaartje nog wat op, mocht ik toch willen updaten naar betere, lees duurdere mixer?
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
30-1-2004 12:13
ja hoor, vestax staat redelijk goed aangeschreven, dus dat zit wel goed.
I'm a man... I don't read manuals.
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
30-1-2004 21:33
Mmmm, het volgende:
Wat heb je bij je luistertesten allemaal gedaan om er ABSOLUUT zeker van te zijn dat alle apparaten binnen 0.1dB een gelijke output hadden?
Vroeg je dat aan mij?
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
31-1-2004 17:44
2 Dré:

Bij een luistertest kunnen er inderdaad een aantal problemen zijn, met name met het uitsluiten van bias. Een van de belangrijkste is te vinden in de luisteraar zelf. Als je verwacht verschillen te horen, dan worden vaak ook verschillen 'gehoord'.

Daarnaast moet de opzet van de luistertest zodanig zijn dat je ook echt naar 1 variabele luistert en bv niet naar volumeverschillen. Dat is trouwens vrij eenvoudig uit te schakelen als je de beschikking hebt over bv. B&K precisie apparatuur (mbv daarvan ff all gains van te voren goed inregelen). Tot slot moet de opzet zodanig zijn dat er genoeg resolutie om ook werkelijk verschil te kunnen horen (... in the end it is all about resolution).

Waarom dan toch luistertests?

1) Omdat sommige variabelen die belangrijk zijn voor hoe geluid ervaren wordt nog niet (genoeg) bekend zijn. Enkel kijken naar metingen is dan je ogen en oren hiervoor sluiten.
2) Hoe het uiteindelijke geluid ervaren wordt door de luisteraar is eigenlijk het belangrijkste criterium

Bij dit laatste moet natuurlijk wel een kanttekening geplaatst worden. In de high-end wereld wordt af en toe (eufemisme) wat snobistisch gedaan en staat de meerprijs eigenlijk niet meer in verhouding met de (geclaimde) meerwaarde, cq. verbetering in geluidskwaliteit.
Ne0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2004
Laatste: 8-4-2004
Berichten: 8
31-1-2004 18:13
Goede geluidseigenschappen?
Is de Numark PPD9000 niks voor jou?
Zit een buizenemulatie in, waardoor de klank altijd warm is..
Zomaar een idee
Gekke henkie!
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
31-1-2004 18:32
"Schitterend geluid door buizen emulatie! " ... op de een of andere manier gaan mijn tenen krom van dit soort marketingkreten.

Maar heb em nog niet gehoord / getest, dus zal em niet meteen afschrijven.
Ne0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2004
Laatste: 8-4-2004
Berichten: 8
31-1-2004 18:45
Ik heb de PPD9000 wel gehoord, en ik moet echt zeggen dat de klank stukken beter is dan gewoon enig ander willekeurige tafel.
Ik hoef hem zelf niet te hebben, want ik vind het maar niks dat de toonregeling aan de linkerkant van je faders zit.. Ik hou van veel ruimte op een mengpaneel.
Gekke henkie!
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
Berichten: 47
31-1-2004 18:58
hey snake

ik was eerst een hele tijd van plan een EFX-500 te kopen als effectbak, maar na jou herhaaldelijk over de Akai's en de Electrix's van deze wereld te zien praten hebben ben ik gecharmeerd geraakt van deze modules

de Akai is natuurlijk geen probleem om te vinden, maar die Filterqueen is een ander paar mouwen

nou wou ik even aan jou vragen; waar heb jij de jouwe precies op de kop kunnen tikken? je woont ook in België heb ik gezien, dus wellicht kan je me een duwtje in de goeie richting geven waar ik moet gaan zoeken hier

alvast bedankt!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
31-1-2004 19:12

phazer schreef:

wou ik even aan jou vragen; waar heb jij de jouwe precies op de kop kunnen tikken?
Het enige product dat Electrix nog maakt is hun "Repeater". Filterqueen, EQ-Killer, Filterfactory, Warpfactory en Mo-FX units worden niet meer geproduceerd, al een tijdje niet meer eigenlijk.

Ik heb mijn Filterqueen gekocht in een dj-gear winkeltje in mijn stadje, en de verkoper wist niet eens wat het was. Ik heb hem dus wel voor een, laten we zeggen, zacht prijsje kunnen aanschaffen.

Als je zo'n Electrix toestel wilt zul je dus ofwel tweedehands moeten gaan kijken (je moet niet bang zijn dat er veel zal aan mankeren want alle Electrix units zijn erg stevig gebouwd), ofwel zul je geluk moeten hebben zoals ik had. Ik wilde al langer een Akai MFC42 maar toen ik die Filterqueen zag liggen, samen met het prijsverschil kon ik deze echt niet laten liggen.

Die winkel waar ik die unit kocht had maar één zo'n unit en stond daar waarschijnlijk al een hele tijd in hun winkelruimte... Synth-freaks zijn ver te zoeken hier en ik was/ben zowat de enige dj die een filter gebruikt in de streek voor zover ik weet. Naar het schijnt komt het nu steeds meer 'in' om een filter te gebruiken i.p.v. een multi-effector.
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
31-1-2004 20:05
Ik sluit me helemaal bij Michel aan.
Waarom dan toch luistertests?
Logisch toch?
Schitterend geluid door buizen emulatie
Ook ik heb hem (nog) niet gehoord. Ik ben van mening dat geluid gewoon clean moet wezen en volgens mij bereik je dat niet door buizen emulatie toe te voegen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)