Forum > Muziek

Hoe mix je van trance naar pop en naar rock

(48 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
5-2-2003 00:04

Teun schreef:

bleef maar aankondigen. Dus ik denk dat je niet teveel moet blijven aankodnigen want na een tijdje begint het zéér op de zenuwen te werken.
Tja, als je de aankondiging aldoor doet, en aldoor op de zelfde manier (zoals op de radio) dan word het net een slaperige danschool bedoening laugh :D

Er is natuurlijk wel een verschil tussen presenteren, en de avond maken,
of gewoon domweg opnoemen wat iedereen al weet; nl wie er zingt en wat er gezongen word sad :(

Heb je "Goooooooodmorning Vietnam" wel eens gezien?
Dat soort dingen doen wij dus ook wink ;)
Maar je hebt gelijk, het is niet aldoor nodig om aan te kondigen, ik zeg gerust ook wel eens een half uur niets.

De vraag was dan ook bij een overgang naar een andere stijmuziek wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ TranceParanceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2002
Laatste: 25-4-2003
Berichten: 66
5-2-2003 15:57
Ik ben 13, Ik mag nog niet in disco's sad :(
<[-_-]> DJ TranceParance <[-_-]>
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
6-2-2003 23:09
Hoe mix je van trance naar R&B:

Laat je trancenummertje uitlopen, zet R&B nummertje aan....

TADAAAAAAAA.. een goede mix binnen 2 seconden...

PS: Mix live alleen wanneer je het kan, anders NIET.. Trance & R&B laten zich nauwelijks mixen..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
7-2-2003 00:09

Reemski schreef:

Hoe mix je van trance naar R&B:

Laat je trancenummertje uitlopen, zet R&B nummertje aan....

TADAAAAAAAA.. een goede mix binnen 2 seconden...

PS: Mix live alleen wanneer je het kan, anders NIET.. Trance & R&B laten zich nauwelijks mixen..
Helemaal 100% mee eens!!

Aankondigen kan ook wel, maar hangt van feest af. Niet te vaak doen, da's irritant (maar daar waren we het allemaal al over eens... wink ;) .

Backspin vind ikzelf nooit zo'n succes (wordt namelijk ook nog weleens door dj's gebruikt als hun mix de soep inloopt) en doe ook dat niet te vaak.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
7-2-2003 19:19
gelukkig draaien wij voornamelijk hardhouse/hardstyle.
maar als we es n keer R&B draaien dan is t niet vloeiend overgaan maar gewoon snel schuiven en hoppa...
Heb je "Goooooooodmorning Vietnam" wel eens gezien?
jah idd leuke film
...
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
11-3-2003 17:08
Bedankt, heb hier veel van geleerd
Maar dat is MIJN mening...
Dj FuturaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-5-2003
Laatste: 22-8-2003
Berichten: 5
3-5-2003 22:06
Wat ik nog niet gelezen heb: een acapella opzetten. Pak een redelijk lange en herkenbare, en eentje die past bij beide platen. Zet hem op, zodat hij nog 75% kan afspelen voordat je nummer (in jou geval een trance plaat) stopt. Voorbeeld: duurt je acapella 1 minuut, zet deze dan op 45 seconden voor het einde van je trance plaat. Nu kun je de tranceplaat gewoon laten uitspelen of zachtjes laten uitfaden. TIP: laat de acapella infaden!

Nu, als je acapella op zijn einde loopt, knal je de R&B plaat erin. Als het goed is pikt die plaat nog net wat seconden acapella mee.

Als je al deze methodes combineert, kun je toch al gauw 6-7 platen 'mixen' met snellere dansnummers.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
5-1-2004 17:05
Hebben jullie nog nooit van turntablisme gehoord ofzo!
Het probleem zoals hier beschreven los je in 98% van de gevallen als een boer op, slecht weinigen kunnen iets moois maken van een rockplaat en bijvoorbeeld een soulnummer of zoals genoemd tranceplaat.
gewoon doorstarten is ruk en dus geen optie , wees creatief want er kan veel meer met draaitafels dan dat jij nu door hebt!
get inspired, be creative!

Als je turntablisme niet leuk vind , en echt house wil draaien kan je ook denken aan een effect ,........bijvoorbeeld ; james brown roept YEAHHHHH, dan zet je je delay open(met lange delaytijd)trekt de schuif met de jamesbrown plaat dicht(dan blijft het effect hoorbaar, zoals YEAHHHH....Yeahhh.....yeahh....yehh.....en dan volgende plaat erin ketsen of scratchen.
Ik noem maar een voorbeeld ! :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-1-2004 17:10
Mayoda, dit topic is 8 maanden oud. Was het de moeite waard om het zover omhoog te kicken? Wellicht is het handiger om aan te sluiten bij wat actuelere discussies.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
9-1-2004 10:58
LOL.....ik ben gestopt met roken en de weg redelijk kwijt hahahah je hebt gelijk

Terug naar forum Reageer (zonder quote)