Forum > Geluid

pioneer of rodec (mengpaneel)??

(51 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
5-1-2004 17:57

remczero schreef:

Over dat rodec/dateq verhaal. Ikzelf vind een dateq prettiger (zoals max al zei, minder stroeve knoppen). De grootste moraal van dit verhaal is gewoon het Nederland/Belgie gedoe. Dateq is bijna standaart in Nederland ,en Rodec kom je in Belgie in elke disco tegen.
Kan best kloppen. De paar keer dat ik in NL draaide, ben ik geregeld Dateq (met q toch hé wink ;) ) tegengekomen. Zeker geen slecht spul maar heb er te weinig ervaring mee om er iets ten gronde over te kunnen zeggen.

Een mixer moet technisch in orde zijn en gemakkelijk te bedienen. Maar ook dat went weer. Als je zelf iets koopt, wil je natuurlijk waar voor je geld, maar van die opmerkingen van "dat zuigt" of "dat is top", gebaseerd op een snelle kennismaking, hebben weinig zin. De eerste keer dat ik op Rodec draaide, vond ik het ook onhandig, maar nu.. schitterend toestel. Verder heb ik ook goeie ervaringen met Gemini en ouwe stanton.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
5-1-2004 19:36
Ja, als je echt zoveel geld hebt , dan zou ik eerder gaan voor Dateq Apollo bijvoorbeeld,
maar dat is natuurlijk ieder zijn smaak he.

Verder vind ik rodec ook wel goed maar met een pioneer heb ik helaas nog niet mee mogen draaien.
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
5-1-2004 21:19
Ligt het aan mij omdat ik Belg ben en die mixers in Nederland mss niet zo bekend zijn maar wat vinden jullie van ECLER MAC 70 of MAC 90?? Persoonlijk vind ik heb beter als de Pioneers én de Rodecs...

En nee, 't is niet van te horen zeggen maar heb het eigenhandig ondervonden wink ;)

Greets

Tim
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
6-1-2004 07:22
Ik heb weinig ervaring met rodec eigenlijk. Kan wel anderen na gaan praten maar zou niet weten of ik ze fijn vind dus ,doe er dan ook geen oordeel over wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-1-2004 09:09
Ik heb een tijdje geleden op dit forum gevraagd of mensen mij het verschil konden uitleggen tussen deze twee modellen:

Rodec BX-9, Eur 759
www.new-line.nl/v/12660

Ecler MAC 40v, Eur 549
www.new-line.nl/v/12266

Misschien niet een 100% nuttig topic voor deze vraag, want het uitgangspunt was een budget van maximaal 800 Euro, maar lees het toch maar even door:
www.new-line.nl/forum/read/?m=74192#74192

Er was dus niemand die mij het verschil in prijs tussen de Ecler en de Rodec naar behoren kon uitleggen. Naamsbekendheid van Rodec in m.n. België leek één van de belangrijkste argumenten te zijn. Uiteindelijk heb ik daarom toch de goedkopere en zeer degelijk ogende Ecler MAC 40v aangeschaft.
Dit was voor een lokatie waar ik op dit moment slechts eens per 2 maanden draai, dus ik heb hem pas één keer kunnen gebruiken tot nu toe. Maar ik moet zeggen dat de eerste indruk van de Ecler wel erg ok was. Lekker degelijk apparaat, in één oogopslag overzichtelijk. Het was wel even wennen aan de soepele eq-knoppen en faders (ben Dateq gewend, die bewegen een stuk stroever).

31 januari is het weer zover, wellicht wat te laat voor de op, maar als de mixer dan nog helemaal in orde is kan ik, gezien het de aard van de mensen die op die lokatie werken, heel voorzichtig ook wat gaan zeggen over hufterproofness.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
6-1-2004 10:45

remczero schreef:

De pioneers zijn idd zo slecht niet als hier gezegt word. Zolang je niet echt op de faders gaat staan te raggen en je mixer AFDEKT als je hem niet gebruikt zijn ze best oke. Daarentegen heeft dateq natuurlijk superkwaliteit 100mm faders ,die een pioneer er uit spelen(hoort soms verhalen van 5-10 jaar zelfde faders shocked 8O).
Maak daar maar 25 jaar van in het geval van mijn LPM 6 (maar da's dan wel een uitzondering natuurlijk (heerlijke super stevige 86mm faders)).

Ik heb nu een paar Rodec's in m'n vingers gehad de laatste maanden... Geef mij maar een Dateq. Een Rodec is ongeveer net zo spartaans als een Dateq MAAR veel slechter afgewerkt. En een cross-fader met een klinkje in het midden... Joke had die Rodec bijna afgekeurd omdat ze dacht dat er een defect in de cross-fader zat (is natuurlijk ook wel een beetje zo want een klikje in een cross-fader is net zo raar als een klikje in je autostuur).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-1-2004 15:49

Dré schreef:

Maak daar maar 25 jaar van in het geval van mijn LPM 6 (maar da's dan wel een uitzondering natuurlijk (heerlijke super stevige 86mm faders)).

Ik heb nu een paar Rodec's in m'n vingers gehad de laatste maanden... Geef mij maar een Dateq. Een Rodec is ongeveer net zo spartaans als een Dateq MAAR veel slechter afgewerkt. En een cross-fader met een klinkje in het midden... Joke had die Rodec bijna afgekeurd omdat ze dacht dat er een defect in de cross-fader zat (is natuurlijk ook wel een beetje zo want een klikje in een cross-fader is net zo raar als een klikje in je autostuur).
volledig eens met je: Dateq heeft ook voorrang bij mij op Rodec... al heb ik thuis wel een mixbox staan wegens "heel wat extra kortingen" IYSWIM
Het klikje voelt idd raar aan, maar de mixbox heeft die niet, dus ik ben er praktisch 100% zeker van dat je de xfader van de andere toestellen kunt vervangen door klikloze faders.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
6-1-2004 19:13

Gupy schreef:

Ik begin gewoon te draaien, en het geluid wordt door andere geregeld, een DJ heeft (lees ik) daar gewoon geen kennis genoeg voor.
Hoi Gupy,

In veel discotheken staat een vaste mixer, maar 9 van de 10 discotheek eigenaren hebben natuurlijk het liefst een goedklinkende mixer. Echter, op het moment dat alle Dj's (vanwege het gebruikersgemak/effecten) vragen om bv. een Pioneer, dan zullen ze die neerzetten. De Dj kan deze keuze dus min of meer zelf maken. Wanneer je dan als dj besluit om niet voor de geluidskwaliteit, maar voor het gebruikersgemak te gaan, bedien dit apparaat dan op de juiste wijze. Het is natuurlijk te gek dat Dj's nog steeds alleen met rode ledjes tevreden lijken te zijn. Harder wordt het geluid niet, omdat ieder bedrijf het signaal weer terugschroeft achter de mixer. Het enige dat veroorzaakt wordt is vervorming.

Het moet toch ook anders kunnen? Jammergenoeg zijn er niet heel veel dj's die dit doorhebben.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
6-1-2004 19:41
To Remco:

Gupy] schreef:

Ander de andere kant heb ik nog nooit meegemaakt dat ik als DJ zijn de me kon bemoeien met de geluidskwaliteit van de discotheek. Als ik dan een DJM tegenkom, dan weet ik dat ik niet te veel in de +db moet draaien. Rode lampjes vindt ik zo al niet stoer, ook niet op die mooie VU meters van Dateq.
Ik begin gewoon te draaien, en het geuid wordt door andere geregeld, een DJ heeft (lees ik) daar gewoon geen kennis genoeg voor.
Ik heb het niet over de instellingen op de mixer, maar over de instellingen die de geluidskwaliteit van de discotheek regelen. (limiters, crosovers, enz)
Zoals ik al zei, heb ik nog nooit meegemaakt dat ik daar aan mocht zitten, laat staan dat ik er uberhaubt aan kon.
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
6-1-2004 20:39
Klopt Gupy, daar heb je volledig gelijk in. Gelukkig dat Dj's zich daar niet mee gaan bemoeien :-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)