Forum > Newbie Forum

Box- Probleemke

(59 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
4-1-2004 21:19

DJ-Mario schreef:

ma bij zo'n grotere en duurdere boxen zit er meestal een woofer bij in. is dat hetzelfde als een subwoofer en is het nodig om dan een extra subwoofer (klankkast) te kopen?
Zo'n woofer is er om de lagere tonen aan te sturen. DIT BETEKENT NIET DAT JE GEEN SUBWOOFER NODIG MOET HEBT!!!
Dan zou De gemiddelde drive-in show namelijk voor NIETS die subbies hebben. Ik weet niet of je uitgaat maar als jij in een discotheek bent dan wil je de muziek niet alleen horen... Je wilt het ook VOELEN. De base in je buik voelen alsof er iets tegen je buik klopt. Maar dan voelt het heerlijk wink ;) . Dáár hebben we de subs voor. En de woofers die in de FULL RANGE(lees;" alle frequenties") proberen een zo natuurlijk(neutraal) mogelijk geluid voort te brengen. De subwoofer geeft vaak alleen hele lage(altijd hele lage wink ;) ) tonen af. En hoe meer en hoe harder hoe beter jij het in je buik voelt. Dus als jij de mensen echt uit hun dak wilt laten gaan. Zullen ze het geluid niet alleen moeten voelen. Ze zullen het ook willen voelen.(Ik heb op een feest gevraagd waar ze maar bleven vragen of er meer bass in mocht(we hadden er al rekening mee gehouden dus hadden de subs aan het begin van de avond express wat zachter gezet laugh :D wink ;) )

MVG,
Ipkiss
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
4-1-2004 21:22

ME schreef:

DJ-Ipkiss schreef:

Dan kom je met de Dap K-112(die nu wel héél aantrekkelijk geprijsd is) veel te kort.
Maar waar wil je het nu voor gebruiken? Slaapkamer of PA(dus drive-in show)
Te kort. 300 watt voor K-112 is precies goed, Niet veel meer op zetten minder mag maar 300 kunnen ze wel hebben (ze overleven ook mijn V-3000 wink ;) )
Hier ben ik het niet mee eens. als jou PHILIPS(dus een meestal niet al te sterke) versterker van 280 w(HiFi???) Max levert, dit op een 300w RMS PA speaker los laat krijg je bij lange na niet eruit wat je met de EP-1500 of jou v-3000 wél krijgt.

MVG,
Ipkiss
DJ-MarioStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 73
4-1-2004 21:22
Bedankt, nu is er eindelijk wat duidelijkheid in gebracht.

Ikdenk dat ik dan toch maar vrij goedkope pioneer- speakertjes van 190 watt koop en daarbij nog ne woofer van 80 a 100 watt.
Bij mij is het niet echt voor professioneel gebruik, dus ik denk dat dat voor in mijn kamer en voor af en toe eens een klein feeste met vrienden/familie wel moet volstaan.

Speakers van 190 watt zou mijn (oude) versterker toch moeten kunnen verdragen he
Take the risk and play that disc!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
4-1-2004 21:26
Als hij die 280 W als max weergeeft moet dit makkelijk te doen zijn. ik zou hem als safety op maximaal zo'n 3/4 misschin 4/5 uitzetten. Het zou pas zonde zijn als je die pioneers dan ook nog op blaast. Maar ik heb het gevoel dat die Pioneer Car audio is(Ik weet niet of ze ook gewoon no-car audio boxen hebben gemaakt...)
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
4-1-2004 21:27
Speakers van 190 watt zou mijn (oude) versterker toch moeten kunnen verdragen he
waarom niet? boxen van 1000W ook nog wel... maar of het hard gaat....

heb trouwens ff voor je gekeken, mijn 3 jaar oude dolby versterker, trekt 250W uit het stopcontact, en stuurt daarmee 5x30W uit ofzoiets... (aan 6 ohm)

dus reken maar niet op dat die versterker van je super hard zal gaan, voor op een klein kamertje zal het uiteraard genoeg zijn, maar feestjes ermee geven zal misschien wat pittiger worden.. (en dan zou ik hem zeker niet voluit laten spelen, daar zijn hifi versterkers niet echt voor gemaakt)
Music is what feelings sound like...
DJ-MarioStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 73
4-1-2004 21:31

DJ-Ipkiss schreef:

Als hij die 280 W als max weergeeft moet dit makkelijk te doen zijn. ik zou hem als safety op maximaal zo'n 3/4 misschin 4/5 uitzetten. Het zou pas zonde zijn als je die pioneers dan ook nog op blaast. Maar ik heb het gevoel dat die Pioneer Car audio is(Ik weet niet of ze ook gewoon no-car audio boxen hebben gemaakt...)
W8, ik zal je even de url geven, het is zeker geen car-audio, dan zou ik hier niet komen zagen, verboden hier he: www.pioneer.be/nl/product_detail.jsp?product_id=774&taxonomy_id=42-93 of mss 1 modelletje goedkoper, ik begin nog maar net he en dan komt alles samen nogal duur
Take the risk and play that disc!
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
4-1-2004 21:51
1 x bewerkt. Laatst door Maurice op 5-1-2004 19:59
die jonge wil gewoon boxen van niet meer dan 150 euro om ze oude te vervangen
dus het "je van het" is niet van toepassing dat kan niet voor 150 euro...de uitleg hoe boxen en woovers werken past ook niet echt in dit topic we wijken dus weer af...
ik ben ut wel eens met deze www.new-line.nl/v/12648 zijn wel mooi en prijs/kwaliteit is goed!

ps. ipkiss jij gaat naar De Amstel daar hebben ze mooie woovers razz :p
ik wacht op een SLOTJE
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
4-1-2004 23:36
Er bestaat bij mijn weten geen philips versterker van 280 watt.
Das dus het opgnomen vermogen van het lichtnet.
Als je nou eens het typenummer van je versterker hier neer zet, dan weet ik waarschijnlijk wel het werkelijke vermogen van je versterker.

Omdat het een 8 ohm versterker is kkunnen we er haast al een beetje van uit gaan dat het een oud beestje is......
Dus meer dan 2x50watt is onwaarschijnlijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
5-1-2004 16:04

maurice schreef:

jan2 je mag mijn keuze best minder vinden hoor... maar je koopt zelf ook een boombox laugh :D hifi is allemaal heel leuk voor opera ofzo. die gemini geven goed weer wat je draait en je moet er geen dvd's op gaan kijken... mooie slaapkamer beginnend homedj boxen dus
Dat klopt. Maar toen kende ik dit Forum nog niet en was ik een jaar of 10. Toen dacht ik nog aan hoge vermogens, voor weinig geld. Wat mocht blijken: Zo goed klonk het niet, versterker naar de k*ote en weer een ritje naar de Kijkshop. sad :(
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
5-1-2004 19:18

DJ-Mario schreef:

W8, ik zal je even de url geven, het is zeker geen car-audio, dan zou ik hier niet komen zagen, verboden hier he: www.pioneer.be/nl/product_detail.jsp?product_id=774&taxonomy_id=42-93 of mss 1 modelletje goedkoper, ik begin nog maar net he en dan komt alles samen nogal duur
Okeej. Je hebt gelijk het is geen Car audio. Wel is het Hifi DUS:
KOOP HET ALSJEBLIEFT NIET VOOR EEN FEEST. met een 90 db output kan je de borende buurman niet overstemmen. Misschien is dit wat overdreven maar een flinke boormachine geeft hetzelfde af. Dit is om een feest te draaien gewoon te kort. Maar voor op je kamer kan dit best. Heel goed zelfs. Maar dan zou je dus(ik weet niets over de geluidskwaliteit!) met die 2 monitoren voor samen 80 eu ook verder kunnen.
Het is dus een kwestie van kiezen nu. Wil ik hem echt alleen voor mijn kamer gebruiken of moet hij mee op feestjes(en dan kan hij alsnog zachter in je kamer...).
Alleen zou je dan iets nieuws moeten kopen en je budget omhoog gooien.
Beter om nog even door te sparen dan 2x te kopen(en de 1e keer is weggegooid geld)
[off-topic schreef:

ps. ipkiss jij gaat naar De Amstel daar hebben ze niet eens woovers razz :p
Ik doe maar net of ik dit niet zie staan. Als jij bij de amstel op de verhoging gaat staan(niet die tafel maar die rigel) en als jij dan naar de uitgang gericht staat en links om OM de paal heen kijkt staat zowel rechts als links een mooie Sub Woofer!
[/off-topic]

Terug naar forum Reageer (zonder quote)