Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Jadjong
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Jadjong (Pagina: 9 van 10)
Topic: Electriciteit op podium (29-4-2012 16:54:00)
Het gaat hun er om gaat ze een goede administratie hebben, dus dat ze kunnen aantonen waar het geld aan op gegaan is. Als je netjes een factuur (zonder BTW) kunt overleggen dan is er niks mis mee. Doe je verder vooral zaken met particulieren dan zal een BTW nummer ook niet nodig zijn, zal de mensen worst wezen Dus voor je klanten hoef jij het waarschijnlijk niet te doen.
Als jij je inkomsten opgeeft bij de inkomstenbelasting is het geen zwart werk en zou ik niet weten waarom je niet zou kunnen adverteren. Geld verdienen is geen zonde (er geen belasting over betalen wel, zeker in NL).Als de belastingdienst jou erkent als ondernemer voor de omzetbelasting(en dat doen ze bijna altijd) dan moet je een factuur met BTW presenteren voor de geleverde diensten. Het wel of niet heffen van BTW heeft niets met het soort klant te maken.Topic: Robot stem bij harde bassen (18-4-2012 00:27:00)
Heb je ook voorbeelden?Topic: Actieve speakers aansluiten doorlussen (12-4-2012 23:09:00)Als ik het goed lees schrijft hij dat hij er juist wel veel van merkt...Dan is er iets waardoor de doorlus geen domme doorlus is. Misschien is deze ongebalanceerd (-6dB) of hangt achter een volumeregeling van de speaker zelf. Wanneer je koud doorlust/split zal je dat bij de eerste tien niet zo snel horen. (Mensen van hifi.nl uitgezonderd )Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (12-4-2012 22:57:00)
Alpha is idd wel heftig en klink ook enorm! Synco zal flink zoeken worden!Ik was EAW 900 serie nog vergeten. Dat zijn nog een van de weinige opties als je een modulair pa'tje wil bouwen. De huidige nieuwe kastjes zijn allemaal 120 graden breed en hebben 8" laag-speakertjes. Dat is leuk met twee kastjes op een paal, maar dat was het dan ook wel. Zelfs met 16-24 per kant heb je op een pleintje niet veel midlaag. Als je 'warm' geluid met 'druk' wilt heb je iets nodig met oppervlakte. Het is jammer dat er voor ouderwets stapel-PA lijkt geen markt meer lijkt te zijn. Nexo heeft wel een nieuw modulair concept, maar ik denk niet dat het in jouw budget past.
Clarir R2/R3/R4 kan ook nog, maar dan heb je wel lake-processing nodig.Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (12-4-2012 21:15:00)Is dat zo?
Volgens mij niet. Althans niet bij onze set.Het is maar een voorbeeldje, andere verhouding bij ander setje lijkt me logisch.Topic: voelbare bass (9-4-2012 21:50:00)
CD kwaliteit is ook bij lange na niet 48k...Standaard draait de zooi op 96KHz, de nieuwe behringer mengtafel met AES50 gaat maar tot 48KHz. Daarom de vraag of er ook op 48KHz gedraait kan worden.Topic: Orientatie digitale mengtafel (7-4-2012 16:13:00)Alleen de 431 heeft dual gain, met ook 2xAES50 per rack. Alle andere racken moet je vanaf de eerste tafel doorlussen, dan heb je gedeelde gain met per tafel een digitale trim.Topic: Orientatie digitale mengtafel (7-4-2012 13:23:00)
Zelf heb ik (nog) geen processor in bezit.Op een vrije dag wil ik best een poging wagen. De reiskosten zijn dan voor jouw rekening.Topic: Technische fiche (14-3-2012 00:32:00)
Maar om op het rood draaien terug te komen. Artiesten kunnen er ook wat van hoor. Neem maar eens een tape act. Gaat ook nooit hard genoeg en de set is ook nooit duur genoeg. Half jaartje geleden nog een keer een flink conflict gehad met jan smit zijn geluidsman. Alles met ze op 0 gezet en dan als hij de eerste noot raakt. BAM alles rood binnen koment. Hoe verder ik terug ging draaien hoe meer er aan de andere kant naar me toe gestuurd werd. Fijn om dan een organisatie met verstand te hebben die zelf in grijpt van of jij zachter of ik grijp zelf in op de eind mixer.In welk dorp was dat? Topic: Wat is er mis/kapot?? Vreselijke brom! (17-2-2012 14:32:00)
Hoedanook is het niet normaal dat er een zo sterke brom is als de tafel uitstaat.De aansluiting achterop de mixer heeft ook maar twee van de drie pennen. Kabeltje wisselen gaat dan niet werken.
Ik leg meestal een rond met blokken, begin bij de monitortafel en eindig daar ook weer. Op die manier heb je elke drie meter een blok liggen, dit zijn 10-voudige met een cee-doorlus. Prikpunten zat.
Topic: Wanneer KVK en BTW (24-4-2012 12:06:00)dimi_v schreef:
als het vooral om scholen gaat dan is een BTW bon niet nodig, want zij zijn nl. niet BTW-plichtig en moeten gewoon 19% betalen en kunnen niets terug vorderen/verrekenen.Het gaat hun er om gaat ze een goede administratie hebben, dus dat ze kunnen aantonen waar het geld aan op gegaan is. Als je netjes een factuur (zonder BTW) kunt overleggen dan is er niks mis mee. Doe je verder vooral zaken met particulieren dan zal een BTW nummer ook niet nodig zijn, zal de mensen worst wezen Dus voor je klanten hoef jij het waarschijnlijk niet te doen.
Als jij je inkomsten opgeeft bij de inkomstenbelasting is het geen zwart werk en zou ik niet weten waarom je niet zou kunnen adverteren. Geld verdienen is geen zonde (er geen belasting over betalen wel, zeker in NL).
Geluid = trillende lucht. Als de lucht al beweegt wanneer jij een ander geluid maakt zal dit tweede geluid niet helemaal origineel zijn. Praat maar eens door een ventilator heen.
Topic: welke toppen? (13-4-2012 22:50:00)Frank76 schreef:
Musicson is onder andere bekend van haar Line-Arrays op grote evenementen.Heb je ook voorbeelden?
Hollender schreef:
jadjong schreef:
Tot tien splits zal je in de praktijk weinig van merken, zeker niet zo erg zoals je het nu beschrijft.Watt-Xtra schreef:
Dat zijn dan wel meteen toppen met een flink gewicht... vooral de X-array is flink van formaat.Alpha is idd wel heftig en klink ook enorm! Synco zal flink zoeken worden!
Clarir R2/R3/R4 kan ook nog, maar dan heb je wel lake-processing nodig.
2e hands?
EV X-array
Nexo Alpha
Synco STS als je dat kan vinden.
Topic: Actieve speakers aansluiten doorlussen (12-4-2012 11:36:00)EV X-array
Nexo Alpha
Synco STS als je dat kan vinden.
Tot tien splits zal je in de praktijk weinig van merken, zeker niet zo erg zoals je het nu beschrijft. Je moet ervoor zorgen dat de gecombineerde impedantie van alle aangesloten apparaten hoger is dan de uitgang van de mengtafel.
De uitgang is vaak 1Kohm of minder. Ingangen 10/20Kohm. Bij ingangen met een impedantie van 20Kohm kan je 16 apparaten aansluiten voordat je in de buurt komt de 1Kohm. (16 apparaten van 20Kohm maakt een totaal van 1.25Kohm).
Topic: 19" externe geluidskaart (USB) met luidsprekerprocessing. (11-4-2012 20:57:00)De uitgang is vaak 1Kohm of minder. Ingangen 10/20Kohm. Bij ingangen met een impedantie van 20Kohm kan je 16 apparaten aansluiten voordat je in de buurt komt de 1Kohm. (16 apparaten van 20Kohm maakt een totaal van 1.25Kohm).
Wat het FIR gedeelte betreft, wil je alleen de crossover van FIR techniek voorzien, of ook in in/out EQ?
Topic: voelbare bass (10-4-2012 11:30:00)Frank76 schreef:
jadjong schreef:
Bij een vlakke frequentieresponse is de verhouding sub:top 1:2. Je zet dan drie subs neer voor zes toppen.Volgens mij niet. Althans niet bij onze set.
Ik kan met een set met vlakke frequentieresponse prima een voelbare bass creeeren, maar ook een hoorbare, putdiepe bas.
Maar net hoe je je kickbass of basgitaar eq-ed op de tafel.
Dat klopt, maar als jij een bultje van van 10dB maakt zal je 10dB eerder sub tekort komen dan de rest van het PA. Ik reageerde op de vraag 'hoeveel PA voor deze ruimte', niet 'hoeveel subs voor een voelbare bas'.Maar net hoe je je kickbass of basgitaar eq-ed op de tafel.
Gewenst geluidsniveau, gewenste dekking/spreiding en frequentieresponse.
De eerste is een getal in dB. Bij de tweede bepaal je waar je het eerder gekozen geluidsniveau wilt hebben. Met 100 man publiek op het museumplein hoef je niet overal geluid te produceren.
Bij een jazzconcert:
Ik hang bijvoorbeeld zes kastjes per kan op, uit ervaring weet ik dat deze op +/- 25m 106dB produceren voordat de limiter gaat zeuren. De klant wenst op die positie 100dB, dus dat gaat goed komen. Omdat het een brede lokatie is hang ik nog eens zes kastjes ernaast als outfill. De gevraagde frequentieresponse is 'vlak'. Binnen het mogelijke zijn dus alle frequenties even hard. Bij een vlakke frequentieresponse is de verhouding sub:top 1:2. Je zet dan drie subs neer voor zes toppen. In dit geval zullen alle componenten op hetzelfde moment gelimit worden.
Als je dan in dezelfde zaal een housefeestje op 100dB wilt verzorgen weet je wat je op moet hangen voor een goede dekking met een vlakke frequentieresponse. House en popmuziek hebben over het algemeen onder de 100Hz 12dB meer energie. Je subs zullen dus 12dB harder moeten werken dan de toppen. Omdat het PA in het eerste voorbeeld op alle componenten tegelijk gelimit wordt zal je geen 106dB, maar 94dB halen. Dus meer subs plaatsen. Verdubbeling van subs en versterkers levert je 6dB winst op, dus met zes ipv. drie subs zit je op +6dB. Verdubbel dit aantal nog eens en je hebt +12dB.
Dit gaat alleen op voor de simpele stapel links/stapel rechts opstelling. Met subs op een rij, achter elkaar of met cardioide-opstellingen is niet elke verdubbeling van het aantal kasten ook 6dB extra.
Topic: Orientatie digitale mengtafel (8-4-2012 23:40:00)De eerste is een getal in dB. Bij de tweede bepaal je waar je het eerder gekozen geluidsniveau wilt hebben. Met 100 man publiek op het museumplein hoef je niet overal geluid te produceren.
Bij een jazzconcert:
Ik hang bijvoorbeeld zes kastjes per kan op, uit ervaring weet ik dat deze op +/- 25m 106dB produceren voordat de limiter gaat zeuren. De klant wenst op die positie 100dB, dus dat gaat goed komen. Omdat het een brede lokatie is hang ik nog eens zes kastjes ernaast als outfill. De gevraagde frequentieresponse is 'vlak'. Binnen het mogelijke zijn dus alle frequenties even hard. Bij een vlakke frequentieresponse is de verhouding sub:top 1:2. Je zet dan drie subs neer voor zes toppen. In dit geval zullen alle componenten op hetzelfde moment gelimit worden.
Als je dan in dezelfde zaal een housefeestje op 100dB wilt verzorgen weet je wat je op moet hangen voor een goede dekking met een vlakke frequentieresponse. House en popmuziek hebben over het algemeen onder de 100Hz 12dB meer energie. Je subs zullen dus 12dB harder moeten werken dan de toppen. Omdat het PA in het eerste voorbeeld op alle componenten tegelijk gelimit wordt zal je geen 106dB, maar 94dB halen. Dus meer subs plaatsen. Verdubbeling van subs en versterkers levert je 6dB winst op, dus met zes ipv. drie subs zit je op +6dB. Verdubbel dit aantal nog eens en je hebt +12dB.
Dit gaat alleen op voor de simpele stapel links/stapel rechts opstelling. Met subs op een rij, achter elkaar of met cardioide-opstellingen is niet elke verdubbeling van het aantal kasten ook 6dB extra.
Ik ga het voor je uitzoeken, maar omdat alles op 96khz draait geef ik je weinig hoop.
Topic: Orientatie digitale mengtafel (8-4-2012 18:12:00)dexter schreef:
Wat zou het toevoegen om op 48K te draaien?CD kwaliteit is ook bij lange na niet 48k...
bomdes schreef:
Het enige wat ik begrepen heb is dat de DL251 en 252 geen dual gain preamps hebben en de duurdere racks wel?Hij gaf mij op de messe alleszins een heel goede indruk, ook een groot voordeel vond ik dat ze GEEN touchscreen hebben. Lijkt belachelijk, maar zelfs toen ik er met mijn LED LENSER op volle kracht op scheen bleef het scherm goed leesbaar. VI1/2, SD9/8, Ilive, etc... allemaal hebben ze een touchscreen dat bij zonlicht gewoon niet meer te lezen valt.
Tafel in de volle zon, zonder tent of parasol is prima te doen.Ding doet het, net als alle andere 48ch tafels. Opties en missende opties ten opzichte van andere tafels is iets persoonlijks. Grootste voordeel vind ik de bus-summing als je alle kanalen tegelijk gebruikt. Andere mixers in dit segment maken er een zooitje van zodra je meer dan de helft van de beschikbare kanalen gebruikt, helemaal als je die ook nog eens te hard gained. De Pro2 heeft, net als zijn broertjes, geen last hiervan. Samen met de delay-meting voor externe inserts zorgt dit ervoor dat alle kanalen op hetzelfde moment de tafel weer verlaten.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (2-4-2012 14:34:00)Zo heb ik een collega gehad die uiteindelijk alles onder de 150Hz weg had gehaald. Hij stond op een varend schip, boven de machinekamer
Topic: Kijk en luisterdag (23-3-2012 13:03:00)Tim_V schreef:
Is er een liefhebber die zich qua processing op mijn dap setje (X-12+X15b) uit wil leven??Zelf heb ik (nog) geen processor in bezit.
Wat een dodo.
Topic: Technische fiche (12-3-2012 23:26:00)ronny84 schreef:
Dit klinkt allemaal vrij bekent.Maar om op het rood draaien terug te komen. Artiesten kunnen er ook wat van hoor. Neem maar eens een tape act. Gaat ook nooit hard genoeg en de set is ook nooit duur genoeg. Half jaartje geleden nog een keer een flink conflict gehad met jan smit zijn geluidsman. Alles met ze op 0 gezet en dan als hij de eerste noot raakt. BAM alles rood binnen koment. Hoe verder ik terug ging draaien hoe meer er aan de andere kant naar me toe gestuurd werd. Fijn om dan een organisatie met verstand te hebben die zelf in grijpt van of jij zachter of ik grijp zelf in op de eind mixer.
AMX_Pete schreef:
Toch maar eens checken of de gebruikte stoomkabel (IEC) effectief een 3-draad is. Er is een tijd geweest dat Pioneer origineel 2-draads kabel leverde bij de DJM's (= geen aarding). Uiterlijk is het niet te zien, dus meten van stekker naar stekker.Hoedanook is het niet normaal dat er een zo sterke brom is als de tafel uitstaat.