Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Michel van de beek
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 72 bijdrage(n) van Michel van de beek (Pagina: 2 van 4)
Topic: Quadrofonisch Geluid (5-4-2008 10:25:00)
Maar vaak gaat dat problemen geven.
Tonen die elkaar opheffen, minder basgevoel enz.
Allerlei ratre plekken in de ruimte in het geluid.Het kan toch ook echt wel nut / effect hebben naast het visuele. Mits goed toegepast, zijn de door jou beschreven nadelen minimaal of zelfs helemaal afwezig. EN ... je kan met evenveel lekgeluid / overlast tot een dB of 6 meer op de 'dansvloer' realiseren. Dat kan betekenen dat je net wel ipv geen feest hebt, net wel ipv geen vergunning voor je evenement/feest krijgt.Je hebt gelijk dat op de meeste feesten er weinig mee gedaan wordt met, cq gebruik van gemaakt wordt. En meer kanalen voor de meeste artiesten muzikanten al helemaal te hoog gegrepen is, maar ...
Heb de ervaring een mannetje of 4000 helemaal uit hun dak te zien gaan, juist omdat het geluid (lees effecten) bewoog / ronddraaide. Dan zie je/ervaar je toch echt de potentie. Moet wel de kanttekening geplaatst worden dat ook maar weer 1 van de 8 artiesten echt hier iets mee kon, cq het materiaal had waarmee deze mogeljkheden van het 8.1 systeem benut konden worden.
Dus ... je hebt ergens wel gelijk, alleen als het GOED gedaan wordt, dan heeft het toch echt wel meerwaardeTopic: Quadrofonisch Geluid (4-4-2008 12:57:00)Dat zal iets met contact tussen Pioneer en A&H/Dateq/Rane te maken hebben in beide richtingen. Funktion One gebruikte in de demo-ruimte ook een CDJ-1000 om CD's af te spelen MAAR die was in een hoekje weggemoffeld. Zij hadden simpelweg geen behoefte en misschien ook wel geen toestemming om Pioneer te promoten, same with Behringer denk ik.
Zou me niets verbazen als A&H/Dateq/Rane daar wel duidelijke (en gunstige) afspraken over hebben. Op beurzen gaat het er af en toe net even wat anders aan toe dan je zou denken.Als je er niet nauw bij betrokken bent, denk ik dat je over dit soort dingen maar beter kan zwijgen. Het wordt anders niets meer dan 'slap gezwets' en roddelpraat zonder enig waarheidsgehalte. Je conclusie wat betreft de relatie tussen Funktion-One en Pioneer is bv niet alleen erg voorbarig maar ook erg fout. Is t je bv opgevallen welk geluidsetje er op de stand van pioneer gebruikt werd?Topic: Decibel schaal voor disco en bands (2-3-2006 12:51:00)Ok, nu snap ik wat je bedoelt. Volgens mij een beetje hetzelfde als dat ik hier eerder (ietsje onduidelijker) probeerde te verwoorden. ;-)
Maarja, 't hoog moet natuurlijk ook altijd in orde zijn, dus daar kun je óók al niet op beknibbelen.
Beetje verhouding moet er altijd nog wel blijven. (hoewel er ongetwijfeld genoeg discotheken zijn waar 'de verhouding' tussen hoog-laag ver te zoeken is)Mid en hoog moet inderdaad ook in orde zijn. Belangrijk hierbij is dat het laag mid en hoog de 'ruimte' geeft. Anders moet het mid-hoog vaak hard gezet worden om helder/verstaanbaar te blijven. Als het laag strak is, kan het laag harder staan zonder dat mid- en hoog ondergesneeuwd worden.
Of het laag 'strak' is hangt van veel factoren af, zoals bijvoorbeeld de geluidset, maar ook (wellicht nog belangrijker) akoestiek en ook plaatsing.
In bv een club als de Jimmy Woo is de geluidset en akoestiek dusdanig dat er erg veel sublaag (<60Hz) in de ruimte gepompt kan worden zonder dat dit ten koste gaat van de 'helderheid' in het mid en hoog. Dit geeft een enorme fysieke beleving, bij een relatief lage gemiddelde geluidsdruk (ong. 100-101 db-A)
zie ook:
https://www.pbaudio.nl/documenten/CLUBSOUND.pdf
https://www.pbaudio.nl/pbviewtcmsg.aspx?cmd=viewmsg&msgid=101Topic: Heb jij de Q-Factor? (24-2-2006 14:57:00)Ik kan even niet bedenken of je dit nou cynisch of serieus bedoelt, maar ben daar wel benieuwd naar.Dit is serieus bedoeld. Hoewel ik er vooraf erg sceptisch tegen aan keek, moet ik zeggen dat pioneer een mooie mixer en effect-doos heeft afgeleverd: professionele kwaliteit en erg 'schoon' geluid. Topic: post hier je foto's / verhalen van de Messe (10-4-2005 12:15:00)Leuk je even gesproken te hebben. Wij vonden het inderdaad ook erg jammer dat de FF-6000 nog niet beschikbaar was. Maar zodra die binnen is, ben je van harte welkom om het speeltje eens uitgebreid aan de tand te voelen in onze demo-ruimte ... aanbod geldt trouwens voor iedereen die interesse heeft. Topic: Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;) (28-4-2004 11:17:00)
Dat overbekende bagger geluid valt namelijk zeker niet mee! Een klant van ons heeft een A-B vergelijking (in zijn huiskamer) gedaan met een E&S DJR100. Is meteen de volgende dag verhaal gaan halen bij pioneer.
En een ding moet ook niet vergeten worden ... in je huiskamer luister je op een laag niveau, op een professionele installatie is het niveau zo maar een flink aantal dBs hoger. Hierdoor wordt het irritante geluid van de pioneer 'uitvergroot'.Topic: Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;) (22-4-2004 08:46:00)
De head-designers van pioneer werden in de demo-ruimte voorgesteld aan Tony Andrews tijdens de afgelopen prolight+sound door de engelse importeur van Pioneer. Om ze te laten horen welke negatieve invloed de DJM heeft op geluid, dit omdat Pioneer UK zelf hier ook mee in hun mag zit(hulde Pio UK). Het verschil was evident, toch bleven de designers erbij dat het niet belangrijk was ... pioneer is good quality. You won't hear that on other systems.
Een soortgelijke ervaring heb ik met pioneer nederland ... je vraagt ze vriendelijk of ze een oplossing hebben voor de slechte geluidskwaliteit van de DJM. Ze blijven gewoon keihard beweren dat de geluidskwaliteit prima is.
Qua bedieningsgemak en ergonomie is de DJM gewoon een top-product, maar voor professioneel gebruik mag en moet je meer eisen.Topic: Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;) (21-4-2004 10:34:00)
Ter illustratie:
Eind vorig jaar hebben we een club geïnstalleerd (Jimmy Woo, Amsterdam). Bij het afregelen van het systeem daar liet de ontwerper/grondlegger van het luidsprekersysteem (Tony Andrews) zich ontvallen dat het qua geluid zeker in de top drie van de wereld behoorde, en wellicht wel het beste was. In elk geval heeft het tijdens de GKA, de award voor beste geluid van Nederland gekregen. Jazzy Jeff (voor de turntablers onder ons geen onbekende) was er zo van onder de indruk, dat ie graag tijdens de opening 'kosteloos' wilde komen draaien.
De resident DJs echter waren niet van hun geliefkoosde DJM af te praten. Dat onding kwam er uiteindelijk dus ook. Toen dat ding er voor de eerste keer tussen gehangen werd konden we wel huilen, zo bedroevend slechter was het ineens. Er werd een dikke wollen deken voor het geluid gehangen, het extreem diepe laag was weg, opeens waren er regelmatige irritante schelle klanken in het middengebied (=digitale rommel die in de signaalweg komt omdat er geen gescheiden voedingen zijn voor digitaal / analoge gedeelte).
Na een weekje of twee kwamen er een aantal DJs die er ook op gestaan hadden dat de DJM er kwam naar ons toe met de vraag of we geen alternatief hadden voor de DJM. Omdat ie in vergelijking met de andere mixer die in de club gebruikt werd (Rane MP/XP 2016) gewoon TE SLECHT klonk. De eigenaar had het volledig gehad met de grillen van de DJs en zei:"er staat al een andere mixer, dan leren ze daar maar op mixen". Met als gevolg dat nu de helft van de DJs op de rotary draait en die DJs die dat gewoon niet onder de knie krijgen op de DJM. In eerste instantie was de rotary alleen bedoeld voor amerikaanse gast DJs.
Persoonlijk mijden mijn collega en ik de club als we weten dat er met de pioneer gedraaid wordt. We ergeren ons teveel aan de afbreuk die dat ding doet aan het geluid.Topic: Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;) (16-4-2004 14:09:00)
"dat ding verdient het niet om in een professionele installatie gebruikt te worden, gewoonweg omdat de geluidskwaliteit INFERIEUR is".
Het verschil met een fatsoenlijke mixer is dan zo duidelijk hoorbaar dat zelfs DJ's die enorm verknocht zijn aan het gebruiksgemak van het (on)ding, het links laten liggen. Wil je het ding op je slaapkamer gebruiken ... ga je gang, maar bedenk je dat de inferieure geluidskwaliteit in de echte wereld pijnlijk duidelijk is.Topic: Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;) (11-4-2004 10:13:00)
Neen, de DJM is niet slecht. Ik heb er zelf vaak genoeg mee gedraaid, niks over te mopperen qua gebruikersgemak, maar ik ben geen techneut.Hmmmz ... dit geeft heel goed de discussie weer die er altijd over de DJM gevoerd zal worden. De gebruiker vindt em top en dat is ie qua ergonomie ook. De techneut vindt em zwaar klote omdat het gewoon klankmatig een ramp-apparaat is. En aangezien DJs gewoon geen reet geven om geluidskwaliteit, en alleen maar aan eigenbelang (namelijk bedieningsgemak), zal deze discussie wel blijven voortbestaan. Topic: Droom dj-setup (27-3-2004 09:13:00)Nog maar een voorbeeldje om je lekker te maken dan ... . Booth van de Jimmy Woo ... waar binnenkort een gouden tuinkabouter de booth komt opfleuren.
Topic: Droom dj-setup (26-3-2004 19:38:00)
Mijne:
1 Xone 92
2 Cdj-1000 mk2
2 Sl1210Als dat je droom is, moet je zeker eens langs gaan bij Club Revolution in Rotterdam. De eigenaar (Peter Gelderblom) is zelf DJ en geluidsfreak. En laat andere freaks graag genieten.
Hieronder een plaatje van de door hem bedachte en geconstrueerde booth. Ter informatie die dateq is vervangen door een X:One 92.
Tom schreef:
Ik denk gewoon dat de op het indrukwekkend vind als er in vier hoeken boxen staanMaar vaak gaat dat problemen geven.
Tonen die elkaar opheffen, minder basgevoel enz.
Allerlei ratre plekken in de ruimte in het geluid.
Dré]Het nut van stereo is op feesten al minimaal, laat staan NOG meer kanalen.
Heb de ervaring een mannetje of 4000 helemaal uit hun dak te zien gaan, juist omdat het geluid (lees effecten) bewoog / ronddraaide. Dan zie je/ervaar je toch echt de potentie. Moet wel de kanttekening geplaatst worden dat ook maar weer 1 van de 8 artiesten echt hier iets mee kon, cq het materiaal had waarmee deze mogeljkheden van het 8.1 systeem benut konden worden.
Dus ... je hebt ergens wel gelijk, alleen als het GOED gedaan wordt, dan heeft het toch echt wel meerwaarde
Meerpunts opstellingen ... leuk! Maar komt wel een en ander bij kijken (laws of physics). Doe je het goed, dan heeft het meerwaarde, maar er bestaat ook het gevaar dat het er alleen maar beroerder van wordt.
Als je geïnteresseerd bent, kan je wel het een en ander aan interssant leesvoer vinden over surround geluid en soundfields op/via de volgende link:
https://www.funktion-one.nl/Default.aspx?tabid=154
Topic: Musik Messe / Prolight + Sound, Frankfurt, 2008 (2-2-2008 17:59:00)Als je geïnteresseerd bent, kan je wel het een en ander aan interssant leesvoer vinden over surround geluid en soundfields op/via de volgende link:
https://www.funktion-one.nl/Default.aspx?tabid=154
Wij (Funktion-One) zullen ook weer van de partij zijn, Hal 4.1/F/10. En omdat we vinden dat het fenomeen geluid (en systemen) nu juist iets is waar je niet over moet lullen maar naar moet luisteren is er ook weer een demo-ruimte (Goodwill), waar jullie natuurlijk allemaal welkom zijn.
Ik schud jullie graag de hand, dus tot Frankfurt !/? (doorhalen wat niet van toepassing is)
Topic: function-one luidsprekers (15-8-2007 14:52:00)Ik schud jullie graag de hand, dus tot Frankfurt !/? (doorhalen wat niet van toepassing is)
Even een reactie ... wellicht 'mosterd na de maaltijd', maar zie het topic nu pas.
Daarnaast is het wel grappig om te vermelden dat in Japan de vraag omgekeerd gesteld wordt, omdat t daar voornamelijk voor live en bijna niet voor dance gebruikt wordt.
Als je het eens wilt horen of verder vragen hebben, neem dan contact op, of met een van onze dealers, bv Think!Audio (Remco). Met vragen specifiek over de HMH-truck, kan je het best terecht bij awesome studios, aangezien zij die truck 'verzorgd' hebben.
Topic: Beter geluid in Disco (4-9-2006 11:57:00)Is Funktion-One geschikt voor live, ik zie het namelijk alleen bij dance?
Ja, sterker nog het is ontwikkeld voor live. De naam is bv een muzikanten woord-grapje: the FUNK is on The ONE. Daarnaast is het wel grappig om te vermelden dat in Japan de vraag omgekeerd gesteld wordt, omdat t daar voornamelijk voor live en bijna niet voor dance gebruikt wordt.
Als je het eens wilt horen of verder vragen hebben, neem dan contact op, of met een van onze dealers, bv Think!Audio (Remco). Met vragen specifiek over de HMH-truck, kan je het best terecht bij awesome studios, aangezien zij die truck 'verzorgd' hebben.
Als je meer wil weten over hoe goed geluid te krijgen in discotheken / clubs, dan zijn de volgende links misschien interessant voor je:
https://www.pbaudio.nl/pbviewtcmsg.aspx?cmd=viewmsg&msgid=101
https://www.pbaudio.nl/documenten/CLUBSOUND.pdf
Topic: Musik Messe 2006 (1-4-2006 15:59:00)https://www.pbaudio.nl/pbviewtcmsg.aspx?cmd=viewmsg&msgid=101
https://www.pbaudio.nl/documenten/CLUBSOUND.pdf
JeroenVDV schreef:
yoghurt schreef:
Ansich: A&H, Dateq, Rane e.d. stonden ook allemaal met Pioneer en dat mocht ook duidelijk gezien worden.Zou me niets verbazen als A&H/Dateq/Rane daar wel duidelijke (en gunstige) afspraken over hebben. Op beurzen gaat het er af en toe net even wat anders aan toe dan je zou denken.
René Eppink schreef:
Dré schreef:
Als je een stevig fundament hebt hoeft de rest minder luid weergegeven te worden om dezelfde beleving bij het publiek te geven! Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen ;-)Maarja, 't hoog moet natuurlijk ook altijd in orde zijn, dus daar kun je óók al niet op beknibbelen.
Beetje verhouding moet er altijd nog wel blijven. (hoewel er ongetwijfeld genoeg discotheken zijn waar 'de verhouding' tussen hoog-laag ver te zoeken is)
Of het laag 'strak' is hangt van veel factoren af, zoals bijvoorbeeld de geluidset, maar ook (wellicht nog belangrijker) akoestiek en ook plaatsing.
In bv een club als de Jimmy Woo is de geluidset en akoestiek dusdanig dat er erg veel sublaag (<60Hz) in de ruimte gepompt kan worden zonder dat dit ten koste gaat van de 'helderheid' in het mid en hoog. Dit geeft een enorme fysieke beleving, bij een relatief lage gemiddelde geluidsdruk (ong. 100-101 db-A)
zie ook:
https://www.pbaudio.nl/documenten/CLUBSOUND.pdf
https://www.pbaudio.nl/pbviewtcmsg.aspx?cmd=viewmsg&msgid=101
Nee hoor ... elke editie zal een eigen thema hebben, en dat is de 14e april techno.
Topic: Heb jij de Q-Factor? (23-2-2006 13:17:00)Volgende concept misschien interessant ?? https://www.delivering-the-experience.nl
Topic: Het Punisher baskast topic (8-10-2005 12:52:00)Tijdje terug wat metingen gedaan aan arrays van hoornsubs, F218s in dit geval (op hun smalle zijde gestackt). Hoewel de situatie net iets anders is dan die hier besproken wordt, geeft het wellicht toch een indicatie.
Situatie A)
1) 12 F218s strak tegen elkaar gestackt
2) 12 F218s met steeds een tussenruimte van (<)50cm
Volgens de 'array- / koppelingsleer' zou er in beide gevallen sprake moeten zijn van volledige koppeling. Desondanks heeft array 1 een rendement dat zo'n 3dB hoger ligt.
Situatie B)
1) 4 F218s strak tegen elkaar gestackt
2) 4 F218s, tegen elkaar maar gewaaierd (voorkanten 10-15 cm uit elkaar)
Array 1 heeft een hoger rendement, dit is te verklaren doordat de hogere frequenties gaan bundelen. Array 2 heeft een bredere en meer egale spreiding van hogere frequenties.
Topic: post hier je foto's / verhalen van de Messe (10-4-2005 18:16:00)Situatie A)
1) 12 F218s strak tegen elkaar gestackt
2) 12 F218s met steeds een tussenruimte van (<)50cm
Volgens de 'array- / koppelingsleer' zou er in beide gevallen sprake moeten zijn van volledige koppeling. Desondanks heeft array 1 een rendement dat zo'n 3dB hoger ligt.
Situatie B)
1) 4 F218s strak tegen elkaar gestackt
2) 4 F218s, tegen elkaar maar gewaaierd (voorkanten 10-15 cm uit elkaar)
Array 1 heeft een hoger rendement, dit is te verklaren doordat de hogere frequenties gaan bundelen. Array 2 heeft een bredere en meer egale spreiding van hogere frequenties.
Sylvia schreef:
michel van de beek schreef:
- Pioneer DJM1000 en EFX1000; professionele audio-kwaliteit van Pioneer, wat moet ik meer zeggen!Ben ook weer terug na vier dagen 'opgesloten' geweest te zijn in de Messe. In de wandelgangen enkele hele interessante dingen gehoord en besproken. Betrekkelijk weinig nederlanders en belgen gesproken ... de meesten schenen haast te hebben om maar in die ene dag zoveel mogelijk te zien en te fotograferen .
Het was weer heel veel van het zelfde, weinig origineels en dat chinatown nog steeds groeiend is, draagt daar ook niet aan bij.
Voor mij het vermelden waard:
- XTA DP428; de echt al erg goede processoren zijn nog een stuk verbeterd. Klankmatig op eenzaam niveau, en ook nog eens erg veel mogelijkheden en gebruiksgemak.
- Pioneer DJM1000 en EFX1000; professionele audio-kwaliteit van Pioneer, wat moet ik meer zeggen!
- De reacties na het beluisteren de nieuwe Res 1
Topic: DJ Expo 2004 (15-11-2004 17:41:00)Het was weer heel veel van het zelfde, weinig origineels en dat chinatown nog steeds groeiend is, draagt daar ook niet aan bij.
Voor mij het vermelden waard:
- XTA DP428; de echt al erg goede processoren zijn nog een stuk verbeterd. Klankmatig op eenzaam niveau, en ook nog eens erg veel mogelijkheden en gebruiksgemak.
- Pioneer DJM1000 en EFX1000; professionele audio-kwaliteit van Pioneer, wat moet ik meer zeggen!
- De reacties na het beluisteren de nieuwe Res 1
Reind schreef:
Ow en nog bij PB Audio geweest. Maar die hadden alleen de 400 mixer bij zich en niet de nieuwe FF6000 want daar was ik wel heeeel nieuwschierig naar.we moeten de djm ook niet in het rijtje van ``slechte mixers hangen``, want het blijft een leuk ding !
Het is inderdaad leuk speelgoed ... maar niet geschikt voor professioneel gebruik, in combinatie met een fatsoenlijke installatiewilde alleen maar aangeven dat het overbekende djm-bagger-geluid best mee valt. Op een thuis setje hoor je ziet zo gek veel verschil
Conclusie: iets anders in je thuis-installatie is de beperkende factor in de signaalketen.Dat overbekende bagger geluid valt namelijk zeker niet mee! Een klant van ons heeft een A-B vergelijking (in zijn huiskamer) gedaan met een E&S DJR100. Is meteen de volgende dag verhaal gaan halen bij pioneer.
En een ding moet ook niet vergeten worden ... in je huiskamer luister je op een laag niveau, op een professionele installatie is het niveau zo maar een flink aantal dBs hoger. Hierdoor wordt het irritante geluid van de pioneer 'uitvergroot'.
.... dat Dré zich bijna voor moet gaan schamen dat hij ze verkoopt.
Dré niet ... pioneer zou zich moeten schamen.De head-designers van pioneer werden in de demo-ruimte voorgesteld aan Tony Andrews tijdens de afgelopen prolight+sound door de engelse importeur van Pioneer. Om ze te laten horen welke negatieve invloed de DJM heeft op geluid, dit omdat Pioneer UK zelf hier ook mee in hun mag zit(hulde Pio UK). Het verschil was evident, toch bleven de designers erbij dat het niet belangrijk was ... pioneer is good quality. You won't hear that on other systems.
Een soortgelijke ervaring heb ik met pioneer nederland ... je vraagt ze vriendelijk of ze een oplossing hebben voor de slechte geluidskwaliteit van de DJM. Ze blijven gewoon keihard beweren dat de geluidskwaliteit prima is.
Qua bedieningsgemak en ergonomie is de DJM gewoon een top-product, maar voor professioneel gebruik mag en moet je meer eisen.
ik begrijp het dan toch niet, hoe kan het nou zijn dat als de pioneer zo veel slechter is dat er op grote gigs en clubs heel vaak een pio staat (in ieder geval veel meer dan een xone)?
Ondiplomatiek geantwoord: "omdat 95% van de DJs arragonte hufters zijn die niets van goed geluid snappen, en er al helemaal geen moer om geven. Het enige wat ze interesseert is dat ze hun mixjes eenvoudig en zonder na te denken in elkaar kunnen draaien"Ter illustratie:
Eind vorig jaar hebben we een club geïnstalleerd (Jimmy Woo, Amsterdam). Bij het afregelen van het systeem daar liet de ontwerper/grondlegger van het luidsprekersysteem (Tony Andrews) zich ontvallen dat het qua geluid zeker in de top drie van de wereld behoorde, en wellicht wel het beste was. In elk geval heeft het tijdens de GKA, de award voor beste geluid van Nederland gekregen. Jazzy Jeff (voor de turntablers onder ons geen onbekende) was er zo van onder de indruk, dat ie graag tijdens de opening 'kosteloos' wilde komen draaien.
De resident DJs echter waren niet van hun geliefkoosde DJM af te praten. Dat onding kwam er uiteindelijk dus ook. Toen dat ding er voor de eerste keer tussen gehangen werd konden we wel huilen, zo bedroevend slechter was het ineens. Er werd een dikke wollen deken voor het geluid gehangen, het extreem diepe laag was weg, opeens waren er regelmatige irritante schelle klanken in het middengebied (=digitale rommel die in de signaalweg komt omdat er geen gescheiden voedingen zijn voor digitaal / analoge gedeelte).
Na een weekje of twee kwamen er een aantal DJs die er ook op gestaan hadden dat de DJM er kwam naar ons toe met de vraag of we geen alternatief hadden voor de DJM. Omdat ie in vergelijking met de andere mixer die in de club gebruikt werd (Rane MP/XP 2016) gewoon TE SLECHT klonk. De eigenaar had het volledig gehad met de grillen van de DJs en zei:"er staat al een andere mixer, dan leren ze daar maar op mixen". Met als gevolg dat nu de helft van de DJs op de rotary draait en die DJs die dat gewoon niet onder de knie krijgen op de DJM. In eerste instantie was de rotary alleen bedoeld voor amerikaanse gast DJs.
Persoonlijk mijden mijn collega en ik de club als we weten dat er met de pioneer gedraaid wordt. We ergeren ons teveel aan de afbreuk die dat ding doet aan het geluid.
Als iemand zegt:
"de pioneer is een k*t ding en klinkt k*t" dan is dat imo onzin
Hier even een reactie van een lid van het officieuze anti-pioneer DJM-600-front: "de pioneer is een k*t ding en klinkt k*t" dan is dat imo onzin
"dat ding verdient het niet om in een professionele installatie gebruikt te worden, gewoonweg omdat de geluidskwaliteit INFERIEUR is".
Het verschil met een fatsoenlijke mixer is dan zo duidelijk hoorbaar dat zelfs DJ's die enorm verknocht zijn aan het gebruiksgemak van het (on)ding, het links laten liggen. Wil je het ding op je slaapkamer gebruiken ... ga je gang, maar bedenk je dat de inferieure geluidskwaliteit in de echte wereld pijnlijk duidelijk is.
mr_jows schreef:
Vandaar mijn vraag ;) Is de DJM600 wel zo slecht als iedereen zegt ;)sylvia schreef:
Neen, de DJM is niet zo slecht als IEDEREEN zegt, onder iedereen vallen namelijk ook een hoop mensen die zo'n ding nog nooit in het echt hebben gezien en anderen napraten.Neen, de DJM is niet slecht. Ik heb er zelf vaak genoeg mee gedraaid, niks over te mopperen qua gebruikersgemak, maar ik ben geen techneut.
Snake schreef:
Xone:92 intresseert me niet maar die MP2016 met bijhorende XP2016 zien er mooi uit (altijd eigenlijk).dj whappie schreef:
Het leek mij wel eens leuk om te weten wat voor jullie nou de droom dj-setup is....Mijne:
1 Xone 92
2 Cdj-1000 mk2
2 Sl1210
Hieronder een plaatje van de door hem bedachte en geconstrueerde booth. Ter informatie die dateq is vervangen door een X:One 92.