Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stefan3128
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 33 bijdrage(n) van Stefan3128 (Pagina: 2 van 2)
Topic: 2 kleine of 1 grote speaker. (28-2-2019 16:12:00)Wel aanzienlijk duurder, maar weet niet wat de kortingen zijn. In lumen per euro uitgedrukt niet een heel interessante.
De DTS Scena 80 is dan een voordeliger en veilige keuze.De DTS is duurder, heeft een lagere output, zeker op normale gebruiksafstand, een lagere CRI waarde, is niet 3200K en wordt geleverd zonder barndoor en zonder motorische zoom...
Anyway: staar je niet blind op de lumens. Iedereen meet dat anders en op een andere afstand. Lux is betrouwbaarder (maar wordt helaas niet overal vermeld). Staar je overigens ook niet blind op de Kelvin waarde, die is op papier ook niet betrouwbaar. een CRI waarde zegt veel meer.
Kijk ook even naar de Ovation series van Chauvet.
Bij Chauvet telt overigens ook dat de consumentenprijs best wel hoog ligt ten opzichte van de inkoopprijs, ook hier is een prima korting te verkrijgen.Topic: Led theaterspots (28-12-2018 16:49:00)Met het juiste blad en niet vol gas gaat dat prima hoor, als je hem vol gas er door jaagt (en meerdere profielen tegelijk zaagt) wil het inderdaad wel een beetje aan elkaar gaan plakken, maar ook weer niet zo ernstig dat het niet op te lossen is met lostrekken en een metaalvijltje.Topic: PSSO sub-2150 woofer merk (19-5-2015 23:26:00)
Als leverancier weet je toch wat je materialen zijn en kunnen?
Dan weet je ook dat je met 1 minuut Google'n de specs bij elkaar hebt en kun je bevestigen wat je al wist: de 728 is simpelweg een dubbele versie van de 718. Zelfde woofertje, zelfde vermogen. Twee enkele tegen elkaar leggen doet dus precies hetzelfde qua koppeling. De 718 is hier zelfs specifiek voor gemaakt volgens JBL.
Topic: Led theaterspots (31-12-2018 21:04:00)Dan weet je ook dat je met 1 minuut Google'n de specs bij elkaar hebt en kun je bevestigen wat je al wist: de 728 is simpelweg een dubbele versie van de 718. Zelfde woofertje, zelfde vermogen. Twee enkele tegen elkaar leggen doet dus precies hetzelfde qua koppeling. De 718 is hier zelfs specifiek voor gemaakt volgens JBL.
Frank76 schreef:
Stefan3128 schreef:
Ik gebruik Briteq BT-Theatre 250EZ spotjes.De DTS Scena 80 is dan een voordeliger en veilige keuze.
Anyway: staar je niet blind op de lumens. Iedereen meet dat anders en op een andere afstand. Lux is betrouwbaarder (maar wordt helaas niet overal vermeld). Staar je overigens ook niet blind op de Kelvin waarde, die is op papier ook niet betrouwbaar. een CRI waarde zegt veel meer.
Kijk ook even naar de Ovation series van Chauvet.
Bij Chauvet telt overigens ook dat de consumentenprijs best wel hoog ligt ten opzichte van de inkoopprijs, ook hier is een prima korting te verkrijgen.
Ik gebruik Briteq BT-Theatre 250EZ spotjes. Die zijn iets duurder en vooral iets zwaarder qua vermogen, 250W LED is echt een belachelijke bak licht.
Met een 1KW'er kan ik makkelijk mee, zowel qua kleur als qua output. Een 2KW'er verlies ik het denk ik qua output net van.
Ik heb deze spots gebruikt naast 1KW'ers. Niet in hetzelfde vlak, maar wel nagenoeg aangrenzend (1KW op de catwalk, 250EZ's op het 'podium'). Het kleurverschil is met het blote oog dan amper waarneembaar en met een kleurentemperatuur van 3200K en een CRI van >92 is het helemaal geen gek lampje. De vastgelegde consumentenprijs ligt wel wat hoog, maar elke dealer kan je daar een goede korting op geven.
De Briteq 100EC heeft helaas een andere (en mindere) LED module die op een veel lagere CRI waarde uitkomt (85 dacht ik).
Topic: ip 65 moving heads (17-10-2018 12:56:00)Topic: Spotify gebruik door dj's (29-9-2018 17:26:00)Met een 1KW'er kan ik makkelijk mee, zowel qua kleur als qua output. Een 2KW'er verlies ik het denk ik qua output net van.
Ik heb deze spots gebruikt naast 1KW'ers. Niet in hetzelfde vlak, maar wel nagenoeg aangrenzend (1KW op de catwalk, 250EZ's op het 'podium'). Het kleurverschil is met het blote oog dan amper waarneembaar en met een kleurentemperatuur van 3200K en een CRI van >92 is het helemaal geen gek lampje. De vastgelegde consumentenprijs ligt wel wat hoog, maar elke dealer kan je daar een goede korting op geven.
De Briteq 100EC heeft helaas een andere (en mindere) LED module die op een veel lagere CRI waarde uitkomt (85 dacht ik).
Volgens mij worden er twee dingen door elkaar gehaald: de wetgeving (inclusief het hele Buma/Stemra verhaal) en de gebruikersvoorwaarden van diensten als Spotify, maar ook van platenmaatschappijen.
In de basis mag je van de platenmaatschappij die een CD of LP uitbrengt, Spotify en alle vergelijkbare diensten het werk wat jij koopt NIET openbaar maken. Dat komt in de praktijk in feite neer op 'niet buiten huiselijke sfeer'.
Volgens de Nederlandse wetgeving mag dat ook niet, op dat punt gebruiken de platenmaatschappijen eigenlijk de geldende wetgeving.
Maar op elke wet is een uitzondering, anders zouden café's, restaurants, radiozenders en festivals niet kunnen bestaan. Die uitzondering is om een lang verhaal kort te maken de 'billijke vergoeding'. Je moet wat aan de artiest betalen om hun muziek openbaar te maken. Grote platenmaatschappijen en artiesten doen dat niet zelf (dat zou ook onwerkbaar worden) maar laten hun rechten in Nederland beheren door Buma/Stemra.
Buma is voor live muziek (dus: bandje speelt liedjes, telt ook voor eigen liedjes als ze lid zijn van Buma), SENA is voor alles wat op dragers staat, zoals CD's, LP's, maar ook streamingdiensten als Spotify (naburige rechten).
In essentie maakt het daarom geen drol uit of je een CD of Spotify aanzet, als de organisator van het feestje waar de muziek openbaar gemaakt wordt netjes een formuliertje invult en de factuur van SENA betaald, dan mag je Spotify gewoon gebruiken volgens de Nederlandse wetgeving.
Via muzieklicentie.nl kun je een licentie afsluiten bij Buma/Stemra/SENA voor het gebruik van Spotify in je winkel, kantoor of restaurant.
Die Nederlandse wetgeving is dikgedrukt, want Spotify zelf zegt: nee, dat mag niet. Er is een deal met Buma/Stemra over privégebruik van de content op Spotify, maar niet voor het openbaar maken ervan.
Kortom: als je netjes je licentie afsluit (of zorgt dat de organisator dat doet), dan mag je Spotify wettelijk gezien gebruiken in openbare ruimtes. Kost wel wat, maar je bent niet strafbaar.
Uiteraard kan Spotify een civiele zaak tegen je beginnen, maar de kans op slagen is extreem klein als je volgens de wet een licentie hebt afgesloten. Dat gaat nooit gebeuren.
Topic: licht en geluid over internet/intranet (4-9-2018 13:18:00)In de basis mag je van de platenmaatschappij die een CD of LP uitbrengt, Spotify en alle vergelijkbare diensten het werk wat jij koopt NIET openbaar maken. Dat komt in de praktijk in feite neer op 'niet buiten huiselijke sfeer'.
Volgens de Nederlandse wetgeving mag dat ook niet, op dat punt gebruiken de platenmaatschappijen eigenlijk de geldende wetgeving.
Maar op elke wet is een uitzondering, anders zouden café's, restaurants, radiozenders en festivals niet kunnen bestaan. Die uitzondering is om een lang verhaal kort te maken de 'billijke vergoeding'. Je moet wat aan de artiest betalen om hun muziek openbaar te maken. Grote platenmaatschappijen en artiesten doen dat niet zelf (dat zou ook onwerkbaar worden) maar laten hun rechten in Nederland beheren door Buma/Stemra.
Buma is voor live muziek (dus: bandje speelt liedjes, telt ook voor eigen liedjes als ze lid zijn van Buma), SENA is voor alles wat op dragers staat, zoals CD's, LP's, maar ook streamingdiensten als Spotify (naburige rechten).
In essentie maakt het daarom geen drol uit of je een CD of Spotify aanzet, als de organisator van het feestje waar de muziek openbaar gemaakt wordt netjes een formuliertje invult en de factuur van SENA betaald, dan mag je Spotify gewoon gebruiken volgens de Nederlandse wetgeving.
Via muzieklicentie.nl kun je een licentie afsluiten bij Buma/Stemra/SENA voor het gebruik van Spotify in je winkel, kantoor of restaurant.
Die Nederlandse wetgeving is dikgedrukt, want Spotify zelf zegt: nee, dat mag niet. Er is een deal met Buma/Stemra over privégebruik van de content op Spotify, maar niet voor het openbaar maken ervan.
Kortom: als je netjes je licentie afsluit (of zorgt dat de organisator dat doet), dan mag je Spotify wettelijk gezien gebruiken in openbare ruimtes. Kost wel wat, maar je bent niet strafbaar.
Uiteraard kan Spotify een civiele zaak tegen je beginnen, maar de kans op slagen is extreem klein als je volgens de wet een licentie hebt afgesloten. Dat gaat nooit gebeuren.
Dat heeft vooral te maken met het gekozen protocol en de netwerklayer waarop het werkt.
Een probleem met TCP/IP netwerken is latency. Sinds IPv6 hebben we natuurlijk wel uitgebreide QoS mogelijkheden, maar nog altijd blijft het beperkingen van TCP/IP kennen.
Bekijk het zo: Als jij bestandje X of datafile Y over een TCP/IP netwerk trekt, maakt het niet uit in welke volgorde de packets binnenkomen, zolang maar bekend is waar ze binnen de file horen. Gaan er een paar packets verloren door bijvoorbeeld storing op de kabel, ook niet erg, sturen we ze gewoon nog een keer. Voor licht luistert dat al iets nauwer, maar daar zijn goed werkbare oplossingen voor bedacht.
Voor geluid maakt het echter wel ontzettend veel uit. Latency is een serieus probleem zodra het meer dan een paar ms wordt gaat dat opvallen en voor bijvoorbeeld een zanger is het niet handig als je monitorgeluid 15ms later aankomt dan dat je zingt, nog even los van het gegeven dat in een TCP/IP netwerk die latency nogal kan variëren, afhankelijk van hoeveel storing er op een moment binnen de kabel optreedt.
De basis van TCP zit op de 4de layer in het OSI model van netwerklayers. Ga je met routers aan de gang en complexe netwerkomgevingen, dan zit je - voor je het weet - sowieso op layer 5, misschien wel op layer 7 (DNS bijvoorbeeld). Hogere layers betekenen complexere protocollen, meer rekentijd en dus meer latency.
Een aantal protocollen werkt met IP, dat is layer 3. Dat zijn bijvoorbeeld Dante, AC-IP (van de EBU) of AES67. Hiermee is een stukje routering mogelijk, maar kent ook weer zijn beperkingen.
Anderen protocollen zitten op layer 2. Die proppen de audio in standaard ethernet packets. Denk aan AES51, CobraNET, REAC, dSnake, Soundgrid. Hiermee kun je niet op IP niveau routeren, maar wel gebruik maken van ethernet netwerken. Een simpele, unmanaged switch zou hier geen probleem moeten zijn.
Er zijn ook protocollen die op layer 1 werken. Die schieten hun enen en nullen rechtstreeks het draadje op. Denk aan AES50, A-Net, SuperMAC.
Daar kan een switch niks mee (de packets hebben geen adressticker zeg maar). Een hub zou hier wel werken, maar dient niet echt een doel, je krijgt dan alle data simpelweg overal en de vraag is maar hoe je stagebox of mixer daarmee omgaat. Waarschijnlijk werkt het niet of niet stabiel.
Audio Technica heeft een interessante whitepaper over Dante en netwerklayers: www.audio-technica.com/cms/resource_library/files/89301711029b9788/networking_fundamentals_for_dante.pdf
Topic: Movinghead onderdeel (24-10-2017 14:10:00)Een probleem met TCP/IP netwerken is latency. Sinds IPv6 hebben we natuurlijk wel uitgebreide QoS mogelijkheden, maar nog altijd blijft het beperkingen van TCP/IP kennen.
Bekijk het zo: Als jij bestandje X of datafile Y over een TCP/IP netwerk trekt, maakt het niet uit in welke volgorde de packets binnenkomen, zolang maar bekend is waar ze binnen de file horen. Gaan er een paar packets verloren door bijvoorbeeld storing op de kabel, ook niet erg, sturen we ze gewoon nog een keer. Voor licht luistert dat al iets nauwer, maar daar zijn goed werkbare oplossingen voor bedacht.
Voor geluid maakt het echter wel ontzettend veel uit. Latency is een serieus probleem zodra het meer dan een paar ms wordt gaat dat opvallen en voor bijvoorbeeld een zanger is het niet handig als je monitorgeluid 15ms later aankomt dan dat je zingt, nog even los van het gegeven dat in een TCP/IP netwerk die latency nogal kan variëren, afhankelijk van hoeveel storing er op een moment binnen de kabel optreedt.
De basis van TCP zit op de 4de layer in het OSI model van netwerklayers. Ga je met routers aan de gang en complexe netwerkomgevingen, dan zit je - voor je het weet - sowieso op layer 5, misschien wel op layer 7 (DNS bijvoorbeeld). Hogere layers betekenen complexere protocollen, meer rekentijd en dus meer latency.
Een aantal protocollen werkt met IP, dat is layer 3. Dat zijn bijvoorbeeld Dante, AC-IP (van de EBU) of AES67. Hiermee is een stukje routering mogelijk, maar kent ook weer zijn beperkingen.
Anderen protocollen zitten op layer 2. Die proppen de audio in standaard ethernet packets. Denk aan AES51, CobraNET, REAC, dSnake, Soundgrid. Hiermee kun je niet op IP niveau routeren, maar wel gebruik maken van ethernet netwerken. Een simpele, unmanaged switch zou hier geen probleem moeten zijn.
Er zijn ook protocollen die op layer 1 werken. Die schieten hun enen en nullen rechtstreeks het draadje op. Denk aan AES50, A-Net, SuperMAC.
Daar kan een switch niks mee (de packets hebben geen adressticker zeg maar). Een hub zou hier wel werken, maar dient niet echt een doel, je krijgt dan alle data simpelweg overal en de vraag is maar hoe je stagebox of mixer daarmee omgaat. Waarschijnlijk werkt het niet of niet stabiel.
Audio Technica heeft een interessante whitepaper over Dante en netwerklayers: www.audio-technica.com/cms/resource_library/files/89301711029b9788/networking_fundamentals_for_dante.pdf
De inkoopprijs bij Steinigke is een heel stukje lager...
Goede marge op die dingen
Topic: min en pluspunten mac krypton en mac wash (29-9-2017 20:44:00)Goede marge op die dingen
AED rekent ook 35,- per dag voor de Mac250 Entour, 2 weken is *2, dus 70,- per stuk voor 2 weken.
De Mac250 Krypton is 25,- en de Beam en Wash zijn ook 35,-
Als je een verhuurder zoekt: kijk eens op rentaround.nl
Topic: Defecte db Technologies DVX S-09 (31-7-2017 15:07:00)De Mac250 Krypton is 25,- en de Beam en Wash zijn ook 35,-
Als je een verhuurder zoekt: kijk eens op rentaround.nl
Je kan toch gewoon Sales-all bellen en een nieuwe eindtrap bestellen?
Die twee multistekkertjes vastprikken is de moeite niet...
Topic: Showtec Showmaster 24/48 Botex scenesetter 24/48, verliest programma's (2-9-2016 23:33:00)Die twee multistekkertjes vastprikken is de moeite niet...
Precies hetzelfde probleem al jaren hier met een Elation 24/48.
Zolang hij onder stroom staat gaat het goed, een dag er af en alles is weg en de tafel doet de gekste dingen. Helemaal leeggooien is het enige wat dan helpt, daarna helemaal opnieuw programmeren.
Onze batterij is al vervangen, tafel is zelfs 3 weken bij Elation geweest maar ook die konden er niks mee.
Waar buiten shows de stroom van de complete vaste installatie af gaat heb ik de Elation op vaste spanning geprikt, die blijft aan (en dan gaat het goed).
Topic: Installatiemixer en processing voor dorpshuis (9-1-2016 00:16:00)Zolang hij onder stroom staat gaat het goed, een dag er af en alles is weg en de tafel doet de gekste dingen. Helemaal leeggooien is het enige wat dan helpt, daarna helemaal opnieuw programmeren.
Onze batterij is al vervangen, tafel is zelfs 3 weken bij Elation geweest maar ook die konden er niks mee.
Waar buiten shows de stroom van de complete vaste installatie af gaat heb ik de Elation op vaste spanning geprikt, die blijft aan (en dan gaat het goed).
Behringer X-air XR18 met een MIDI schuivenbakje?
Als je dan moet EQ'en doe je dat met de iPad.
Topic: Het bouwen van een case (22-12-2015 11:47:00)Als je dan moet EQ'en doe je dat met de iPad.
Luc2366 schreef:
Draait deze niet te snel waardoor het aluminium 'smelt'?PSSO komt bij Celto Acoustique France vandaan.
Enjy uit Amersfoort kan je ongetwijfeld helpen met een nieuw woofertje!
Enjy uit Amersfoort kan je ongetwijfeld helpen met een nieuw woofertje!