Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stefan3128
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 33 bijdrage(n) van Stefan3128 (Pagina: 1 van 2)
Topic: Advies draadloze mic België (6-10-2024 13:40:00)
2: 520-576 MHz821 - 832MHz is de duplex gap tussen de up- en downlink van 4G. Die kan en mag je gebruiken, maar kan storingsgevoelig zijn. Voor nieuwe aanschaf zou ik daar niet voor kiezen.
863 - 865MHz is de ISM band. Deze is Europees geharmoniseerd en zal altijd vrij zijn in Europa voor gebruik van draadloze technologie.
Nadeel: elke RC auto, RC vliegtuigje, goedkoop zendertje, draadloze huis- tuin- en keukentechniek en weet ik wat nog meer zitten in die band. Bij nieuwe aanschaf zou ik daar ook wegblijven.
Blijft 520 - 576Mhz over (ik ga even uit van de juistheid van jouw informatie). Daar is volgens mij ook veel in te vinden aan aanbod, bijvoorbeeld de A band van Sennheiser (AW zit ook deels in die range) en ongetwijfeld iets vergelijkbaars van Shure.Topic: BriteQ BT-60LS defect (25-7-2024 17:59:00)Moviemaker is al sinds januari 2017 discontinued. Topic: Vervanging frontlicht naar led (25-8-2023 14:31:00)
www.new-line.nl/nl/complete-lichtsets/showtec-compact-power-lightset-mkii-29457.htmJe stelt voor Par 56 (300W? MFL?) te vervangen voor 21W RGB spotjes met afstralingshoek van 40°
Dat gaat goed tegenvallen...
Kijk naar een nette fresnel, evt met warmwit en koudwit. BT-Theatre 200TW bijvoorbeeld, of de broertjes 150EZ of 100MZ
Met twee van die lampjes heb je een prima frontje voor een podiumpje van 6m breed is mijn ervaring.Topic: USB3 en USB 2 vraag (2-10-2022 22:03:00)
Jij zegt dat sommige pc's alles draaien over 1 usb bus, dus dan zou alles op usb 1 snelheid werken?1 USB hub/bus is iets anders dan USB1 snelheid.
Maar zo te zien ben je er inmiddels achter hoe het werkt, waar het probleem zat en heb je het ook weten op te lossen, dat is goed om te lezen!Topic: USB3 en USB 2 vraag (24-9-2022 10:27:00)
Of heeft elke verhuurbedrijfje dat trussen takelt een www.alumexx.nl/product/xs-lift-eenmans-lift-4-5m/ in zijn assortiment?Eenmansliften zie je heel vaak ja, als je takels hebt, heb je vaak ook z'n ding. Je zal in veel situaties je lampen, nadat je ze op hoogte gebracht hebt, ook nog moeten stellen.
Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden natuurlijk, waaronder ladders en rolsteigers. 5m op een A-ladder is prima te doen, zeker met een (elektrische) klimtakel.Topic: Incasso (1-1-2020 13:43:00)
Betreffende persoon heeft geen eigen bezittingen van waarde, woont thuis en heeft geen vast/regelmatig/legaal inkomen.Als er een grote kans is op 'geen verhaal' is een insolventie meestal niet het beste idee.
Tegelijk gaat een deurwaarder in deze dan ook weinig kunnen doen.
@Clemens: Incasso met een deurwaarder kan niet direct bij particuliere debiteuren. Je zal de incassowetgeving strikt moeten volgen, dus altijd eerst een 14 dagen herinnering, dan een aanmaning inclusief de juiste waarschuwingen aangaande buitengerechtelijk incasso, dan de incasso procedure (zelf of via incassobureau). Pas als je dat allemaal doorlopen hebt kun je overgaan tot een dagvaarding waaruit bij veroordeling de deurwaarder voortvloeit, ben je wel al zo'n 600,- a 800,- aan leges kwijt.
Als, zoals 'Bestek' nu al aangeeft er een goede kans is op 'geen verhaal' is dat allemaal nutteloze moeite, het kost je een smak geld en levert niks op.
De dreiging van een deurwaarder kan wel eens meer effect hebben. het feit dat de betreffende persoon thuis woont geeft je een extra drukmiddel: de ouders/verzorgers. Een deurwaarder zal namelijk in principe op alles beslag leggen, tenzij de ouders kunnen aantonen dat het hun eigendommen zijn (rekeningen op naam of d.m.v. executiegeschil via de rechtbank). Leg dat eens uit in een brief 'Aan de bewoners van dit adres', zodat die ook de ouders onder ogen komt en niet alleen de schuldenaar...Topic: Incasso (27-12-2019 22:41:00)Met minimaal 2 schuldeisers kun je een insolventiezaak beginnen, maar dat is geen goedkoop grapje.Topic: Incasso (31-8-2019 14:30:00)In double preset zou je nooit scenes/chases moeten hebben. Die tafel is goed de weg kwijt.
Rec Enable
REC + 10 -> 20 -> 30 -> 40
Dat zou factory reset moeten zijn.Topic: Uitgang(en) PA mengpaneel. (6-5-2019 14:42:00)Dat hangt er helemaal vanaf waar je mee aan komt zetten.
Een eigen zangmic voor zanger(es): prima, mits fatsoenlijke mic. Als die met een eigen Shure B58a, Sennheiser e845, AKG D7, enz enz aankomt: prima, natuurlijk. Als die zanger(es) met een DAP PL of Devine ellendeding komt aanzetten, dan zal ik toch heel sterk adviseren een van mijn zangmics te gebruiken.
Idem voor andere mics: eigen drumkitje: helemaal prima, maar als dat een setje is wat in zijn geheel evenveel mag kosten als mijn kickmic alleen (en een B52 is helemaal niet zo duur), dan moeten we daar toch misschien even over praten...
Aan het einde van het verhaal ben ik namelijk degene die wordt aangesproken op hoorbare tekortkomingen en 'ja, dat ligt aan de mics van de band' mag dan misschien wel waar zijn, maar wordt meestal niet heel makkelijk geaccepteerd.Topic: microfoon direct aansluiten op in-ear systeem (23-3-2019 14:13:00)Je noemt de problemen waar je tegenaan loopt zelf, maar het lijkt alsof je ze gewoon nog niet ziet.
Als drummer zonder doppen is niet slim, laat ik dat voorop stellen. Ik snap je punt, maar realiseer je dat de geluidsdruk bij een mep op je snare met een houten stok snel tegen de 110dB(A) loopt. Dit is iets om je echt goed te realiseren, 110dB(A) is echt veel.
Ten eerste sla jezelf gehoorschade. Dringend advies om een paar goede doppen te laten aanmeten en te gebruiken.
Ten tweede is dat ook direct een 'verborgen' oorzaak van je tweede probleem: in een kleine ruimte hoor je vooral alles terug van de PA.
Reflectie van muren, vloeren en plafonds heb je in elke ruimte mee te maken. Hoe harder het geluid, hoe minder snel het uitdooft in de lucht. Heb je dan een kleine ruimte, dan komt alles inderdaad terug met bijna dezelfde energie als dat het van je af gaat.
Sla jij op de snare in die kleine ruimte (en staan er ook nog 2 gitaren en een bas te blazen), dan moet je tech serieus duwen om zang daar overheen te krijgen, zeker als alles ook nog eens drie keer terugkaatst van allerlei verschillende oppervlaktes.
Daar zijn twee oplossingen voor te bedenken:
- Podiumgeluid omlaag. Monitoren zachter, versterkers zachter, drums zachter (zachtere stokken kan, rods zijn echt een enorm verschil). Dit vraagt van elk bandlid een stukje inzet en acceptatie, maar maakt het voor het publiek een heel stuk aangenamer en voor je tech veel en veel makkelijker. Hij kan gaan mixen i.p.v. inkleuren en vechten tegen feedback.
- Podiumgeluid helemaal wegnemen. In-ears, digitale drumkit, re-amp boxjes voor je gitaren. Je komt het bijzonder weinig tegen en ik snap ook waarom (het is toch echt anders), maar het is een oplossing. Goed begrijpelijk dat je als jazzbandje daarvoor durft te kiezen maar als rockbandje zegt: doe maar niet.
De combinatie van verlaagd podiumgeluid door amps en drums zachter te krijgen en i.p.v. monitoren gebruik maken van in-ears is natuurlijk de middenweg die we veel tegenkomen. Je bent je feedback probleem op het podium kwijt en je hoort wat je wilt horen en vooral niet wat je niet wilt horen.
Zoals ik jullie probleem zie hebben jullie de eerste stap gezet richting een oplossing, maar werken omstandigheden nog niet helemaal mee. Natuurlijk, techniek kost geld en dat is er niet altijd in het circuit van bandjes die in kroegen of kleine zaaltjes spelen, maar je mag best tegen je opdrachtgever zeggen dat je gewoon een minimum aan techniek nodig hebt om te kunnen spelen. Je staat met 6 artiesten op het podium, dan mag je best minimaal 4 aparte monitorsignalen vragen, daar hoef je je echt niet voor te schamen. Als je daar dan zelf je in-ears voor meeneemt zou elke technicus blij moeten worden.
Je kan dan ook nog kiezen voor een eigen monitormixer zoals hier al aangedragen, dat hoeft niet extreem complex te zijn. Druk een X32 Rack in een 4HE kistje, prop er een accesspoint bij en laat elk bandlid zijn eigen in-ear mix met zijn telefoon maken, klaar.
Komt natuurlijk wel een split bij voor je input signalen (mooi teambuilding project ).Topic: Turbosound (15-3-2019 22:16:00)
emieldp schreef:
1: 823-831.8MHz/863 - 865MHz2: 520-576 MHz
863 - 865MHz is de ISM band. Deze is Europees geharmoniseerd en zal altijd vrij zijn in Europa voor gebruik van draadloze technologie.
Nadeel: elke RC auto, RC vliegtuigje, goedkoop zendertje, draadloze huis- tuin- en keukentechniek en weet ik wat nog meer zitten in die band. Bij nieuwe aanschaf zou ik daar ook wegblijven.
Blijft 520 - 576Mhz over (ik ga even uit van de juistheid van jouw informatie). Daar is volgens mij ook veel in te vinden aan aanbod, bijvoorbeeld de A band van Sennheiser (AW zit ook deels in die range) en ongetwijfeld iets vergelijkbaars van Shure.
Het klinkt in eerste instantie als een storing in je DMX lijn
Topic: VJ Software / APP (6-7-2024 21:19:00)Tom schreef:
Als je een echt simpel programma zoekt om filmpjes, muziek en slides wil combineren, zou je eens naar Moviemaker van Microsoft kunnen kijken.Imco schreef:
Denk aan zoiets:www.new-line.nl/nl/complete-lichtsets/showtec-compact-power-lightset-mkii-29457.htm
Dat gaat goed tegenvallen...
Kijk naar een nette fresnel, evt met warmwit en koudwit. BT-Theatre 200TW bijvoorbeeld, of de broertjes 150EZ of 100MZ
Met twee van die lampjes heb je een prima frontje voor een podiumpje van 6m breed is mijn ervaring.
Tom schreef:
Deze heeft aan de achterkant, dus op het moederbord 5 usb 2 poorten, en aan de voorkant 2 usb 2 poorten.Jij zegt dat sommige pc's alles draaien over 1 usb bus, dus dan zou alles op usb 1 snelheid werken?
Maar zo te zien ben je er inmiddels achter hoe het werkt, waar het probleem zat en heb je het ook weten op te lossen, dat is goed om te lezen!
Zodra je een USB2 apparaat aansluit op een USB3 poort, gaat de USB3 poort op maximaal de snelheid van het USB2 apparaat werken.
Een USB3 hubje met daaraan USB2 apparaten zorgt voor een USB2 snelheid over de USB3 poort en hub.
Kort gezegd dus: nee, dat gaat niet werken.
Waarschijnlijk heeft je laptop maar één interne USB hub i.p.v. 2, waardoor een mix van USB2 en USB3 apparaten doorgaan zal zorgen voor maximaal USB2 snelheden
Topic: Apparatuur inschakelen (24-8-2022 16:28:00)Een USB3 hubje met daaraan USB2 apparaten zorgt voor een USB2 snelheid over de USB3 poort en hub.
Kort gezegd dus: nee, dat gaat niet werken.
Waarschijnlijk heeft je laptop maar één interne USB hub i.p.v. 2, waardoor een mix van USB2 en USB3 apparaten doorgaan zal zorgen voor maximaal USB2 snelheden
Monitoren helemaal achterin de opslag laten opbergen en de mengtafel niet uit zetten.
Topic: 2 Microfoons naar 2 mengpanelen (11-4-2021 15:40:00)2 Y-splitjes, klaar.
Topic: Door de mic praten... niet zijn ding... (25-2-2020 12:35:00)Elke DJ heeft zijn stijl, praten is geen noodzaak...
Zelf heb ik ruim 10 jaar in een jongerencentrum gedraaid en dat was de eerste 8 jaar zonder microfoongebruik, op een sporadische dienstmededeling na. Pas daarna ben ik daarmee gaan experimenteren, met zeer wisselend resultaat overigens. Schat je doelgroep een fractie verkeerd in en het werkt averechts.
Het was overigens niet omdat ik niet durfde of niets wist te zeggen, maar omdat ik het gewoon niet nodig had om de bezoekers een leuke avond te bezorgen. Pas later realiseerde ik me dat de belangrijkste aspecten aan het DJ zijn bestaan uit 70% muziekkeuze, 25% plezier in wat je doet en maar 5% microfoon- en mixtechniek.
Overigens ook precies de reden dat ik jaren terug gestopt ben: mijn muziekkeuze en -smaak sloot niet meer aan bij de bezoekende jeugd, het was tijd voor vernieuwing.
Wat ik wil zeggen: Heb je die microfoon nodig om de 'act' te laten groeien? Zeker gaan zoeken naar een manier om hem te gebruiken!
Is er ruimte voor groei op andere plekken en voegt een microfoon niks toe? Lekker laten liggen dat ding! Microfoongebruik om het microfoongebruik is nooit van toegevoegd waarde.
Topic: Gebruik van truss takels (10-1-2020 19:43:00)Zelf heb ik ruim 10 jaar in een jongerencentrum gedraaid en dat was de eerste 8 jaar zonder microfoongebruik, op een sporadische dienstmededeling na. Pas daarna ben ik daarmee gaan experimenteren, met zeer wisselend resultaat overigens. Schat je doelgroep een fractie verkeerd in en het werkt averechts.
Het was overigens niet omdat ik niet durfde of niets wist te zeggen, maar omdat ik het gewoon niet nodig had om de bezoekers een leuke avond te bezorgen. Pas later realiseerde ik me dat de belangrijkste aspecten aan het DJ zijn bestaan uit 70% muziekkeuze, 25% plezier in wat je doet en maar 5% microfoon- en mixtechniek.
Overigens ook precies de reden dat ik jaren terug gestopt ben: mijn muziekkeuze en -smaak sloot niet meer aan bij de bezoekende jeugd, het was tijd voor vernieuwing.
Wat ik wil zeggen: Heb je die microfoon nodig om de 'act' te laten groeien? Zeker gaan zoeken naar een manier om hem te gebruiken!
Is er ruimte voor groei op andere plekken en voegt een microfoon niks toe? Lekker laten liggen dat ding! Microfoongebruik om het microfoongebruik is nooit van toegevoegd waarde.
BSS schreef:
Rest vooral nog het probleem hoe je die takels op locatie in hemelsnaam aan het plafond bevestigd krijgtOf heeft elke verhuurbedrijfje dat trussen takelt een www.alumexx.nl/product/xs-lift-eenmans-lift-4-5m/ in zijn assortiment?
Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden natuurlijk, waaronder ladders en rolsteigers. 5m op een A-ladder is prima te doen, zeker met een (elektrische) klimtakel.
Bestek schreef:
Maar dan ben je per definitie toch je geld kwijt?Betreffende persoon heeft geen eigen bezittingen van waarde, woont thuis en heeft geen vast/regelmatig/legaal inkomen.
Tegelijk gaat een deurwaarder in deze dan ook weinig kunnen doen.
@Clemens: Incasso met een deurwaarder kan niet direct bij particuliere debiteuren. Je zal de incassowetgeving strikt moeten volgen, dus altijd eerst een 14 dagen herinnering, dan een aanmaning inclusief de juiste waarschuwingen aangaande buitengerechtelijk incasso, dan de incasso procedure (zelf of via incassobureau). Pas als je dat allemaal doorlopen hebt kun je overgaan tot een dagvaarding waaruit bij veroordeling de deurwaarder voortvloeit, ben je wel al zo'n 600,- a 800,- aan leges kwijt.
Als, zoals 'Bestek' nu al aangeeft er een goede kans is op 'geen verhaal' is dat allemaal nutteloze moeite, het kost je een smak geld en levert niks op.
De dreiging van een deurwaarder kan wel eens meer effect hebben. het feit dat de betreffende persoon thuis woont geeft je een extra drukmiddel: de ouders/verzorgers. Een deurwaarder zal namelijk in principe op alles beslag leggen, tenzij de ouders kunnen aantonen dat het hun eigendommen zijn (rekeningen op naam of d.m.v. executiegeschil via de rechtbank). Leg dat eens uit in een brief 'Aan de bewoners van dit adres', zodat die ook de ouders onder ogen komt en niet alleen de schuldenaar...
Jan van Duren schreef:
kun je niet samen een proces aanspannen??De buitengerechtelijke incassokosten (15% over de eerste 2500 met een minimum van 40,-) zijn bijkomende kosten voor de klant.
Je incassobureau of rechtsbijstandverzekering berekend dat ook zo. Laat hun het werk nu doen. Wanneer de klant in termijnen wenst te betalen zal dat altijd met jouw goedkeuring moeten. De incassokosten worden eerst afgelost, dan pas het openstaande bedrag.
Zorg dus voor een termijnbedrag wat minstens gelijk is aan de incassokosten (in jouw geval 112,50). Betaal de klant dan maar één termijn niet alle termijnen, dan heb jij geen extra kosten.
Werkt het 'minnelijke' traject niet en komt het aan op een dagvaarding, dan kost je dat ongeveer 800,- aan griffiekosten. Die bereken je uiteraard ook door naar je klant, maar is natuurlijk een risico'tje als daar niks te halen valt.
Bij een particulier valt er altijd wat te halen, want die heeft altijd een inkomen (al is het een bijstandsuitkering) of bezittingen waarop de deurwaarder na uitspraak van de rechter beslag kan leggen.
In jouw geval is het bedrag dan natuurlijk wel al serieus opgelopen. Het is te hopen dat de minnelijke fase iets oplevert.
Naming and shaming kan ook werken, maar moet je subtiel doen
Topic: showtec 1024/1024pro ?? (19-8-2019 17:13:00)Je incassobureau of rechtsbijstandverzekering berekend dat ook zo. Laat hun het werk nu doen. Wanneer de klant in termijnen wenst te betalen zal dat altijd met jouw goedkeuring moeten. De incassokosten worden eerst afgelost, dan pas het openstaande bedrag.
Zorg dus voor een termijnbedrag wat minstens gelijk is aan de incassokosten (in jouw geval 112,50). Betaal de klant dan maar één termijn niet alle termijnen, dan heb jij geen extra kosten.
Werkt het 'minnelijke' traject niet en komt het aan op een dagvaarding, dan kost je dat ongeveer 800,- aan griffiekosten. Die bereken je uiteraard ook door naar je klant, maar is natuurlijk een risico'tje als daar niks te halen valt.
Bij een particulier valt er altijd wat te halen, want die heeft altijd een inkomen (al is het een bijstandsuitkering) of bezittingen waarop de deurwaarder na uitspraak van de rechter beslag kan leggen.
In jouw geval is het bedrag dan natuurlijk wel al serieus opgelopen. Het is te hopen dat de minnelijke fase iets oplevert.
Naming and shaming kan ook werken, maar moet je subtiel doen
Voor bijna hetzelfde geld heb je een Zero88 FLX S24. Daar ga je qua leercurve, gebruiksgemak en features veel meer plezier aan hebben...
Topic: Microfoon Trompet (30-7-2019 20:24:00)T.Bone Ovid CC100 met het het juiste klemmetje.
Voor zijn prijs echt geweldig microfoontje.
Topic: Showmaster 48 factory reset (18-7-2019 13:27:00)Voor zijn prijs echt geweldig microfoontje.
Dj-bart schreef:
Ja prima, maar er staan allerlei rare scenes/programma's in die telkens aan gaan als je de schuiven bedient in double preset modus.Rec Enable
REC + 10 -> 20 -> 30 -> 40
Dat zou factory reset moeten zijn.
De meeste PA mixers hebben XLR uit. Alleen in het hele kleine (budget)segment kom je jack tegen. Kleine Behringer Xenyx, Alto, dat soort dingen.
Een Soundcraft EPM6 heeft al XLR.
Topic: microfoon direct aansluiten op in-ear systeem (30-3-2019 15:19:00)Een Soundcraft EPM6 heeft al XLR.
theeuwke schreef:
Edit: nog een laatste vraag; want vinden jullie van dat we als band eigen mic's meenemen? Als band kiezen we natuurlijk een mic die we fijn vinden klinken, en vanuit de zanger(es) ook wel uit 'hygiene' overweging. Is dat 'not done'? Of een kwestie van te voren goed communiceren (staat bij ons op de rider).Een eigen zangmic voor zanger(es): prima, mits fatsoenlijke mic. Als die met een eigen Shure B58a, Sennheiser e845, AKG D7, enz enz aankomt: prima, natuurlijk. Als die zanger(es) met een DAP PL of Devine ellendeding komt aanzetten, dan zal ik toch heel sterk adviseren een van mijn zangmics te gebruiken.
Idem voor andere mics: eigen drumkitje: helemaal prima, maar als dat een setje is wat in zijn geheel evenveel mag kosten als mijn kickmic alleen (en een B52 is helemaal niet zo duur), dan moeten we daar toch misschien even over praten...
Aan het einde van het verhaal ben ik namelijk degene die wordt aangesproken op hoorbare tekortkomingen en 'ja, dat ligt aan de mics van de band' mag dan misschien wel waar zijn, maar wordt meestal niet heel makkelijk geaccepteerd.
theeuwke schreef:
Even ter info, ik ben zelf de drummer, ik speel zonder oordoppen en als dat niet gaat staat t te hard. Het laatste tentje waar we stonden was klein, maar meeste geluid wat ik vanaf mijn positie hoorde was de foh.Als drummer zonder doppen is niet slim, laat ik dat voorop stellen. Ik snap je punt, maar realiseer je dat de geluidsdruk bij een mep op je snare met een houten stok snel tegen de 110dB(A) loopt. Dit is iets om je echt goed te realiseren, 110dB(A) is echt veel.
Ten eerste sla jezelf gehoorschade. Dringend advies om een paar goede doppen te laten aanmeten en te gebruiken.
Ten tweede is dat ook direct een 'verborgen' oorzaak van je tweede probleem: in een kleine ruimte hoor je vooral alles terug van de PA.
Reflectie van muren, vloeren en plafonds heb je in elke ruimte mee te maken. Hoe harder het geluid, hoe minder snel het uitdooft in de lucht. Heb je dan een kleine ruimte, dan komt alles inderdaad terug met bijna dezelfde energie als dat het van je af gaat.
Sla jij op de snare in die kleine ruimte (en staan er ook nog 2 gitaren en een bas te blazen), dan moet je tech serieus duwen om zang daar overheen te krijgen, zeker als alles ook nog eens drie keer terugkaatst van allerlei verschillende oppervlaktes.
Daar zijn twee oplossingen voor te bedenken:
- Podiumgeluid omlaag. Monitoren zachter, versterkers zachter, drums zachter (zachtere stokken kan, rods zijn echt een enorm verschil). Dit vraagt van elk bandlid een stukje inzet en acceptatie, maar maakt het voor het publiek een heel stuk aangenamer en voor je tech veel en veel makkelijker. Hij kan gaan mixen i.p.v. inkleuren en vechten tegen feedback.
- Podiumgeluid helemaal wegnemen. In-ears, digitale drumkit, re-amp boxjes voor je gitaren. Je komt het bijzonder weinig tegen en ik snap ook waarom (het is toch echt anders), maar het is een oplossing. Goed begrijpelijk dat je als jazzbandje daarvoor durft te kiezen maar als rockbandje zegt: doe maar niet.
De combinatie van verlaagd podiumgeluid door amps en drums zachter te krijgen en i.p.v. monitoren gebruik maken van in-ears is natuurlijk de middenweg die we veel tegenkomen. Je bent je feedback probleem op het podium kwijt en je hoort wat je wilt horen en vooral niet wat je niet wilt horen.
Zoals ik jullie probleem zie hebben jullie de eerste stap gezet richting een oplossing, maar werken omstandigheden nog niet helemaal mee. Natuurlijk, techniek kost geld en dat is er niet altijd in het circuit van bandjes die in kroegen of kleine zaaltjes spelen, maar je mag best tegen je opdrachtgever zeggen dat je gewoon een minimum aan techniek nodig hebt om te kunnen spelen. Je staat met 6 artiesten op het podium, dan mag je best minimaal 4 aparte monitorsignalen vragen, daar hoef je je echt niet voor te schamen. Als je daar dan zelf je in-ears voor meeneemt zou elke technicus blij moeten worden.
Je kan dan ook nog kiezen voor een eigen monitormixer zoals hier al aangedragen, dat hoeft niet extreem complex te zijn. Druk een X32 Rack in een 4HE kistje, prop er een accesspoint bij en laat elk bandlid zijn eigen in-ear mix met zijn telefoon maken, klaar.
Komt natuurlijk wel een split bij voor je input signalen (mooi teambuilding project ).
Music Group is weliswaar eigenaar van de o.a. de merken Behringer, Midas en Turbosound, maar dat betekend zeker niet dat Turbosound maar meteen Behringer is.