MDF met primer!
(3 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
PulseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-6-2003 Laatste: 22-8-2005 Berichten: 138 | 12-3-2004 15:31 |
Hallo, een korte vraag: Er zit een harslaag op mijn MDF platen die ik gebruik voor mijn (nu nog) onbewerkte meubel. Ik heb mij laten vertellen dat ik hechtprimer dien te gebruiken. Wat voor merk/type dien ik te gebruiken? Ik wil hem daarna aflakken met zwarte zijdeglans op acrylbasis | |
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels! | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 13-3-2004 02:27 |
Eerst lichtjes opschuren of afnemen met van die speciale doekjes. Daarna primen met MDF primer (ja daar is speciale voor) en daarna gewoon verven met een rollertje (ik heb voor mijn meubel een lakroller gebruikt). Kun je ook gewoon vragen bij de Gamma hoor zoiets :) | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
GupyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 17-9-2008 Berichten: 271 | 13-3-2004 05:36 |
Ik heb 't hier toevallig liggen: Alabastine MDF Reiniger: 24 doekjes voor ca. 36 m2, prijs € 4.95 Alabastine MDF Vuller: 330 gr, licht bruin, prijs € 7.95 De doekjes werken prima, geen geknoei en geen ongezonde Thinner dampen voor het ontvetten. Ik schuur als laatste met korrel 180. Daarna een vullende grondlak en weer opschuren tot korrel 240. | |
FerdyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2003 Laatste: 23-12-2009 Berichten: 331 | 13-3-2004 23:14 |
Schuur de hars eraf (Als je een dagje vrij bent ofzo: duurt wel even) of koop de hechtprimer en ga als volgt te werk: - Voorschuren (licht) - Afnemen - Universele hechtprimer aanbrengen (bijv van gamma, vraag wel even of hij te gebruiken is in combinatie met Acrylverf) - ZONDER schuren Acrylverf aanbrengen. - Tussen de lagen door even licht opschuren en afnemen - 3-4 lagen voor onbewerkt hout, 2 lagen voor reeds behandeld hout. - Let wel: Acrylverf houdt MINDER lang dan verf op terpentine basis, is duurder, minder stootvast, je moet er speciale kwasten voor hebben (met varkenshaar, te herkennen aan mengelmoesje van donkerbruine en lichtbruine haren) en officieel een speciaal lakrollertje. (Koop wel kwasten met varkensharen. ipv acryllakrol kan je ook wel een gewone lakroller gebruiken..) Daar staat tegenover dat de verf niet stinkt, en milieu-vriendelijk is. Kortom: Zit liever één keer in de 3 jaar in de stank dan dat ik 2 keer in de 3 jaar verf... | |
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver |