Forum > Algemeen Forum

gesprek subsidie / vergunning

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
20-12-2003 17:31
Hallo,

Ik heb a.s. maandag een gesprek met een wethouder op het gemeentehuis.
Dit zal gaan over het krijgen van een vergunning en subsidie voor een jaarlijks rock festival. Dit is alleen het eerste jaar dat we een vergunning aan gaan vragen, dit omdat we vorig jaar maar 50 man hadden verwacht en na de 250 mensen nog aan minstens 100 man de toegang moesten ontzeggen
Qua reclame helemaal niks mis als je nagaat dat alles mond-op-mond reclame was.
Dit jaar gaan we echt reclame maken dus met flyers en advertenties enzo dus nu moeten we sowieso een vergunning hebben.

Nu is mijn vraag: Wat kan ik verwachten van dat gesprek, ik wil me graag zo veel mogelijk voorbereiden om in ieder geval op de standaard vragen een goed antwoord te hebben waarmee we haar kunnen overtuigen.
Dus: Wie heeft hier ervaring mee en zou mij kunnen helpen door te vertellen waar ik rekening mee moet gaan houden tijdens dat gesprek en wat ik dan het beste kan zeggen?

Alvast bedankt allemaal!
Darth Crossfader
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
20-12-2003 19:15
Ik heb niet veel tijd want over 5 minuten word ik opgehaald voor Innercity, dus ff snel!!

- Wat zijn de gevolgen voor het milieu
- Muzieksterkte (geluidsoverlast), welke omwonenden krijgen hiermee te maken
- Drugs gebruik
- Beveiliging enz
- Is het ter bevordering van iets, of alleen van je eigen portomonee

Wie vult me aan.
"Jocha"
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
20-12-2003 20:22

Jocha schreef:

Ik heb niet veel tijd want over 5 minuten word ik opgehaald voor Innercity, dus ff snel!!
Hoezo even opscheppen...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
20-12-2003 21:43
Nee dat heet jaloers maken... razz :p
Door internet beperkt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
20-12-2003 22:44
Kom je wel een beetje laat mee hè shocked 8O
als je het nu nog niet weet, dan raad ik je aan om de APV van je gemeente op te zoeken op het internet.
Daar staat veel in over evenementen.

Er worden eisen gesteld mbto:
Veiligheid (brand+mensen)
Overlast
Bij feesten groetr dan XXX mensen EHBO verplicht
En nog veel meer.

Ik heb hem al voor je gevonden: www.leusden.nl/a-z/apv-inhoud.html
Had je zelf ook kunnen bedenken.

Voor de rest: Iedere gemeente heeft zo'n verordening, en hij is niet overal hetzelfde!
Kost ook nog geld.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1855
20-12-2003 22:57

Jocha schreef:

Ik heb niet veel tijd want over 5 minuten word ik opgehaald voor Innercity, dus ff snel!!
hehe, m'n broer is ook razz :p

nu weer ontopic
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-12-2003 23:31
Ik heb eens een groot evenement georganiseerd in Utrecht (25.000 bezoekers) met informatiemarkt, horecakarren, optocht, podia op twee lokaties met sprekers en bands.

In de eerste instantie heb ik gesproken met de Dienst Stadsbeheer, die gaan over de evenementenvergunningen. Zij zullen je inderdaad bevragen over de zaken die hierboven al genoemd zijn en gaan je vertellen welke vergunningen je moet aanvragen en welke papieren je hiervoor moet invullen.

Indien nodig zal Stadsbeheer je tevens in contact brengen met brandweer en politie voor de veiligheidszaken, én met de gemeentelijke reinigingsdienst om te bespreken wie de rommel na afloop gaat opruimen (kun je zelf doen, kun je ook op declaratiebasis door hen laten doen, maar zorg hoe dan ook dat het goed gebeurt, anders krijg je hele akelige naheffingen!)

Wat wellicht nog wel leuk is voor je om te weten, is dat stadsbeheer je aan perfecte plattegronden van het terrein kan helpen (waar lantaarns opstaan, paaltjes, mogelijke krachtstroompunten etc. etc.)

Samenvattend: voor de gemeente is het van groot belang om van tevoren inzichtelijk te hebben wat de mate van overlast gaat zijn, en dat zijn met name geluid, afval en agressie. Bereid goed voor wat je hierop te melden hebt en sla hun adviezen niet in de wind, want een evenement kan ook zomaar een uur van tevoren worden afgeblazen. Even ter compensatie van deze 'bangmakerij': ik heb toendertijd met veel plezier met de gemeentemensen samengewerkt, goed overleg gehad van tevoren, geslaagd evenement, weinig te klagen daarover.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
21-12-2003 13:35
2 Tom: misschien kom ik er wel een beetje laat mee, maar heb ook pas eergisteren gehoord dat we maandag even langs konden komen.

De dingen die tot nu toe genoemd zijn had ik zelf ook al wel in gedachten maar toch vond ik het wel handig om daarvan een bevestiging te krijgen en tips e.d. zijn nooit verkeerd. Als er nog nieuwe dingen genoemd worden is dat ook geweldig om te weten toch? Dat de APV op de site van de gemeente Leusden stond wist ik nog niet en daar wil ik Tom ook even heel erg voor bedanken, dan weet ik wat me te wachten staat.

Dit zal waarschijnlijk ook niet het enige gesprek worden, ik denk dat dit de eerste van een serie gesprekken wordt, toch is het belangrijk om nu al aan te tonen dat je weet waar je over praat, gelukkig weten we dat ook al voor een deel omdat we al een paar keer dit festival hebben geoorganiseerd, 3 jaar geleden zijn we begonnen als verjaardagsfeestje voor 20 man, het jaar daarop waren er 50 en vorig jaar dus in een keer vele malen meer en het is toen verder allemaal goed gegaan.

Die tip over die kaart met krachtstroom punten enz. is ook erg handig, ik wist niet of ze die hadden. Ernaast is wel een zwembad gelegen waar we vorig jaar hebben gekeken voor stroom. Dan moet je alleen over een afstand van 60 meter een kabel leggen om een stroompunt van 16A 380 te hebben, dat schiet natuurlijk ook niet op, ze hebben er wel een 128A aansluiting maar die wordt helaas voor de pompen gebruikt en die mogen ook niet uit helaas.
Darth Crossfader
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
22-12-2003 00:22
Als je een lange kabel wilt gebruiken en je hebt die niet,
Kun je die bij Boels of Bo-rent op een haspel huren.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
22-12-2003 08:14
Nou Tom, het punt was niet de lengte van de kabel, we hebben paar ''vriendjes'' in de bouw wink ;)
Het probleem was alleen dat het na een afstan van 60 meter niet meer rendabel is, dan zou je een paar parretjes extra aan kunnen sluiiten maar wel ben je een paar uur bezig om die kabel daar mooi te laten lopen want hij moet daar buiten langs een zwembad en stel dat er wat mis met de kabel zou zijn mocht er natuurlijk geen 380 op het water komen te staan.

P.S: Ik heb eens gelezen dat het nodig is om een gestabiliseerde agregaat te gebruiken, dus niet zomaar eentje uit de bouw omdat die de ene keer wat meer geven en de andere keer wat minder. Technische details ben ik op dit moment niet in geinterresserd alleen wij kunnen verscheidene grote bouw agregaten krijgen:
Kan je hier gewoon iets van een apparaatje tussen hangen en dan is het geregeld of kan het niet anders dan een gestabiliseerde (evenementen) agregaat te huren die overigens dan weer verschrikkelijk prijzig zijn.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)