Forum > Newbie Forum

draaien met vinyl, ben beetje in de war

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
18-11-2003 15:17
pff ik snap het allemaal niet meer hoor:
kom opeens zoveel dingent egen nu ik me ga verdiepen in vinyl-draaien:

1) wat is turntablism?
2) met battle mixer kun je niet scratchen? (iig scratchen op draatiafels :P)
3) wat is een goeie mixer liefst niet om in te bouwen (zonder oren dus hoeft niet per se zonder oren tezijn) waar ik gewoon lekker mee kan mixen en evt ook nog later een cd speler op kan aansluiten? zat eers te denken aan de ecler hak 320 maar dat gaat dus al niet omdat ie maar 2 kanaals is
4) wordt vervolgd als ik nog meer vragen heb

btw heb zoekfunctie gebruikt
GupyStandaard Lid
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
18-11-2003 15:31

QuincMan schreef:

pff ik snap het allemaal niet meer hoor:
kom opeens zoveel dingent egen nu ik me ga verdiepen in vinyl-draaien:

1) wat is turntablism?
Turntablism is kortweg gezegd het scratchen met platen. Officieel is het nieuwe muziek maken met bestaande muziekstukken dmv platenspelers.
2) met battle mixer kun je niet scratchen? (iig scratchen op draatiafels :P)
Het scratchen is simpel gezegt het op en neer bewegen van de naald over de plaat. Om nu een specefiek geluid te laten horen, doen ze dit met behulp van een fader.(meestal x-fader) Zo kunnen ze bepaalde effecten laten horen.
Men noemt het een batlle mixer omdat de mixer eigenlijk niet meer doet dan wisselen tussen geluid van links/rechts of vooruit/achteruit. Bij turntable batlles gaat het dan ook om en om tussen de DJ's.
3) wordt vervolgd als ik nog meer vragen heb
Goed hoor. Kijk anders eens op www.dmcworld.com voor meer info.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
18-11-2003 15:52
topic moved
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
QuincManStandaard Lid
18-11-2003 16:26
tnx gupy!

dus turntablism is meer het scratchende deel.

dan dus mijn niewee vraag 3, ik zoek dus een mixer (platenspelers hebik al gekozen, de acura) waarmee ik lekker kan mixen met vinyls <kga dus neit scratchen> maar evt. later ook nog een of twee cd spelers bij kan aansluiten

budg 450 euro...
GupyStandaard Lid
Laatste: 17-9-2008
18-11-2003 19:28
Nou kom jij toch al wat langer hier...heb je ook al eens gezocht?

Indien je een 4 kanaals menger wil zou ik eens kijken naar de DJX-700 van Behringer. Hij past ruim in je budget (je hoeft kan voor € 125,00 platen kopen), de reviews zijn prima. Ikzelf heb er geen ervaring mee, ik heb z'n vader hier staan. happy :)
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
18-11-2003 23:46

Gupy schreef:

Nou kom jij toch al wat langer hier...heb je ook al eens gezocht?

Indien je een 4 kanaals menger wil zou ik eens kijken naar de DJX-700 van Behringer. Hij past ruim in je budget (je hoeft kan voor € 125,00 platen kopen), de reviews zijn prima. Ikzelf heb er geen ervaring mee, ik heb z'n vader hier staan. happy :)
Neem dan liever een UMX9 :)

Over die behringer DJX heb ik geloof ik onderhand wel genoeg geschreven en anders vraag je het maar een keer aan Dre.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Laatste: 21-11-2024
19-11-2003 00:16
Eigenlijk is er geen goede betaalbare 4-kanaals mixer (meer) in het sub 500 euro segment.

Ik snap niet dat er niet fabrikanten zijn die in dit segment duiken. Gewoon een 4-kanaals mixer zonder bullshit maar wel met goede faders en niet te veel ruis en andere rotzooi op de uitgang...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
19-11-2003 07:47
Dat zou niet verkopen. DJ's (of wat daarvoor moet doorgaan) die in die prijsklasse winkelen willen geen basic mixer, maar een met veel lampjes en effecten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
19-11-2003 09:31

Victor schreef:

Dat zou niet verkopen. DJ's (of wat daarvoor moet doorgaan) die in die prijsklasse winkelen willen geen basic mixer, maar een met veel lampjes en effecten.
Denk je echt? Het overgrote deel van de mensen die ik ken, die knappen direct af op lampjes en effecten!
Een goeie 3-kanaals-toonregeling per kanaal, goeie faders, een goeie koptelefoonuitgang (PFL, geen monitor natuurlijk) met uitlezing van de PFL op je VU-meters, alles netjes geordend en niet te vergeten: goeie faders, schakelaars en potmeters... dat zal het zowat zijn zeker?
Zit daar toevallig nog eens balance-regelaar bij, nou dat kan er nog door, maar wanneer er plots wordt gesproken over ingebouwde samplers en echokamers enzoverder, dan mag je er op voorhand reeds van uitgaan dat deze toestellen met een scheef oog worden bekeken.

500EUR voor een toestel met deze eigenschappen, 4-kanaals, lijkt me gewoon het ideale toestel voor thuisgebruik!! Naar mijn mening zit er dan toch ergens een gat in de markt die te vullen valt hoor...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
QuincManStandaard Lid
19-11-2003 16:27
heb dus ook zitten denken aan umx 9 maar nadeel is dat ie niet meer leverbaar is (niew dan toch ;))

zou de behringer dx1000 anders nix zijn of (ff vanuit de "luisteraar" zen kant gezien die nauwelijks iets om geeft als er een piepklein beetje ruis is dat hun toch niet / nauwelijks opvalt) zijn de nadelen te groot? (geeft er niet zo om om eens ikn de anderhalf jaar oid de faders eens te moeten vervangen... daaraan kan je zien dat de apparatuur gebruikt wordt ;))

Terug naar forum Reageer (zonder quote)