Forum > Newbie Forum

Behringer VMX-200

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
RigoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 18-12-2004
Berichten: 7
8-11-2003 21:18
Hallo,

Ik heb een Behringer VMX-200 mixer aangeschaft.

Als ik de bijgesloten voedingkabel aansluit in het stopcontact, branden er heel even een paar lampjes die vervolgens weer uitgaan.
(ik heb nog geen draaitafels of versterker aangesloten omdat ik deze pas later krijg). Is dit normaal dat deze dan geen "kick" van leven geeft(hij is nieuw gekocht)?

Want ik vraag me af wat er dan wel zou moeten branden als er nog niets op aangesloten is.

Alvast Bedankt voor de reacties!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-11-2003 21:45
uhm wat?

welke lampjes branden moeten uiteraard wel een paar lampjes gaan branden, wees wat duidelijker
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
8-11-2003 21:48
Een mixer 'voelt' niet of er ergens iets wel of niet is aangesloten. Bij het aansluiten en het inschakelen komt het meer voor dat er hier en daar een lampje oplicht. Vaak is dit ook te horen als een inschakelknal in je speakers. (en daarom moet je je versterker altijd als laatste aanzetten want die knallen kunnen je je speakers kosten)
Ik zou eerst even testen met een gewoon cd-spelertje (of voor mijn part een discman of zoiets) op een line input en een gewone versterker op de uitgang of er geluid uit komt.

Is dat niet zo, dan is het een geval van 'dead on arrival' en is het tijd om je bonnetje op te zoeken en de garantie aan te spreken
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
8-11-2003 22:06

Rigo schreef:

Hallo,

Ik heb een Behringer VMX-200 mixer aangeschaft.

Als ik de bijgesloten voedingkabel aansluit in het stopcontact, branden er heel even een paar lampjes die vervolgens weer uitgaan.
(ik heb nog geen draaitafels of versterker aangesloten omdat ik deze pas later krijg). Is dit normaal dat deze dan geen "kick" van leven geeft(hij is nieuw gekocht)?

Want ik vraag me af wat er dan wel zou moeten branden als er nog niets op aangesloten is.

Alvast Bedankt voor de reacties!
heej

ik heb ook de vmx 200 en ik heb precies het zelfde. ik vind het niet erg ofzo maar ff voor de duidelijk het zijn (vaak) de eerste 2 lichtjes van de vu-meter die oplichten zodra je de stekker in het stopcontact doet. Ik heb de mixer nu wel ongeveer 0.75 jaar, ik weet niet ( ben ik vergete razz :p ) of ik dit 'probleem' toen ik hem aanschafte en de eerste keren aanzete ook al had maar mij boeid het niks.

ik hoop dat je er wat aan hebt ( ik denk ut nie, maarja )

groeten chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-11-2003 22:16
dat er wat lampjes aangaan is altijd zo, vu meter heb ik niet wel dat alle ledjes ff aanspringen dus tjah
RigoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 18-12-2004
Berichten: 7
8-11-2003 22:22
He Dj negative,

Bedankt voor je reactie, het zijn inderdaad die lampjes wat oplichten.
Maar jij hebt er verder dus geen narigheden meegehad? zoals ik het lees?

alvast bedankt,

Ciao
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
8-11-2003 22:34

Rigo schreef:

Maar jij hebt er verder dus geen narigheden meegehad? zoals ik het lees?
nee helemaal niet, ik hoop eigenlijk niet dat ik er problemen van krijg ofzo maar ik heb er nog nooit problemen gehad
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
8-11-2003 23:36
Wat je ziet is dat het ding zich oplaad laugh :D
Het barst van de condensators in een mixer, en die moeten allemaal even vullen.
Door die vulpeak kan het gebeuren dat er even hier en daar een lampje oplicht.
Doet mijn dx1000 ook.
Na een paar seconden is alles goed.
en het klopt idd dat je DAN pas je versterker moet aanzetten, anders kunnen je boxen/speakers een flinke klap krijgen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
9-11-2003 08:24

Tom schreef:

en het klopt idd dat je DAN pas je versterker moet aanzetten, anders kunnen je boxen/speakers een flinke klap krijgen.
ik doe soms wel eens bij het afsluiten van de boel dat ik eerst de stekker van het mengpaneel eruit haal en daarna zet ik de versterker uit. maar zodra ik de stekker uit het stopcontact haal ( van de mixer ) hoor ik een soort knal. dit is geen harde knal maar je kan het wel goed horen.

mijn vraag is nou moet je dan eerst de versterker uit doen en dan de mixer, of op nog een helemaal andere manier alles afsluiten?

M.V.G Chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
9-11-2003 09:56
Zet altijd eerst je versterker uit. En ga dan terug werken, dus cd-spelers, mengpaneel, enz.

Als je alles aan wilt zetten doe je het andersom. Versterker als laatst dus.
Door internet beperkt

Terug naar forum Afgesloten topic