Twee Showtec Compact Powerlightset V2 'gespiegeld' te koppelen?
(8 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
LangeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2024 Laatste: 15-12-2024 Berichten: 5 | 12-12-2024 19:11 |
Beste forumleden, Ik ben Roel, hobby-muzikant in een hobby-band. Na jaren vrijwel niks gedaan te hebben met muziek i.v.m. m'n gezondheid, onlangs tóch de draad weer wat opgepakt. Omdat ik nu nogal moeite heb met het begrijpen van diverse zaken, hoop ik dat ik via dit forum een simpele uitleg kan krijgen voor het volgende: Ik heb 2 Showtec Compact Powerlight V2- ledbalkjes welke ik graag wil doorlussen en met 1 voetschakelaar wil kunnen bedienen. Ik heb de handleiding doorgenomen en zie dat ze eenvoudig doorgelust kunnen worden middels Master-Slave. Ledbalk 1 en 2 doen dan echter precies hetzelfde. Maar is het ook mogelijk om de tweede ledbalk 'gespiegeld' te laten werken. Stel je hebt op ledbalk nummer 1 in een automatisch programma, van links naar rechts: rood, blauw, blauw, blauw, en je wilt op de tweede ledbalk van links naar rechts gespiegeld: blauw, blauw, blauw, rood. Kun je dit zo instellen, is dit gemakkelijk te realiseren en kun je dan gewoon op deze wijze de automatische programma's en muziek gestuurd laten draaien middels de voetschakelaar? Ik hoop dat ik het op een begrijpelijke wijze heb uitgelegd. Alvast heel veel dank voor jullie moeite! Hartelijke groet, Roel | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 20-12-2024 Berichten: 13480 | 12-12-2024 19:45 |
Meest eenvoudige optie is de ene balk achterstevoren te plaatsen (en dan de spotjes de andere kant weer op te richten). Een spiegeloptie is er volgens mij niet. www.highlite.com/media/attachments/MANUAL/30268_MANUAL_NL_V2.pdf | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
LangeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2024 Laatste: 15-12-2024 Berichten: 5 | 12-12-2024 21:37 |
Dré schreef: Meest eenvoudige optie is de ene balk achterstevoren te plaatsen (en dan de spotjes de andere kant weer op te richten). Een spiegeloptie is er volgens mij niet.www.highlite.com/media/attachments/MANUAL/30268_MANUAL_NL_V2.pdf Dank voor je snelle reactie. De handleiding waarvan jij de link hebt gestuurd had ik al bekeken. Omdat ik daarin, en op internet, verder niks over kon vinden heb ik mijn hoop gevestigd op dit interessante forum. Het omdraaien van de ledbalk had ik al bedacht mocht het 'spiegelen' in deze balkjes überhaupt niet kunnen of voor mij te ingewikkeld zijn. Het omdraaien van de ledbalk voelt voor mij als een 'amateuristische oplossing', maar ja, als het niet anders kan dan is het niet anders. Nogmaals dank voor jouw reactie Dré! Hartelijke groet vanuit Fryslân, Roel | |
JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 22-12-2024 Berichten: 2084 | 12-12-2024 23:30 |
Hallo Roel, Welkom op dit forum Hoewel het hier niet meer zo druk is als voorheen, is er veel interessants te vinden en komt er ook nog geregeld iets nieuws voorbij (zo blijkt maar weer). Ik vind het in elk geval overzichtelijker en fijner dan bijvoorbeeld Facebook en aanverwanten, waar ik liever weg blijf. Je was toch ook een amateur, dus de oplossing lijkt me perfect passend? Overigens zouden de echte amateurs niet eens nadenken over het spiegelen. Dat zou er pas amateuristisch uitzien, dat je balkje andersom zit ziet het "normale" publiek juist helemaal niet. Als je er niet van kunt slapen, zou je de balk intern kunnen ombedraden, maar ik raad je aan om toch te proberen lekker te slapen Groeten uit Limburg, Joep PS: het is een beetje vreemd om Dré de groeten uit Friesland te doen | |
Niet goed, wel hard! | |
BestekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-8-2005 Laatste: 20-12-2024 Berichten: 294 | 13-12-2024 07:31 |
Wellicht is het een optie de balk op de kop te hangen en de spotjes aan de onderkant te hangen (weet niet hoe ze nu bevestigd zijn en of er intern ruimte voor is). | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 20-12-2024 Berichten: 13480 | 13-12-2024 15:43 |
Als je de balk toch al open hebt lijkt het me makkelijker om de kabels om te pluggen (mits de interne kabeltjes dat halen want het driverprintje is vrij lang). Het gaat hier dus om de 4 connectoren die aan de lange kant van de print zitten. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
LangeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2024 Laatste: 15-12-2024 Berichten: 5 | 13-12-2024 22:19 |
Joepurlings schreef: Hallo Roel,Welkom op dit forum Hoewel het hier niet meer zo druk is als voorheen, is er veel interessants te vinden en komt er ook nog geregeld iets nieuws voorbij (zo blijkt maar weer). Ik vind het in elk geval overzichtelijker en fijner dan bijvoorbeeld Facebook en aanverwanten, waar ik liever weg blijf. Je was toch ook een amateur, dus de oplossing lijkt me perfect passend? Overigens zouden de echte amateurs niet eens nadenken over het spiegelen. Dat zou er pas amateuristisch uitzien, dat je balkje andersom zit ziet het "normale" publiek juist helemaal niet. Als je er niet van kunt slapen, zou je de balk intern kunnen ombedraden, maar ik raad je aan om toch te proberen lekker te slapen Groeten uit Limburg, Joep PS: het is een beetje vreemd om Dré de groeten uit Friesland te doen Ja dankjewel, en dank voor je reactie 'Druk' zegt mij in deze niet zoveel. Ik vind het belangrijk dat men elkaar met respect behandeld, bereid is om elkaar te helpen én (enige) kennis van zaken aanwezig is. Er is inderdaad veel interessante info aanwezig op dit forum, vandaar mijn inschrijving als 'newbie'. Já, een 'amateuristische' oplossing is inderdaad perféct passend voor een amateur! Ik ben het met jou eens, het publiek zal waarschijnlijk geen erg hebben in een omgedraaid ledbalkje. Het ombedraden heeft zéker niet mijn voorkeur, dus ik ga het omdraaien van 1 ledbalkje gewoon toepassen. En dat slapen, nou... dat is wel een dingetje ja. Ik weet niet met zekerheid waar Dré domicilie houdt, maar ik vermoed dat het 'een ouwe seun' is (Harlingen). Ik vind 't wel leuk om te weten in welk deel van ons landje iemand zit, vandaar mijn toevoeging | |
LangeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2024 Laatste: 15-12-2024 Berichten: 5 | 13-12-2024 22:24 |
Bestek schreef: Wellicht is het een optie de balk op de kop te hangen en de spotjes aan de onderkant te hangen (weet niet hoe ze nu bevestigd zijn en of er intern ruimte voor is).Ik ga eerst de 'omgedraaide balk-optie' toepassen, kijken of dat voor mij voldoende is. Mocht dat het niet zijn, dan zal ik verder kijken. Nogmaals dank! | |
LangeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2024 Laatste: 15-12-2024 Berichten: 5 | 13-12-2024 22:28 |
Dré schreef: Als je de balk toch al open hebt lijkt het me makkelijker om de kabels om te pluggen (mits de interne kabeltjes dat halen want het driverprintje is vrij lang). Het gaat hier dus om de 4 connectoren die aan de lange kant van de print zitten.Ik ga eerst tóch voor de optie van omdraaien van 1 ledbalk, mocht dit voor mij niet de juiste oplossing zijn, dan neem ik deze aanvulling van jou zéker mee. Nogmaals dank! | |