Forum > PC related Forum

USB kabel en adapter-bos.

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
Berichten: 2129
6-10-2024 04:55
Hallo heren,

Weer een tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost, in dit geval heb ik een vraagje aan jullie hoe het hoofd te bieden aan het als maar groeiend USB-bos aan kabels en aansluitingen.

Zal even de situatie uitleggen, binnenkort ga ik als vrijwilliger aan de slag in een bibliotheek. Het is bedoeling dat ik mensen ga helpen met problemen betreffende hun mobieltje, tablets, E-reader en/of laptop. Er is een inloopmiddag waar mensen zo kunnen binnen lopen met problemen en vragen over de eerder genoemde apparaten.

Nu kan je de donder opzeggen dat je tegen het probleem aan gaat lopen dat ze alleen hun apparaat bij hebben en niet de eventueel benodigde laad en data-kabels voor het eventuele trouble-shooten. Dus ik dacht, ik zoek een USB adapter / kabel set op Internet, heb ze ook gevonden. Maar twijfel er aan of het voldoende is om de meeste apparaten aan te kunnen sluiten.

Heb onderstaande gevonden:Zover ik kan zien zitten in die sets dingen die handig kunnen zijn hierin, maar ook waarschijnlijk items die ik nooit nodig ga hebben (RJ-45) voor het vrijwilligerswerk. Ben ook helemaal niet voor die dunne USB oprolautomaten zoals in de DeLock set zitten.

Nu mijn vraagjes, hebben jullie nog ideeën wat betreft welke kabel/adapter set ik nodig heb? En weten jullie een betrouwbare voeding waarmee ik veilig mobieltjes, tablets, E-readers en laptops mee kan opladen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 25-10-2024
Berichten: 2078
6-10-2024 12:54
Mooi dat je als vrijwilliger aan de slag gaat!

Ik denk dat deze de meeste moderne toestellen wel dekt: www.amazon.nl/Callstel-Mobiele-telefoonkabel-USB-combi-oplaadkabel/dp/B09RQWCX85
Anker maakt bijvoorbeeld goede laders, of je haalt er een bij Ikea met een paar kabeltjes, dan heb je in elk geval een prima kwaliteit zonder dat het te duur is.
Niet goed, wel hard!
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 23-10-2024
Berichten: 161
23-10-2024 10:26
mooi initiatief. let wel op dat ze niet per 'ongeluk' je kabel meenemen.
Deze knop?? Dat is de talentknop!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)