Forum > Geluid

Nieuwe Technics SL-1200

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
22-9-2024 12:44
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 24-9-2024 09:50
enfin, ze hebben bij Technics dan toch maar een nieuwe 1200 in de verkoop gedaan shocked 8O
Mooi prijskaartje ook, bijna € 2000,-
Hier te bewonderen:
www.technics.com/nl/producten/turntables-learn/direct-drive/technics-delta-sigma-drive-technologie.html
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 2076
23-9-2024 12:36
De vertaling van de snoerloze motor klopt volgens mij niet helemaal...
Niet goed, wel hard!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 25-9-2024
Berichten: 350
24-9-2024 08:11
Binnen de huidige line-up moet je de MK7 hebben (€1000). De GR2 is op high-end audio gericht.

Dat gezegd hebbende; de vergelijkingen tussen de MK2 en MK7 liegen er niet om. Veel meer plastic, ruimere toleranties, slechtere demping, etc. Hier blijven de MK2's lekker staan waarschijnlijk worden ze nooit meer zo degelijk geproduceerd
Ook hier kan úw reclame staan!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
24-9-2024 12:55

Joepurlings schreef:

De vertaling van de snoerloze motor klopt volgens mij niet helemaal...
Moet volgens mij zijn "ijzerkernloze" motor. De spoelen hebben geen ijzerkern meer. Iets dat ik bij anderen ook al gezien heb (zoals bij de 30 jaar oude HanPin DJ-3500 AKA JB-Systems High Q 30 en Reloop RP-4000).

https://djdj.nl/cat/m/hanpindj3500motorcoils.jpg

Sowieso moet je je op een gegeven moment af gaan vragen waarom je voor het afspelen van muziek nog steeds een stuk steen door een stuk plastic wilt trekken. Qua bedieningsgemak en qua geluidskwaliteit gaat het helemaal nergens meer over. En zelfs voor DJ gebruik is het geen punt meer (echte draaitafel DJ's zijn een uitstervend ras). Blijft over de marketing (en daar zijn velen nog steeds erg gevoelig voor).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 2076
24-9-2024 14:19
Haha laugh :D

Ik ben er zeker van overtuigd dat draaitafels en cd spelers zeker niet meer "technisch nodig" zijn, maar ik verkies zelf wel het graven door een CD bak boven het scrollen in een lijstje. Typen in het zoekbalkje lukt voor mij niet altijd, ik kan een leuke CD wel in de bak vinden, maar kan dan vaak niet op de naam van de artiest of het nummer komen... Bovendien ben ik met CD's gewend stapeltjes te maken voor "later op de avond", dat vind ik op een computer ook lastiger.
In de auto mis ik ook nog steeds mijn 10 cd wisselaar, die ik nog steeds zou verkiezen boven spotify of een SD kaartje met 1000-en nummers. Liever minder keuze en je cd's goed "leren" dan alle keuze van de wereld en steeds zitten bladeren en skippen wat mij betreft.

Noem mij nostalgisch, maar ik vind bijvoorbeeld ook de "bioscoopervaring" met een film die een beetje flikkert en waar af en toe een stofje op zit op een of andere manier toch prettiger dan een super gelikte digitale projectie waarbij je je afvraagt wat "echt gefilmd" is en wat uit een soort computerspel komt.
Ik kan me voorstellen dat iets dergelijks ook geldt voor echte platenliefhebbers... Of je dan een nieuwe shiny peperdure Technics draaitafel moet hebben is dan natuurlijk wel de vraag...
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
25-9-2024 08:59
De meeste moderne dj's weten niet meer wat draaien is,
zr gebruiken voorgekauwde playlists van collega's en spotify, youtube, enz.
Dj's zijn daardoor totaal niet meer verrassend in hun muziekkeuze.
Verzoekje nemen ze zelden nog aan, en als ze er eentje aannemen, weten ze het totaal niet in het lijntje in te passen, omdat de muziekkennis ontbreekt....

En het ergste vind ik nog die zogenaamde super dj's die op festivals hun USB stickje er in steken met hun van te voren gemaakt play setje, alles netjes op de computer in elkaar geflanst, en dan staan ze heel technisch continue aan de knoppen te draaien (net alsof) als of ze loodzwaar zijn en hun hele lichaam nodig hebben om alle correcties te maken. En dan ook nog zeer technisch met een koptelefoon aan het nepmixen, en de meest moeilijke gezichten daarbij trekken, alsof ze aan het powerliften zijn.. Met daarbij voor 90% van de tijd hun armpje omhoog om vooral ook de maat van de muziek aan te geven,

De gebruikte muziek is nauwelijks nog te herkennen, het is 1 beat, en zwaar over gecompressed, om het maar zo hard mogelijk te laten klinken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)