Forum > Geluid

Beoogde aankoop voor Carnavalswagen en verhuur

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DCrsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2019
Laatste: 13-2-2019
Berichten: 9
16-1-2019 10:16
Beste forumleden,

Ik heb een setje van Community op het oog, het gaat om 2 maal de CSX60-S2 en de 2 maal de CSX70-S2.
( www.communitypro.com/sites/default/files/CSX60-S2_spec.pdf // www.communitypro.com/sites/default/files/CSX70-S2_spec.pdf )
Kan iemand hier een enige review op deze set geven, gezien er op internet niet heel veel over wordt geschreven.
Set is tweede hands!

De set zal ten eerste dan gebruikt worden voor onze carnavalswagen, afgelopen jaren hebben wij het volgende gehuurd echter wil ik hier van af:
4 maal JBL CL118HL sub G/W
2 maal JBL CL2210/60 Tops
1 JBL Amprack

Natuurlijk zal de gehuurde set een aantal malen krachtiger zijn dan de set die ik op het oog heb, of valt de verschil mee?

Ten tweede zoek ik nog passende versterker voor de set, de topkasten apart gestuurd van de subkasten. Ook deze mogen zeker tweede hands zijn.

Graag hoor ik advies, tips en alle andere antwoorden van jullie!

Met vriendelijke groet,

D
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 2053
16-1-2019 13:35
Wat is je doel van de wagen?
Zo hard mogelijk?
Zo mooi mogelijk?
Netjes rondom of naar 1 punt?

Naar mijn mening (maar ik ben niet van standje gehoorschade voor iedereen) moet je bij een wagen juist rondom meerdere toppen hebben voor goed geluid.
Met 2 van deze grote toppen richt je je geluid 1 kant op (hooguit 2) en heb je onvoldoende spreiding.
Community is niet slecht, maar de set wel gedateerd. Watts zijn wel echte watts.

Wat is je budget?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
16-1-2019 17:20
Dit setje was mijn eerste kennismaking met het merk Community (zal ergens in de jaren 90 geweest zijn; in die tijd was ik bovengemiddeld kritisch en een tikkie verwend qua geluid). Wat vond ik van deze Community set? Het maakte mij de pis niet lauw. Meest lachwekkend was wel het ingebouwde lichtorgel in de topkasten (drivers zijn beschermd met een lampje, lampje is zo ingebouwd dat deze z'n licht duidelijk laat zien door de BR poort van de kast). Bonke bonke pok pok. Voor carnaval wellicht een goede optie (mits goedkoop want goed is het IMO niet; mede vanwege die absurde plaatsing van de woofers in de topkast en het gebruik van verfoeide Piezo Tweeters voor het hoog...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DCrsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2019
Laatste: 13-2-2019
Berichten: 9
16-1-2019 18:56

Frank76 schreef:

Wat is je doel van de wagen?
Zo hard mogelijk?
Zo mooi mogelijk?
Netjes rondom of naar 1 punt?

Naar mijn mening (maar ik ben niet van standje gehoorschade voor iedereen) moet je bij een wagen juist rondom meerdere toppen hebben voor goed geluid.
Met 2 van deze grote toppen richt je je geluid 1 kant op (hooguit 2) en heb je onvoldoende spreiding.
Community is niet slecht, maar de set wel gedateerd. Watts zijn wel echte watts.

Wat is je budget?
Het moet inderdaad hard gaan, moet wel enigszins mooi zijn maar is niet top prio.
Afgelopen jaren hebben wij nooit rondom gehad gezien de meerderheid achter de wagen loopt of erop staat.
Het zou gaan om een individuele investering vanuit mij. Dus budget is beperkt naar max €1000.

Dus beter gaan voor andere opties?
DCrsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2019
Laatste: 13-2-2019
Berichten: 9
16-1-2019 18:58

Dré schreef:

Dit setje was mijn eerste kennismaking met het merk Community (zal ergens in de jaren 90 geweest zijn; in die tijd was ik bovengemiddeld kritisch en een tikkie verwend qua geluid). Wat vond ik van deze Community set? Het maakte mij de pis niet lauw. Meest lachwekkend was wel het ingebouwde lichtorgel in de topkasten (drivers zijn beschermd met een lampje, lampje is zo ingebouwd dat deze z'n licht duidelijk laat zien door de BR poort van de kast). Bonke bonke pok pok. Voor carnaval wellicht een goede optie (mits goedkoop want goed is het IMO niet; mede vanwege die absurde plaatsing van de woofers in de topkast en het gebruik van verfoeide Piezo Tweeters voor het hoog...).
De piezo tweeters ken ik van een dap mc-15 setje dat we ooit een jaar hebben gehad. Dagelijks kunnen vervangen😂.
Hmm klinkt dus niet als een geschikte investering.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 2053
16-1-2019 19:12

DCrs schreef:

Het moet inderdaad hard gaan, moet wel enigszins mooi zijn maar is niet top prio.
Afgelopen jaren hebben wij nooit rondom gehad gezien de meerderheid achter de wagen loopt of erop staat.
Het zou gaan om een individuele investering vanuit mij. Dus budget is beperkt naar max €1000.

Dus beter gaan voor andere opties?
Gezien de ervaring van Dré, zeker iets anders.
Maar je zoekt dus geluid om je eigen clubje doof te maken (cynische modus, sorry).
Dacht dat een optocht voor het publiek was.
Met 4 tot 6 10/12 inch topjes uit de categorie "blijft heel en klinkt niet heel beroerd" (EV S200 ofzo) en een paar (of 2) subjes maak je een veel beter plaatje. Leuker voor het publiek, zij horen dan ook muziek in plaats van gebonk. Nadeel is wel dat de druk net achter je wagen lager zal zijn dan oorverdovend.
Budget is krap en eerder voor huur van goed spul, maar beetje zoeken, afdingen en onderhandelen moet je een eind komen.
Het is een keuze, ik ken alleen de Bergse Vastenavend en daar is geluid op een wagen eerder uitzondering dan regel.
De Schooiwage kent wel geluid, maar dat zijn 2 100 volt toetertjes...

EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 497
16-1-2019 20:05
Stond laatst nog een dap soundmate 3 mk2 set op marktplaats voor 750,-
Zeer prima setje voor weinig geld.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
17-1-2019 12:57

DCrs schreef:

De piezo tweeters ken ik van een dap mc-15 setje dat we ooit een jaar hebben gehad. Dagelijks kunnen vervangen😂.
Hmm klinkt dus niet als een geschikte investering.
Community doet het natuurlijk wel een stuk netter dan die MC-15 (en qua kwaliteit en prijs zijn die totaal niet te vergelijken). De MC-15 heb ik wel eens liefkozend omschreven als "de moeite van het eroverheen pissen niet waard".

MAAR het aantal merkkasten dat ik gehoord heb dat beter klonk dan deze Community set was veel hoger dan het aantal merkkasten dat ik gehoord heb dat slechter klonk dan deze set. Dus ik zou nog wat rondzoeken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DCrsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2019
Laatste: 13-2-2019
Berichten: 9
17-1-2019 13:08

Stefke96 schreef:

Stond laatst nog een dap soundmate 3 mk2 set op marktplaats voor 750,-
Zeer prima setje voor weinig geld.
Totaal geen fan meer van Dap helaas... Voor binnen in de tuin/garage is dit wel leuk, maar voor buiten niet.
DCrsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2019
Laatste: 13-2-2019
Berichten: 9
17-1-2019 13:09

Dré schreef:

Community doet het natuurlijk wel een stuk netter dan die MC-15 (en qua kwaliteit en prijs zijn die totaal niet te vergelijken). De MC-15 heb ik wel eens liefkozend omschreven als "de moeite van het eroverheen pissen niet waard".

MAAR het aantal merkkasten dat ik gehoord heb dat beter klonk dan deze Community set was veel hoger dan het aantal merkkasten dat ik gehoord heb dat slechter klonk dan deze set. Dus ik zou nog wat rondzoeken.
Haha die mening van dat pissen deel ik zeer. Wat een ellende was dat, volgens mij was de aankoop van losse tweeters uiteindelijk duurder dan de speakers zelf! Uiteindelijk wel nog een beetje op verdiend! :P

Terug naar forum Reageer (zonder quote)