Forum > Licht

Koelpasta LED movinghead

(1 reactie. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-2-2010
Laatste: 14-11-2023
24-3-2017 19:51
Hoi allemaal,

Moet enkele defecte LED's vervangen van BriteQ BT-60LS headjes. Welke koelpasta gebruik ik het beste wanneer ik de nieuwe LED's plaats?

De oude pasta is een behoorlijke dikke, zwarte substantie.

Groet,
David
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
27-3-2017 09:38
Als de koelpasta erg hard geworden is dan kun je overwegen nieuwe koelpasta te gebruiken. Als het nog smeerbaar is dan kun je ook de aanwezige pasta "redden" en opnieuw gebruiken.

Je eigen werk controleren is daarbij zeker een optie (helemaal als je het nog nooit gedaan hebt). Smeer een vrij dun laagje (vinger in boterhamzakje zodat ze niet vies worden) op de ondergrond. De laag moet ongeveer "dekkend" zijn (dus je moet er niet doorheen kunnen kijken). Daarna onderdeel monteren en weer demonteren. Als de pasta nu mooi egaal aan beide kanten aanwezig is dan heb je het goed gegaan (en mag je hetzelfde nog een keer proberen). Zijn er stukken waar geen "uitwisseling" heeft plaatsgevonden dan moet je controleren waar de oneffenheden in zitten (en die oplossen) en zo nodig een klein beetje meer pasta gebruiken.

Overigens heb ik voor de zekerheid zo'n kleine tube koelpasta bij je bestelling (die vandaag verzonden gaat worden) gestopt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)