Forum > Geluid

PC audio op een fader

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MattisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-8-2016
Laatste: 13-8-2016
Berichten: 1
13-8-2016 12:47
Hallo,

ik ben van plan binnenkort om de Behringer XENYX 1204USB te kopen. Alleen hoor ik nu dat het geluid van de computer via USB alleen te regelen is voor de koptelefoon, terwijl ik met de mixer wil gaan livestreamen en de volume wil ik kunnen besturen.

Nu wil ik de vraag stellen:
Is het mogelijk om de PC Audio op een fader te krijgen? Want volgensmij kan dit wel. Met bijvoorbeeld een Mini Jack naar XLR kabel.

Alvast bedankt,
Mattis
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 8-8-2024
Berichten: 134
14-8-2016 10:20
Wát jij wilt, bied deze mixer niet. Zoek een mixer waar de USB ingang naar een kanaal gestuurd wordt.
Of neem een externe geluidskaart en dan ben je zelf de baas over waar het signaal naar toe moet.
De stemming kleurt de weergave ...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
14-8-2016 17:00
Met PC audio neem ik aan dat je de audio van je pc bedoeld? Je wil dus je pc als bron gebruiken. De simpelste methode is de koptelefoon uitgang van je pc aansluiten op een stereokanaal van het mengpaneel. Je doet dat dan met deze kabel. Als je het netjes wil doen dan gebruik je nog een externe geluidskaart en daarvan sluit je de line out aan op een stereo lijningang van het mengpaneel. In principe kun je de USB poort van de mixer gebruiken als uitgang. Je sluit dus de USB aan op je pc en zo krijg je je signaal binnen voor je stream. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het USB signaal van de Behringer mixers die ik tot nu toe heb gebruikt niet denderend vind. Niet sterk genoeg en ook is de kwaliteit om de een of andere reden niet geweldig. Ik gebruik dan zelf gewoon weer een externe geluidskaart die ik aansluit op de uitgang van de mixer. Dat kan trouwens een en dezelfde geluidskaart zijn.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)