Robe DJ Scan 250 XT defect
(2 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
GoldsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-12-2008 Laatste: 24-8-2024 Berichten: 47 | 7-5-2015 22:05 |
Hallo allemaal, Heb hier een Robe DJ Scan 250 XT liggen waar de zekering iedere keer uit klapt. Nu heb ik hier naar laten kijken en kreeg te horen dat de PSU defect is. Waar kan ik deze verkrijgen, hoeft geen nieuwe te zijn. Bij voorbaat dank Alex | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 7-5-2015 22:52 |
Alleen gaan rommelen, als je weet waar je mee bezig bent van binnen, je kan een dodelijke schok krijgen als je het verkeerde draadje vast pakt! Welke zekering klapt eruit? Als het de hoofdzekering is, denk ik eerder dat je voeding/ballast van je lamp niet in orde is, of de starter. Er zit volgens mij een combi trafo in, eentje met voeding voor de lamp en de print op twee aparte aansluitingen. Maar er zouden ook twee voedingen in kunnen zitten. Dan is het makkelijk, eentje loshalen en testen of de zekering heel blijft. Heb je een gecombineerde voeding: Haal de lamp en zijn bedrading eens los van de trafo en kijk dan eens met alleen de print of de zekering klapt. Dan de starter aansluiten en weer kijken of hij klapt. Je kan ook spanningen meten. Volgens mij was het bij deze voor de lamp 24 volt (weet ik niet helemaal zeker) en voor de print 12 volt. Als je trafo stuk is, heb ik er misschien nog wel eentje voor je liggen. Vrijwel alles op de stuur print is te repareren. Meestal zijn het de ic's die de motoren aandrijven welke stuk zijn, of doet de display ook niets meer? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
GoldsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-12-2008 Laatste: 24-8-2024 Berichten: 47 | 8-5-2015 22:29 |
bedankt voor je reactie Tom, heb de scan helaas niet hier liggen. Ligt bij een bedrijf hier in de buurt. Dit bedrijf heeft helaas geen service kanaal bij Robe. Ga proberen deze zo snel mogelijk hier te krijgen. Het is idd de hoofdzekering die er uit klapt bij het insteken van de scan. Iemand in het zuiden van het land ervaring met reparaties aan de betreffende scan? | |