Forum > Licht

Iemand bekend met Madrix?

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
9-1-2015 18:59
Hallo,

Zijn er mensen hier die bekend zijn met Madrix?
Ik heb het programma even bekeken, maar lijkt mij niet het simpelste programma.

Met name ben ik benieuwd naar de leercurve, is die dagen, weken of maanden?

https://img.brothersoft.com/screenshots/softimage/m/madrix-427489-1287038013.jpeg

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
9-1-2015 21:56
Extreem simpel.
Selecteer een effect (doe je door dat pull-down menu) en pas de instellingen aan hoe je wilt. (oa kleur, grote, richting, snelheid, tekst, enzovoorts)
Zo kan je voor elk cijfertje dat je aan A-kant ziet allemaal effecten maken en hetzelfde geld voor de B-kant.

Vervolgens zet je de 'ab' schuif aan de 'a' of de 'b' kant en je effect word uitgestuurd.
Het audio gebeuren is voor effectjes als equalizer enzovoorts, het standaard gebeuren.

Madrix werd een paar jaar geleden gebruikt bij 90's XXL in Leeuwarden. (klik hier voor een filmpje, dj booth toont de output van madrix)
Freelancer in de noordelijke provincies
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
13-1-2015 11:50
Hallo Bassie Rassie,

Bedankt voor je post.
Inderdaad niet zo moeilijk als het lijkt.
Mogelijkheden zijn onbeperkt, zoals bijvoorbeeld: EQ/Spectrum, tubes, shapes en veel meer.

Gisteren even zitten spelen met Madrix i.c.m. een DiGidot C-4 Intelligent LED Driver en LED DiGi Flex (twee verschillende versies, één met 1 LED per kanaal en één met 6 LEDs per kanaal).

Wel een dure business als je alles, LED strips, LED Drivers en Madrix licenties bij elkaar optelt.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
18-1-2015 11:46
Bij club air maken ze ook gebruik van madrix voor de ledwall. Programma is overzichtelijk, uitgebreid (veel objecten,vuurwerk, namen, direct acces buttons voor programma's, v etc) en koste mij ongeveer een 2 uur om het programmeren en bediening door te hebben.'

Ook is de software goed 'Live"te gebruiken (en dan doel ik op de aanpassingen die je on the fly wil doen zodat je snel je programma's kan aanpassen op de muziek)

Mocht je zo willen werken, dan adviseer ik wel om een midi controller bij te nemen zodat je hardware faders/knoppen hebt om idd snel te kunnen schakelen. Een lichttafel (mits hij dmx-in heeft uit uiteraard)nkan uiteraard ook en zal bij eenvoudig gebruik wel voldoen (3 faders) maar dit kan aardig oplopen als je ook faders wil hebben voor de parameters per layer.

De video import functie heb ik nooit gebruikt (heeft ie wel volgens mij, zal vanmiddag even kijken) omdat dat op de muur van Air geen zin heeft dus daar durf ik niks over te zeggen.

De software is trouwens ook gewoon via hun site te downloaden zodat je al beetje kan verdiepen.
Uiteraard heb je wel licensie of dongle oid nodig om wat uit te sturen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)