Forum > Geluid

Numark NV

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
15-7-2014 15:26
Numark komt met een nieuwe DJ controller, de Numark NV

De Numark NV zal de hardware-software-ervaring voor de professionele DJ volledig doen veranderen. In het hart van de slanke en compacte behuizing zijn twee 4,3-inch full-color schermen te vinden die 1 op 1 real-time feedback over Serato DJ geven zoals de de draaiende virtuele decks, effecten, cue points, waveforms en nog veel meer. Hierdoor hoeft de laptop niet meer in het zicht te staan en kan de DJ zijn set uitvoeren met een volledig gesloten laptop zonder in te hoeven leveren op functionaliteit. De Numark NV geeft u alle informatie die u nodig heeft op commando!!

Meer informatie over deze unieke DJ-Controller via onderstaande link:

www.numark.com/microsites/nv

Geplande maand van release is september

Foto's:
https://djdj.nl/cat/m/numark-nv.jpg https://djdj.nl/cat/m/numark-nv_top.jpg https://djdj.nl/cat/m/numark-nv_front.jpg https://djdj.nl/cat/m/numark-nv_rear.jpg

Wat vinden jullie ervan?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
15-7-2014 15:26
<gereserveerd>
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
15-7-2014 16:27
Ziet er zeer gelikt uit, echter twijfel ik aan het nut van de schermen. Een laptop heeft nu eenmaal een groot scherm, waarom dat dan uitsluiten? De laptop heeft momenteel sowieso al een centrale plaats in de dj booth. Zo op het eerste zicht gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar de ns6.
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
16-7-2014 10:07
De gedachte is dat de 2 schermen voldoende zijn zodat de gebruiker het scherm van de laptop niet meer hoeft te gebruiken (laptop dus ingeklapt en opgeborgen). In combinatie met een klein los keyboard is dat wellicht nog niet zo'n gek idee (tijd zal het leren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
16-7-2014 16:26
Ik denk dat ik de achterliggende gedachte wel snap. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat de laptop toch nog nodig is voor zijn rekenkracht maar dat alle andere functies worden overgenomen door de controller of nog andere externe componenten. Zelf zie ik dan niet in waarom je dan niet gewoon twee cdj2000 nexus spelers neemt die quasi hetzelfde kunnen. (mixergedeelte even buiten beschouwing gelaten)
Voor mij persoonlijk is het een redelijk nutteloze controller, maarjah, ik heb wel meer vreemde ideeën.

laugh :D

En zoals je zegt, time will tell!

*edit

Eigenlijk ontbreekt er hier gewoon een usb poortje op om je stick of schijf op in te prikken, dan zou het inderdaad een handig apparaat zijn.
Free beats!
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
16-7-2014 21:15

Hollender schreef:

Zelf zie ik dan niet in waarom je dan niet gewoon twee cdj2000 nexus spelers neemt die quasi hetzelfde kunnen. (mixergedeelte even buiten beschouwing gelaten)
kan een kostenkwestie zijn he... voor de prijs van deze controller plus een leuke laptop koop je 1 cdj2000nxs... dan heb je nog geen 2e speler en mixer.

Ik vind het best een leuk ding eigenlijk. Prijsstelling is erg netjes, hij is erg uitgebreid.
Voor mij persoonlijk zal het het toch niet zo snel worden. Om 2 redenen:

* Ik heb liever een losse mixer. Geeft mij een veiliger gevoel, als de controller cq de laptop waar ie aan hangt ooit vastloopt kun je tenminste nog verder. Verder afhankelijk van de mixer meer aansluitmogelijkheden.
* ik vind de grootte van een laptopscherm icm Traktor toch wel erg prettig om in 1 oogopslag een wat flinkere lijst muziek door te kijken.

Hollender schreef:

Eigenlijk ontbreekt er hier gewoon een usb poortje op om je stick of schijf op in te prikken, dan zou het inderdaad een handig apparaat zijn.
die stick prik je dan dus in op de laptop...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-7-2014 00:12
Als deze controller ook een USB functie zou hebben kun je 'm ook zonder laptop gebruiken. Niet dat ik dat ooit zou doen, maar het is wel zo'n veilig gevoel een backup functie te hebben als de laptop ermee ophoudt.

Het ontbreken van die USB functie in combinatie met de prijsstelling zorgt ervoor dat ik niet verwacht dat het een groot succes gaat worden. Voor nog geen 150 euro meer heb je de Pioneer XDJ-R1, met USB, CD en een plaatje waar "Pioneer" op staat...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
17-7-2014 09:46
Alles in een, waar kennen we dat van?

Mijn mening: hoe meer apparaten je bij elkaar stopt, hoe afhankelijker je word van het functioneren van dat ene apparaat.
Als je hiermee op stap gaat, lijkt het me een veilige zaak dat je toch nog wel een en ander achter de hand hebt voor als het ding kuren krijgt.

Ik zie nu al regelmatig de dj stranden omdat zijn laptop het begeeft/vastloopt.
Dan ben ik blij dat ik altijd nog een paar lekker robuuste cd spelers met usb en sd ingangen achter de hand heb.
En de D2 staat ook nog altijd in het vooronder als backupje.

Maar ik ben dan ook een old scool "alles apart" type wink ;)

Het apparaat zal de bedroom dj aanspreken die af en toe een feestje heeft.
En daar zal hij wel voor geprofileerd worden. Het is immers een prachtig knipperend technisch ding op je kamertje.
Het ziet er uiteraard mooi uit, maar het idee is niet nieuw. De opvolger van de D2 had ook zo'n schermpje.
Die had alleen geen mengpaneel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-7-2014 14:51
Ik kreeg van de week voor de eerste keer een klant die zelf vroeg of ik een backup systeem heb... hij had laatst ook een bruiloft meegemaakt waar de laptop uitviel en de dj dus gewoon echt niet verder kon shut up :X

Met zo'n all in one apparaat als de XDJ R1 (met USB functie dus) kun je vrijwel altijd verder. Als de computer uitvalt ga je verder met USB, als de controller uitvalt kun je desnoods de laptop rechtstreeks op de PA aansluiten (niet ideaal maar het kan wel als het echt moet).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
18-7-2014 17:52
Nu nog een R1 met minimaal 4 kanalen...
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)