Forum > Licht

Look unique hazer 2.0 probleem

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 23-11-2024
2-7-2014 15:41
Ik heb een Unique hazer 2.0 binnengekregen die een paar seconden na `t aanzetten E8 op het display weergeeft, dit zou volgens de manual betekenen dat het element verstopt zit.
Apparaat warmt verder wel keurig op, ventilator+luchtpompje werken ook, echter de vloeistofpomp word niet aangestuurd.
Pomp werkt wel wanneer ik er direct 220V op zet, en dan geeft het apparaat ook meteen een gigantische wolk, element is dus ook duidelijk niet verstopt.
Machine heeft altijd de originele Unique hazervloeistof te drinken gehad, geen universele meuk.

Iemand een idee waar ik het in moet zoeken?
Of suggesties waar ik met dat ding heen moet voor reparatie, liefst in Noordholland...
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
2-7-2014 16:09
Relais al nagekeken dat de pomp aanschakelt?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Berghs eventsStandaard Lid
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
3-7-2014 01:07
Heb je hem altijd netjes via het menu op off gezet voor je hem uitzet zodat hij zich leeg pompt?
Wij hebben ook een aantal van deze hazers staan (zowel unique 2.0 als 2.1), als je dit niet doet gaat je luchtpomp defect omdat de overige vloeistof terug loopt in de pomp.
De rede dat hij hem niet aanstuurt is omdat hij de E8 error geeft, je kunt dan verder niets bedienen.
Je kunt eens proberen hem op zn kant te leggen, dan blaast hij hem meestal leeg en doet hij het verder weer.
Dit is echter gewoon een tijdelijke oplossing, je moet er waarschijnlijk een nieuwe luchtpomp in gaan (laten) zetten.
Wij hebben er op het moment een met hetzelfde probleem, na het weekend kijk ik hem even na maar naar alle waarschijnlijkheid gaat deze ook een nieuwe pomp krijgen.

Ik wil hem best voor je nakijken maar zit in Limburg... Je mag hem altijd langs brengen of opsturen.
Rolight is de dealer, ze hebben de onderdelen ook op voorraad liggen.
SoundpowerStandaard Lid
3-7-2014 10:52
@Dre: zover komt hij niet, na 3 seconden springt de machine in storing, nog voordat de pomp gaat lopen kan ik al niks meer, machine kan ik dan ook niet meer bedienen.
Als ik heel snel ben kan ik gelijk zodra de stekker in het stopcontact gaat de fan of pomplevel veranderen, tot hij in storing schiet..

@ Berghs events: Ik heb `m voor `n prikkie overgenomen uit een poppodium, waar hij vanwege deze storing vervangen was, met een vrijwel volle 10l kan Unique vloeistof erbij.
Historie is dus niet helemaal duidelijk, maar gezien het feit dat ik er de bijbehorende vloeistof bij kreeg mag ik aannemen dat die er voor gebruikt werd, weet alleen niet of dat ze de uitschakelprocedure wel trouw gevolgd hebben.
Pomp stond vol vloeistof, dus de kans is aanwezig dat dat niet altijd gebeurd is op de goede manier...
Heb de luchtpomp al opengehad/schoongemaakt, en alle leidingen doorgeblazen enz. maar die stomme E8 melding blijft.
Denk dat ik straks maar ff een nieuw pompje ga halen bij het tuincentrum, het is een doodgewoon aquariumpompje van 15 euro wat erin zit dus voor dat geld wel een gokje waard... Google maar eens op Elite 800
SoundpowerStandaard Lid
3-7-2014 16:10
Haha, opgelost! laugh :D

Was veel simpeler als verwacht, ze waren zelf aan het klooien geweest denk ik, want de slang vanaf de luchtpomp zat niet tussen de sensor die checkt of de leiding verstopt (vol vloeistof) staat maar de leiding vanaf de vloeistoftank... sneaky :V
Dan gaat hij het nooit doen natuurlijk..
Ze zullen (net als ik) wel aan het zoeken zijn geweest naar de oorzaak, (wat waarschijnlijk de volgelopen luchtpomp was) en hem verkeerd terug in elkaar geschroefd hebben denk ik.
Luchtpompje vertrouw ik niet 100% dus die zal ik nog ff vernieuwen voor de zekerheid, maar hij staat nu al een paar uur te draaien zonder kuren.
Denk dat ik voor de zekerheid ook nog even een terugslagklepje in de luchtslang ga zetten, dan kan de pomp niet meer vollopen.

Zo`n ding zit echt wel mooi in elkaar, is erg stil en geeft ook een mooie gedoseerde haze.
Was dus een leuke gok, een hazer incl. 10l vloeistof voor nauwelijks meer dan de prijs van de vloeistof...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)