Forum > Algemeen Forum

Nieuwe drive-in beginnen

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
New PlayerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2014
Laatste: 30-6-2014
Berichten: 1
30-6-2014 15:53
Beste allemaal,

Mijn vader heeft een locatie voor feesten en partijen, denk aan bruiloften en jubilea's. Nu werk ik hier al enkele jaren achter de bar en ben zo ondertussen wel klaar voor iets nieuws. Dus ik ga een drive-in disco beginnen! Nu heb ik zo ondertussen zoveel verschillende avonden meegemaakt, dat ik wel een redelijk beeld heb van hoe dat er nou allemaal aan toe gaat. Nu hebben ik alleen nog wat vraagjes over de producten die ik hiervoor aan ga schaffen:

-Het aantal gasten is meestal tussen de 75-150 man. Wat voor een boxen bevelen jullie aan die niet meteen in het allerhoogste prijs segment zitten?

-Ik wil met een digitale dj controller gaan werken. Welke software bevelen jullie aan en wat voor een model/type? (wederom, niet in het aller hoogste prijs segment) Zelf had ik deze gevonden: www.*****/digitale-dj-controller/hercules-dj-control-instinct-dj-midi-controller/product-details.html#reviews , is er toevallig iemand bekend mee?

-Zit er in de dj-controller ook een mixer? Of is dat iets anders wat ik er los bij moet kopen?

Verder ga ik er uiteraard van uit dat ik nog een mooie dj-boot moet maken, verlichting heb ik al en een computer voor de muziek is onderweg. Zijn er verder nog dingen die ik misschien over het hoofd zie? Ik wil zo goed mogelijk van start gaan!

Graag hoor ik van jullie over hoe en wat!

Met vriendelijke groeten,

New Player
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
30-6-2014 18:21
Geen computer meenemen...
Een setje actieve toppen is wel zo plug and pray.
Gr Evert M
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2053
30-6-2014 18:33
75-150 man is toch al wel een sub-top setje.
Actief of passief is een keuze, is genoeg over geschreven. Ben zelf geen fan van actief. Zit je met 1 kapotte speaker, gelijk een probleem.
Meubeltje bouwen is leuk, maar je moet het wel kunnen vervoeren en opslaan, denk daar goed over na.
Geldt trouwens ook voor je geluidssetje.

DJ-controller kan prima, ligt er maar net aan wat je gewend bent. Veel oefenen sowieso.

Ga je de set elders gebruiken dan bij je vader in de zaak? Anders kan je beter zorgen dat daar een prima set hangt. Laat je ter plaatse adviseren door een lokaal installateur. Je wilt immers ook in het weekend ondersteuning.

En merken? Bepaal je budget en ga luisteren!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
1-7-2014 17:27

Frank76 schreef:

Ben zelf geen fan van actief. Zit je met 1 kapotte speaker, gelijk een probleem.
Als je versterker het beheeft zit je met passief meer in de problemen, dan heb je geen geluid meer.
Extra versterker meenemen? dan heb ik liever een extra actieve top mee.
Dat is een keuze die je moet maken, passief of actief, ikzelf werk met actieve speakers en ik wil niet meer terug naar passief.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2053
1-7-2014 18:31
Die discussie ga ik hier niet voeren, ieder zijn ding daarmee. Sub-top is 2 versterkers, kan je altijd door. Bovendien hebben wij 3 weg rekjes.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)