De bouw van 6 hoorngeladen wsx replica's
(2 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
Nick BakkerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-6-2005 Laatste: 20-3-2017 Berichten: 95 | 20-8-2013 07:55 |
Hallo allemaal, Ik ben al geruime tijd bezig met 6 hoorngeladen subwoofers en heb ze dit weekend kunnen afmaken. Vanwege tijdsgebrek (vader) heeft het projectje bijna 2 maanden geduurd. Steeds iedere week weer wat planken zagen/vrezen. Ik heb gebruik gemaakt van 6 defecte rcf l18p300's die ik allemaal heb gereconed. Origineel hebben deze kasten ook deze drivers. De kasten zijn gemaakt van 18mm meranti multiplex, gelijmd en hier en daar een hechtschroefje. Dit weekend dus getest met mn huidige toppen (die me blijven verbazen(!!!)) en het klonk echt waanzinnig. Met sommige lage tonen (40hz) voelde het of de grond onder je wegzakte. Wat een geluidsdruk komen er van deze subs. Ze spelen op slechts 1kw per stuk en dat gaat als een raket. Echt een mooi laag met 3 per kant en een mooie stackhoogte. Weinig laag achter de subs en tussen de stacks (dj positie) hier heb ik met mn huidige 18g50 br. subs heel erg veel last mee. Die gaan waar de dj staat het hardst en in de zaal een stuk minder. Ik heb de wsx alleen indoor getest waar ze volgens div fora niet optimaal presteren. Dan ben ik heel benieuwd hoe ze het buiten of in een tent doen. Ik ervaarde een evenharde bas die ik op grote dance events hoor. Moet wel toegeven dat 1 per kant wat boemerig klinkt en met 2 is dat al weg. Al met al ben ik heel heel erg blij met mn nieuwe subs imageshack.com/i/f5m4hxj imageshack.com/i/jakrfgj imageshack.com/i/jwjv1uj imageshack.com/i/nlds1rj imageshack.com/i/ghef3wj imageshack.com/i/mq42dp imageshack.com/i/0b3fhuj imageshack.com/i/0oy9fqj imageshack.com/i/mhiiegj imageshack.com/i/jm3vluj (centerstack) imageshack.com/i/0iuw12j imageshack.com/i/jtglupj imageshack.com/i/1fhs16j imageshack.com/i/0cuku7j imageshack.com/i/myavgfj imageshack.com/i/mzucmxj imageshack.com/i/1a5rh0j imageshack.com/i/0dv1s4j imageshack.com/i/0jyk1pj imageshack.com/i/0ikri4j | |
we smelten de kazen! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 20-8-2013 09:38 |
Nice. Overigens biedt imageshack ook een thumbnail optie (wellicht een optie daar even naar te kijken; staat wat prettiger dan een rij linkjes). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Luc2366Standaard Lid Uit: België Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-6-2017 Berichten: 686 | 5-10-2013 10:53 |
ziet er een mooi project uit 2 kleine opmerkingen: spijtig dat je meranti gebruikte ipv berk moeilijk te zien op de foto's maar het lijkt alsof je de randen niet rond gefreesd hebt toch ook een vraagje, gezien de (spuit?)cabine die ik op de achtergrond zie: hoe en met wat (trimite, warnes,...) zijn de kasten gespoten? | |