Forum > Geluid

OEM superbak vs. PTD-6000

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
24-9-2003 09:49
He dre, in het topic welke draaitafel voor welk budget vergelijk je de PTD-6000 met de technics en komt deze aardig uit de test. Maar je geeft ook nog eens aan dat de OEM superbak (Synq XTRM-1 enz.)zeker niet onderdoet voor de technics. Maar als je de PTD nou eens met die OEM bak vergelijkt, welke geef je dan de voorkeur.
VashStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2002
Laatste: 24-5-2009
Berichten: 35
24-9-2003 11:07
Dat wordt ongetwijfeld de OEM bak.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-9-2003 11:17
Absoluut de OEM Super bak! De PDT-6000 is een hele leuke draaitafel voor het geld MAAR doet net een beetje onder voor de SL-1200 (iets overgecorrigeerd motorgedrag, iets minder nette afwerking dan de SL-1200).

De OEM Super bak doet eigenlijk alleen onder voor de SL-1200 qua interne demping (maar daar is EN nog wel wat aan te "modden" EN het is volgens Reind niet echt nodig omdat ze qua isolatie t.o.v. de ondergrond elkaar niets ontlopen).

Maar zodra je je hand aan het plateau slaat dan snap je gelijk waarom de OEM Super bak op sommige vlakken beter is dan de SL-1200. Je hebt ECHT het gevoel iets stevigs en sterks in handen te hebben. Ook het starten en stoppen is een lust om naar te kijken (ik denk dat de starttijd ergens rond de 0.1-0.2 seconden ligt (en in tegenstelling tot de Vestax PDX-2000 wordt dat niet gedaan door het plateau heel licht te maken (nee, plateau is minstens zo zwaar als dat van een SL) MAAR door er gewoon een HELE sterke motor in te zetten).

Enige dat de PDT-6000 wel voor heeft op de SL en de Acura is de pitch display EN de DSP (master tempo).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-9-2003 15:19
Owke zal ik ook maar even een stukje schrijven aangezien ik de PDT zelf ook heb gehad.

Owke daar gaan we -> De acura presteerd qua motor gedeelte echt velen malen beter als iedere andere draaitafel op de markt (zelfs de TTX aangezien deze een iets zwakkere motor heeft). Dankzij zijn optische rotatie detectie systeem corrigeert de motor als een ongelofelijke. Ik vergelijk het corrigeren nu gewoon met een cd speler met pitch bend. Zolang je corrigeert past ie zich netjes aan maar zodra je stopt met corrigeren zal ie direct terug vallen in zijn oude snelheid. Er is geen draaitafel die de OEM bak dat na doet. Geen 1.
Dan het arm gedeelte -> Zelfde kwaliteit als dat van een Sl en dus gewoon goed. Klaar punt uit geen discussie over mogelijk. (wel ff de speling laten verwijderen)

Verder is de OEM bak van binnen veel robuuster uitgevoerd en daar verslaat hij ook alle draaitafels. Ik keen geen enkele draaitafel die zulke dikke lageringen heeft en waarbij alles spelingsvrij is. De spindle lagering is de beste die er is op dit moment.

De PDT daarintegen laat wat puntjes vallen op motor gebied en op afwerking. Deckplate die los laat. Pitch bereik welke niet volledig is. (en das bij iedere draaitafel zo trouwens dus geen minpunt) Problemen met high output elementen als je hem op line uit hebt staan. Niet zo nette arm als de SL/OEM bak. En overshoot en een minder correctie gedrag van de motor.
Mastertempo -. Leuk maar niet perfect en niet echt bruikbaar vind ik zelf want je blijft het horen. LCD -> Dat is een feature die ik maar al te graag op alle draaitafels terug zou zien maar geen reden om de PDT boven de OEM bak te zetten.

Is de PDT slecht? Nee zeer zeker niet want het is een prima draaitafel maar de SL en OEM bak zijn gewoon beter. En als we naar prijs/kwaliteit gaan kijken dan steekt de OEMér met kop en schouders boven de rest uit.

Dus ja de keuze is simpel -> De OEM bak.
Bij de OEM bak heb je het gevoel dat er een beest onder je vingers aan het werk is. Robuust en sterk. Net als de SL maar dan wel een paar knaken goedkoper en een mooier motor/correctie gedrag.

Als je alles wilt weten over de OEM en de PDT ->
home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/oem.htm
home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/pdt6000.htm

Veel leesplezier.

Ow en Dre -> Bij de OEMérs kun je wel true instant start neer gaan zetten want hij is nog sneller als de PDX.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
24-9-2003 15:25
Ik vind het alleen wel vreemd, want voordat de OEM bak er was, werd gezegd dat de PDT-6000 minstens net zo goed was dan de SL1200, en nu word gezegd dat de SL1200 beter is. Dat de OEM bak nu de beste TT is, daar was al geen twijfel meer (bij mij althans), en het prijsverschil tussen de OEM bak en een PDT6000 is dusdanig klein dat je keuze zo is gemaakt.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-9-2003 16:11

Magik77 schreef:

Ik vind het alleen wel vreemd, want voordat de OEM bak er was, werd gezegd dat de PDT-6000 minstens net zo goed was dan de SL1200,
Ik kan me niet herinneren ooit gezegd te hebben dat de PDT-6000 minstens zo goed was als de SL-1200. Volgens mij heb ik zo ongeveer vanaf het begin de belangrijkste minpunten genoemd (iets minder motor gedrag, iets mindere interne demping, iets mindere kwaliteit van de arm).

Ik heb echter WEL altijd gezegd dat de PDT-6000 een prima alternatief voor de SL-1200 is voor thuisgebruik.

www.new-line.nl/forum/search/?str=pdt-6000&usr=1

Reind was in eerste instantie (terecht) verliefd op de PDT-6000. Daardoor zie je dingen soms iets positiever dan ze in werkelijkheid zijn (denk maar aan je eerste verkering(en)) laugh :D NU is Reind verliefd op de Acura (en wederom terecht) MAAR nu ben zelfs IK verliefd op deze draaitafel (en da's mij nog NIET eerder overkomen!).

En of IK (na zo ongeveer alle vrouwen van draaitafelland gezien te hebben) nog enige vorm van "oogkleppen" heb... De praktijk (en de gebruikerservaringen) zullen het uitwijzen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-9-2003 17:55
Naja nog steeds vind ik de PDT een prima draaitafel voor het geld. Er zijn er zat meer die minder goed zijn voor het geld wat je er voor neer moet leggen.

De PDT staat in mijn lijstje nog steeds maar heel iets onder de SL en dan hebben we het over mierenneukerij. Laten we het dus maar op een 3é plaats houden. En als we naar prijs/wat je krijgt verhouding gaat kijken zelfs op een 2é. Maar de eerste -> Tsjah die is vergeven. Of de TTX moet ooit is een fatsoenlijke arm gaan krijgen want dan schuiven ze allemaal een stukje op naar beneden.

Verliefd ben ik nog steeds op de looks van de TTX maar gelukkig bestaat er ook nog zoiets als een gezond verstand (al is het ook nog maar de vraag of dat altijd naar behoren werkt bij mij wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
30-9-2003 14:49
k zal dan toch maar ns n X kijken hoe die OEM draait shocked 8O
de SL blijft voor mij n topper, wel jammer van dat nerveuze gedrag sad :(
maar om nu weer n OEM ( veel poen ) aan te schaffen gaat weer ns te ver
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-9-2003 21:08
Vriend van mij heeft zijn SL's verkocht en van dat geld OEMérs gekocht zonder ook maar iets bij te hoeven leggen.

Voor een SL kun je nog altijd leuk terug beuren hoor zolang je ze maar weet hoe je iets moet verkopen -> Marktplaats. (daar lopen giga suffo's rond die denken dat alles waar Technics op staat meteen goedkoop is op marktplaats -. Maat van me verkocht ze 25€ onder de prijs van Dre terwijl die van hem al 2 jaar oud zijn :) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
2-10-2003 11:22
Is de omnitronic DD5250 precies hetzelfde als de Acura (op paar kleur verschillen na dan)?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)