Forum > Geluid

Traktor kontrol s4 probleem

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
17-2-2013 12:51
Ik zit me een probleem waarvoor ik geen oplossing weet en ik hoop hier een oplossing te vinden.
Normaal werk ik altijd met een cdj 2000 set, maar omdat ik voor een zaal nu vaste dj ben geworden en ik daar geen plaats heb om mijn flightcase met de cdj 2000 set te plaatsen heb ik een traktor s4 controller aangekocht.
Thuis speelt de controller vlekkeloos, ik heb ze aangesloten op pioneer monitors en ik ondervind geen probleem.

Ik ben met de controller nu 2x in die zaal geen draaien en tot 2x toe heb ik hetzelfde probleem.
Heel vaak valt het geluid even weg, heel kort dus laat ons zeggen 1 seconde, het is net of je de fader even naar beneden trekt en terug omhoog, een korte onderbreking dus.
Ik dacht dat het aan de stroom was die niet stabiel genoeg was, dus gisteren had ik de laptop ingeprikt op een andere groep maar het probleem was daarmee niet opgelost, dan heb ik de stroom op de laptop uitgetrokken en verder gewerkt op de batterij, de s4 ook zonder stroom gezet en gevoed met de usb kabel, ook hiermee was het probleem niet opgelost, dus ligt het niet aan de stroom.

Hoe sluit ik het aan, ik neem een kanaal op hun mengpaneel (kanaal 4) en daar prik ik de tulp in, de andere kant van mijn kabel is jack en die gaan dan in de s4, het lijkt me sterk dat het probleem hier zou liggen want ik stuur gewoon een signaal door van hun rodec mixer naar mijn s4?

Vandaag nog even de s4 thuis getest en hier speelt hij vlekkeloos, heel eigenaardig.
Ik gebruik dezelfde laptop thuis als in de zaak, ook gebruik ik dezelfde laptop als ik met mijn cdj 2000 set ga draaien en ook hier geen probleem.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
17-2-2013 14:16
Misschien dat dit je op een spoor zet:

In veel gevallen is het wegvallen in geluid bij digitale apparaten het gevolg van overbelasting van de processor of te kort geheugen.

Misschien dat je laptop nog wifi aan heeft staan, en op zoek gaat naar een internetverbinding?
En als er een vrije wifi is, dan gaat je laptop ook nog keurig allerlei controles naar updates doen, zoals virussoftware, maar ook windows, en alle andere programma's welke op je laptop naar updates mogen zoeken.
Dat kost rekenkracht......

De pc die ik gebruik voor de muziek, is helemaal uitgekleed, gaat nooit online en heeft niet eens een virusscanner.
Alles is er op gericht om vrij te zijn voor één doel: muziek.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JakeStandaard Lid
17-2-2013 14:58
Tom,

Wifi/internet ligt niet aan omdat ik de laptop enkel gebruik om mee te draaien, verder doe ik niets met deze laptop.
Er staan ook geen andere programma's op de laptop, ook geen virusscanner.
Enkel thuis leg ik wifi aan om mijn muziek aan te kopen anders ligt dat af ( als je de laptop van de stroom haalt dan ligt wifi automatisch af)

Maar ik vind het vreemd dat ik thuis met de s4 en op verplaatsing met mijn cdj 2000 set nooit problemen heb, enkel in die zaak waar ik nu al 2x heb gaan draaien heb ik telkens probleem met het kort uitvallen (1 sec) van de muziek wat dan heel vaak gebeurt op een avond en wat ik ook soms hoor is een kraak en dan gaan de VU meters (led) even helemaal uitslaan, ook dit is heel kort. ik draai niet in het rood, meer nog dat heb ik ook als ik achtergrondmuziek draai en dan slaan de meters bijna niet uit.
TomVIP Lid
17-2-2013 16:53
Als je het laptop gedoe op zeker hebt uitgesloten,
dan klinkt het toch als een stroomvoorziening probleem.
Op piekmomenten [veel licht aan, opwarmen rookmachines, stroboscopen, enz.
kan de spanning soms te laag zijn, waardoor je dit soort problemen kunt krijgen.

Thuis is het natuurlijk veel rustiger.

Dit kan je heel uitproberen door op de locatie door er een goede ups met stabilisator tussen te zetten.
Die dingen vind je op marktplaats voor weinig want je hebt maar heel weinig capaciteit nodig voor je afspeelapparatuur.
JakeStandaard Lid
17-2-2013 18:46

Tom schreef:

Dit kan je heel uitproberen door op de locatie door er een goede ups met stabilisator tussen te zetten.
Die dingen vind je op marktplaats voor weinig want je hebt maar heel weinig capaciteit nodig voor je afspeelapparatuur.
Ik heb het zelfs getest zonder stroom, laptop van de stroom afgehaald en met batterij gewerkt en de controller via usb gevoed door de laptop, zelfde probleem, daarmee dat ik het vreemd vind en ik niet weet waar het probleem zit.
- Aan de stroom ligt het dus niet
- Laptop zal zwaar genoeg zijn want ik heb thuis met de controller geen probleem en ook niet on the raod met de cdj 2000 set.
- Met de controller is ook niets mis want hij doet het thuis zonder probleem

Aan de instalatie van de zaal ligt het ook niet daar ik enkel maar signaal doorstuur van de mixer naar mijn controller.
Ik ga deze week nog eens naar de zaal rijden om wat uit te testen, zo zal ik eens op een ander kanaal inprikken maar dit zal geen resultaat opleveren denk ik.

Er zijn daar nog collega's die af en toe draaien als ik bezet ben en die hebben geen probleem, één collega werkt met cdj 400 op hetzelfde kanaal aangesloten op de mixer en een andere collega werkt met een denon 19 inch controller ook op kanaal 4 aangesloten op de mixer.
HollenderVIP Lid
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
17-2-2013 19:06
Ik kan jouw opstelling op locatie even niet volgen. Waarom gaat het signaal van de mixer naar jouw controller? Normaal sluit je de ingangen van je controller toch aan op de ingangen van de mixer?

*edit
Geef even aan hoe jouw hele opstelling er uit ziet, zowel thuis als op locatie
Free beats!
JakeStandaard Lid
17-2-2013 19:37
Ik moet op hun instalatie draaien, enkel de controller en de laptop neem ik mee.
Ik steek 2x tulp in de line ingang van hun mixer op fader 4 en ga met die kabel naar naar de main out van d controller, op de main out heb je keuze tussen tulp en jack.

Thuis sluit ik via de main out met jack de controller aan op een pioneer s-dj 05.
HollenderVIP Lid
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
17-2-2013 20:12
Ik zie twee mogelijke oorzaken.

Ten eerste kan het zijn dat je te weinig buffer hebt. Begin met een hoge latency en zorg er voor dat je sampling rate op 44k1 staat. Probleem opgelost? Verlaag dan nu in kleine stappen je latency totdat het probleem zich weer voordoet. Nu weet je je hoe hoog je latency moet staan. Sampling rate laat je best op 44k1. Hoger heeft geen enkel nut en belast je laptop enorm.
Probleem niet opgelost? Zorg dan dat er niets van externe apparatuur op je laptop is aangesloten. Ook niet via wifi of bluetooth. Schakel beide ook effectief uit en probeer opnieuw. Probleem opgelost? Sluit dan nu een voor een je apparatuur weer aan totdat het probleem zich weer voordoet.
Free beats!
JakeStandaard Lid
17-2-2013 20:50
Als de latency niet goed staat dan zou hij het thuis toch ook moeten doen dan? dat heeft niets te maken of ik thuis of op locatie draai.
Ik zal eens zien of ik wifi kan uitschaleken, want als ik de laptop afkoppel om te gaan draaien en ik kom thuis en koppel hem terug aan dan heb ik geen internet meer, dan moet ik op het toetsenbord FN +F2 indrukken en dan schakel wifi terug in, dus blijkbaar schakelt wifi automatisch uit.
TomVIP Lid
17-2-2013 20:57
eerst zeg je dat je wifi niet gebruikt, en nu zeg je dat je het eens gaat uitschakelen.....

Heb je enig idee wat er in de ether aan de hand is als er een zaal met 500 man met een wifi telefoon in hun zak?
Voor het zelfde geld zitten ze je laptop gewoon te hacken laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)