Forum > Geluid

Flightcase voor laptop + 19" controller

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
2-10-2012 12:52
Hallo,

Zoals de titel het al aangeeft, ben ik op zoek naar een flightcase voor een laptop + 19 inch controller in op te bergen en te vertransporteren.
Nu heb ik in de webshop al enkele exemplaren gezien zoals deze of deze, maar uit reviews (van andere shops) is soms al gebleken dat de laptop niet IN de kist kan blijven tijdens transport (het plateau komt te dicht tegen de onderkant van het deksel).

Hebben jullie ervaring met een kist waarbij je wel degelijk de laptop - weliswaar dichtgeklapt natuurlijk - bovenaan het plateau kan laten staan tijdens het transport?
(Bijkomend probleem: kist mag maximaal 55 cm breed zijn)

@ Dre: ik had je dit weekend 2X een vraag gesteld voor 2 cases uit je gamma. Misschien kan je het antwoord dan best hier geven (zodat anderen misschien dit ook weten)?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-10-2012 16:02
De kisten die we gecontroleerd hebben, hebben (bijna) geen ruimte tussen het plateau en de deksel. De ruimte wordt wel iets groter als je het plateau naar voren schuift vóór het sluiten van de kist (met name bij de N.I. versie).

Vraag is echter of je dit moet willen. Ten eerste zul je je laptop slopen als je vergeten bent het plateau naar voren te trekken alvorens je de kist dicht doet (je plet dan ongewenst je laptop dankzij de grote hefboomwerking). Daarnaast moet de laptop op z'n plaats gehouden worden op de een of andere manier. Klemmen is hierbij geen optie (stel dat er iets op je kist komt te staan -> plet je laptop spelletje).

Lang kort: Geen van de kisten die ik ken is ontworpen om de laptop op het plateau te laten staan tijdens transport (en zelfs als het wel zou kunnen is het niet aan te raden).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2008
Laatste: 4-3-2024
Berichten: 59
23-10-2012 19:19
Zoizo zijn er laptops met verschillende diktes. Ik heb ooit zelf een Case gemaakt. Intussen een andere laptop aangeschaft en je raad het al past niet meer. Deze is weer dunner en schoof zo van het plateau af tijdens vervoer
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
24-10-2012 12:28
Ik sluit me bij Dre aan, waarom zou je het uberhaupt willen?? Je laptop is heel snel gesloopt als je je case een keertje laat stuiteren (of wanneer iemand dat voor je doet wink ;) )

Ik had de laptop met klittenband vastgemaakt aan het plateau om hem op zijn plek te houden. Dit werkte redelijk goed en bleef op zijn plek zitten tijdens transport. Toch kies ik ervoor om mijn laptop gewoon in een tas te transporteren (mij harde schijf vind dat toch wel erg fijn) en als ik mijn spullen opstel de laptop op het plateau te "klitten-banden". Voordeel is ook dat je niet erg bang hoeft te zijn dat je laptop van het plateautje afkukelt. Mijn externe geluidkaart heb ik in de case bevestigd en wordt ook door klittenband netjes op zijn plek gehouden.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
24-10-2012 12:51
Ik heb nu toch zo'n case besteld om eens te zien of ik er iets kan van maken waarbij mijn laptop er kan in blijven staan.
Ik heb nu mijn oude laptop al meer dan 8 jaar in een turntable-case ingebouwd gehad, en dit zonder problemen. Laptop zit gewoon vast met de mousse van de turntable en staat op ventilationpannels. Onderaan zit dan harde schijf en transfo's van de laptop en externe harde schijf.
Nu kan het veel compacter en fijner met dat ik geen externe harde schijf meer heb (pc zelf heeft voldoende harde schijf) en met dat de Denon controller nu mijn geluidskaart is.
Zowieso wordt die kist steeds zacht behandeld (ik stel zelf op en breek zelf af. Al mijn materiaal staat in de garage, behalve die kist met de laptop die staat op mijn slaapkamer, zegt wel genoeg zeker :-) )
Ik zou graag alles aangesloten en compact willen houden in verband met vermijden van slijtage, slechte contacten op de kabels en bovendien moet je dan niet steeds in het halfdonker gaan zoeken welke kabel voor kant 1 is en welke voor kant 2...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)