Forum > Geluid

SMAART 7 VS smaart I/O

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DjjorreStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2005
Laatste: 19-8-2024
Berichten: 109
19-9-2012 10:07
zijn er hier mensen die al werken met de nieuwe smaart 7 en dit meer bepaald met de smaart I/O
Is dit de enige I/O die (goed) werkt op smaart 7 of zijn er ,prijs kwaliteit, andere I/O configuraties mogelijk
hoe zijn de algemene indrukken/ ervaringen tov de vorige versies..
graag jullie reacties aub
alvast bedankt
Timo BeckmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 1-1-2023
Berichten: 187
19-9-2012 18:18
Smaart 7(.4.1) werkt t.o.v. de versie 5.4 die ik hier voor had als een speer .
Moet er wel bij vermelden dat ik op een mac werk daar het werken met windows en x-terne geluidskaarten op xp dusdanig veel problemen veroorzaakte bij mij dat ik definitief alle meet software via de mac laat lopen .
Windows is zwaar K*T in combinatie met drivers voor externe geluidskaarten iig voor mijn labtop .

Ik heb ff getwijfelt of die smaart i/o moest nemen maar ben voor nu voor een motu 4pre gegaan daar multie channel een must is voor mij . Dit is met de smaart i/o ook geen probleem maar dan moet je er 2 of meer kopen en dat zat nu niet in het budget wat ik er voor over heb daar dit een compacte meetset is voor erbij (ik heb in 2007 een meyer sound SIM3 systeem met alle benodigde hardware aangeschaft incl. 6 gematchte DPA4007 mics).

Als je op mac werkt is er ook een app te downloaden voor ipad a 40euro zodat je iig kunt rondlopen .
Een paar van de voordelen t.o.v. vorige versies :
live impuls response en indien nodig auto synq
meerdere meetingen te gelijkertijd zichtbaar (hangt af van hoeveel mics en de processor van je labtop) .
Updates zijn geen probleem (tot nu toe op mijn mac iig niet)
In de nieuwe versie in ir-mode STIPA/alcons en aanverwante gezelligheid gratis en voor niks ....
Een paar opties die ik binnen sim niet heb : het "verplaatsen" van je fase display tbv betere data intrepetatie . Je kan met je muis de fase lijn verplaatsen zodat je wrap around op je fase display ergens anders komt te liggen . Maakt analyze van data makkelijker rond probleem gebieden .

Ik heb net 3 split kabels laten maken met phantom geblokt op 1 van de splits zodat ik mijn motu preamp niet om zeep help . hiermee kan ik dus SMAART en SIM tegelijkertijd gebruiken . Kan ik iig checken of de data die smaart aangeeft klopt daar ik meer vertrouwen in SIM heb (zit ook een behoorlijk prijsverschil tussen beide systemen SMAART+MAC+Motu+Time capsule om en nabij de 2500 euro en SIM3 met alle x-tra's zo'n 25000 euro beide ex de toegevoegde toelage voor fout regeringsbeleid).

timobeckmangeluid.wordpress.com/2012/07/06/new-addition-to-my-little-measurement-set-up/

skydrive.live.com/?provision=1#cid=5933DA57CF499561&id=5933DA57CF499561%21683
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland).
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
20-9-2012 18:11
Smaart 7 werkt met elke kaart waar ook Windows drivers bij kan vinden. Je moet alleen na het instellen van de juiste kanalen binnen smaart zorgen dat je elke keer de USB-kabel in dezelfde USB-poort steekt voordat je smaart start. Als je dat niet doet moet je elke keer de config opnieuw doorlopen.
DjjorreStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2005
Laatste: 19-8-2024
Berichten: 109
24-9-2012 08:43
kijk
dit is al een heleboel info waar ik iets aan heb, waarvoor dank
kunnen jullie een goed alternatief voorstellen voor de smaarrt I/O waar ik meerdere kanalen mee kan meten...
zoals bij de sim3
Timo BeckmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 1-1-2023
Berichten: 187
24-9-2012 09:21
4pre motu
octa nog iets van roland
presonus
er zijn legio geluidskaarten die met smaart kunnen werken .

1 ding wat met sim wel kan en smaart niet = het automatisch aan en uit zetten van verschillende processor kanalen via een line switch . Als je alleen met kleine pa-tjes werkt is dit niet zo'n probleem maar als je met 16 kanalen/zones (of meer) te maken krijgt kan het makkelijk zijn (om fouten te voorkomen)
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland).
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
24-9-2012 10:06
Zorg dat je een kaart met digitale gain hebt, dan kan je de settings opslaan in een configuratiebestand en elke keer als je de boel om zeep helpt weer terugzetten. wink ;) Ikzelf twijfel nog over de Roland octa capture, deze heeft weer een losse 9v adapter. sad :(

Terug naar forum Reageer (zonder quote)