Forum > PC related Forum

Tooltje: als je met devices en drivers zit te prullen onder Windows.

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
3-3-2012 11:08
Hallo,

Misschien is onderstaande wel handig voor mensen waarvan hun PC of laptop bepaalde devices (apparaten) niet (meer) herkent.

Het tooltje gebruik ik al een tijdje om "niet meer bestaande hardware" te verwijderen na het virtualizeren (VMware ESXi) van servers.
Heel simpel gezegd ruimt het tooltje alle devices op die niet meer door het systeem worden "gezien", zoals niet meer bestaande USB-sticks, USB harddisks, USB geluidskaarten, PCI devices, tape streamers, enz.

Het tooltje bracht mij gisteren weer uitkomst bij problemen met de pc's voor het Water Pixel Screen (centre piece Sensation Innerspace).

Door verschillende oorzaken (o.a. update hardware van het scherm, en door het gebruik van een oude 32-bits SweetLight versie i.c.m. 64-bits drivers voor de drie USB devices (besturing voor de pompen, sensors, kleppen en licht) onder Win 7) was in dit geval het hele USB-huishouden van slag, zowel van de hoofd-pc als van de twee backup-pc's.
De besturing van het waterscherm is helemaal redundant uitgevoerd (zowel de pc's als de schakelkasten), zodat bij een storing de zaak heel snel omgeprikt kan worden.

Nadat ik het tooltje had gedraaid kon ik alles weer op de normale manier installeren en configureren.
Erg indrukwekkend als je dit 2.5 ton wegend water scherm ziet "draaien", èn je mag aan de knopjes zitten laugh :D .
Het scherm is weer te zien bij Sensation Innerspace op de 17de Maart in Hasselt, België.

Tooltje kun je hier downloaden.
Daarna gewoon even uitpakken naar een tijdelijke map en het script starten (word een Dos Box geopend).
Je ziet dan waarschijnlijk heel veel bekende apparaten voorbij komen die je ooit op je PC aangesloten hebt gehad.
Als hij klaar is met het script de pc een keer herstarten.

Let Op: dit tooltje haalt alle devices weg die hij op dat moment niet ziet (dus geen verbinding mee heeft of de drivers niet (goed) zijn geladen), plug dus de devices in je pc die je wel wil behouden (en goed werken).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
HansStandaard Lid (†)
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
3-3-2012 13:18
als je niet alles in 1 keer weg wilt gooien, volg dan de instructievan MS, hiermee kun je een voor een device drivers weg mikken die niet in gebruik zijn.
WebbieStandaard Lid
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
3-3-2012 13:57
Hallo Hans,

hans schreef:

als je niet alles in 1 keer weg wilt gooien, volg dan de instructievan MS, hiermee kun je een voor een device drivers weg mikken die niet in gebruik zijn.
Klopt, maar voor mij werkt het script het handigst en het snelst.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)