Forum > Geluid

Peavey Hisys 3XT Of AD Systems Impuls 3

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
RikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2011
Laatste: 31-12-2011
Berichten: 2
25-12-2011 13:57
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een geluidsset, die ik in eerste instantie wil gebruiken als
aanvulling op een carnavalswagen, daarna wil ik er ook kleine buiten evenementjes
zoals buurtfeesten, communies e.d. mee gaan doen.

Mijn keuze is tussen:
2 stuks Peavey Hisys 3 XT (oude model met de blauwe streep op de grill)
700 watt RMS
2X12"
1X6.5"
1X1"

of:
4 stuks AD systems impuls 3 kasten
250 watt RMS
1X12"
1X1"

nu is de AD set wel ongeveer 2 keer zo duur, maar ik weet dat deze kasten wel van goede
kwaliteit zijn, en over de Peaveys heb ik helaas nog maar weinig kunnen vinden.

Is er iemand die ervaringen heeft met een van deze twee systemen?
Gr. Rik
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
25-12-2011 14:46
Dan zou ik zeggen ga voor de AD System speakers.
Peavy is naar mijn ervaring iet wat schel ( meestal alles uit Amerika Community o.a.)
Ad klinkt strakker. en de kasten zijn beter gebouwd.
?Quote?
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
27-12-2011 09:10
Eigenlijk zijn het totaal verschillende kasten die je niet echt met elkaar kan vergelijken gezien de totaal andere bestukking. De keuze tussen deze 2 zou voor mij afhangen van waarvoor ze ingezet gaan worden.

Persoonlijk vind ik de Hisys 3xt best aardige kasten. Ik heb er een flink aantal van gehad (met de turqoise band) en ook van het nieuwere type (de trapeziumvormige kast). Kasten drukken goed door en klinken ook goed, het hoog neigt er naar scherp te worden op hogere geluidsnivo's, maar dat is met eq-en goed op te lossen (echter niet compleet weg te krijgen). Ik noem het altijd typisch amerikaanse sound en zie dit bij andere amerikaanse merken ook vaak terug. Hele fijne kasten welke ik graag inzet voor live-versterking van bands in kroegen/zalen. Je kunt hier ook nog aardig wat bas onder plaatsen en dan heb je best een stevige set.

De Ad-impulse 3 heb ik lang geleden mee gewerkt, zelfs zo lang geleden dat ik niet echt meer weet hoe ze specifiek klonken. Wel weet ik me te herinneren dat ik vond dat ze redelijk duur waren voor de prestaties. Kasten waren niet echt klein te noemen en qua SPL max was het ook niet echt bijzonder. Maar goed, ook die zijn al weer een paar jaartjes oud (net als de peavey kasten overigens).

Als de afmeting van de kast ondergeschikt is, dan zou ik juist voor de peavey's gaan.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
RikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2011
Laatste: 31-12-2011
Berichten: 2
28-12-2011 09:11
Oke bedankt voor de reacties, ik heb mijn keuze gemaakt, en ga voor de peavey's.
Ik ga vrijdag kijken, en ik neem er ook nog twee Peavey Hisys 215 subjes bij, (voor de zekerheid).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)