Forum > PC related Forum

Hulp bij midicontroller keuze

(13 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Loctite401Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2009
Laatste: 10-11-2015
Berichten: 26
20-12-2011 19:46
Beste forum leden,

Ik ben dus op zoek naar een midi controller. Ik ben helemaal nieuw in de dj wereld en weet er dus niet heel veel van.
Ik was eigelijk van plan om met een relatief simpele controller te beginnen (Hercules 4mx/ dj4 set, Numark mixtracks enz.)
Maar naarmate ik me er iets meer in ben gaan verdiepen, ben ik uiteindelijk toch bij de betere toestellen uitgekomen.
(Ik ken mezelf en zo'n ding ben ik waarschijnlijk snel moe zodat ik alsnog voor iets beters ga kijken)
Dus nu zijn er nog 3 opties waar ik tussen aan het twijfelen ben.
de Pioneer DDJ-T1, de Numark NS6 en de Native Instruments Traktor Kontrol S4.

De Numark heeft op dit moment de voorkeur omdat : Volledige metalen behuizing(stevig) en deze is als stand alone mixer te gebruiken. Dus een laptop crash is makkelijk opgevangen.

Verder zijn ze (naar wat ik gelezen heb) qua gebruiksopties vrij gelijk.
Ik heb verder geen voorkeur voor merk of programma wat gebruikt word. Dus Itch of traktor maakt niet uit.

In mijn geval de NS6 een goede keus? of is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande controllers? Of dingen waar ik nog op moet letten? Laat maar wat weten.

Mvg. Ronald
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
20-12-2011 21:21
De Denon DN-MC6000 is ook als losstaande mixer te gebruiken, misschien ook een optie?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-12-2011 23:29
Ik vind de Numark Mixdeck een erg leuk apparaat. Ik heb er zelf ook 1 staan maar ik heb er eigenlijk nog nooit echt uitgebreid mee gespeeld. Een van mijn vaste dj's wel en die was er erg over te spreken.