Forum > PC related Forum

Hulp bij midicontroller keuze

(13 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Loctite401Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2009
Laatste: 10-11-2015
Berichten: 26
20-12-2011 19:46
Beste forum leden,

Ik ben dus op zoek naar een midi controller. Ik ben helemaal nieuw in de dj wereld en weet er dus niet heel veel van.
Ik was eigelijk van plan om met een relatief simpele controller te beginnen (Hercules 4mx/ dj4 set, Numark mixtracks enz.)
Maar naarmate ik me er iets meer in ben gaan verdiepen, ben ik uiteindelijk toch bij de betere toestellen uitgekomen.
(Ik ken mezelf en zo'n ding ben ik waarschijnlijk snel moe zodat ik alsnog voor iets beters ga kijken)
Dus nu zijn er nog 3 opties waar ik tussen aan het twijfelen ben.
de Pioneer DDJ-T1, de Numark NS6 en de Native Instruments Traktor Kontrol S4.

De Numark heeft op dit moment de voorkeur omdat : Volledige metalen behuizing(stevig) en deze is als stand alone mixer te gebruiken. Dus een laptop crash is makkelijk opgevangen.

Verder zijn ze (naar wat ik gelezen heb) qua gebruiksopties vrij gelijk.
Ik heb verder geen voorkeur voor merk of programma wat gebruikt word. Dus Itch of traktor maakt niet uit.

In mijn geval de NS6 een goede keus? of is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande controllers? Of dingen waar ik nog op moet letten? Laat maar wat weten.

Mvg. Ronald
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
20-12-2011 21:21
De Denon DN-MC6000 is ook als losstaande mixer te gebruiken, misschien ook een optie?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-12-2011 23:29
Ik vind de Numark Mixdeck een erg leuk apparaat. Ik heb er zelf ook 1 staan maar ik heb er eigenlijk nog nooit echt uitgebreid mee gespeeld. Een van mijn vaste dj's wel en die was er erg over te spreken.

Hij voelt zeer degelijk aan en biedt ontzettend veel mogelijkheden. Hij is niet alleen als MIDI controller te gebruiken, maar je kunt er ook gewoon cd's, een usb stick of een externe harddisc in stoppen. Er zit zelfs een iPod dock op.

Er zijn ook nog andere versies zoals de Mixdeck Express en de Mixdeck Quad (de vierkanaals versie) maar beide hebben geen iPod dock.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
MickeyMickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2010
Laatste: 26-2-2016
Berichten: 180
21-12-2011 10:17
Vestax heeft ook wel intressanten Midicontrollers. Zelf eigenaar van een vci 100.
Helaas zonder geluidskaart, maar wel een prima controller happy :)
Dubbelop, alsof ik een quote citeer!
Loctite401Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2009
Laatste: 10-11-2015
Berichten: 26
21-12-2011 18:08
De iets "simpelere" controllers gaan het niet worden iig. Heb deze ook al allemaal bekeken, maar vallen af om bv. geen ingebouwde geluidskaart, geen effecten, niet stand alone te gebruiken, enz.
De Denon heb ik ook een tijdje in mijn hoofd gehad, maar is op een gegeven moment op een zijspoor gezet door een aantal reviews.
Zo waren er veel mensen die het apparaat te klein vonden en daarom dus alles te veel op elkaar gepakt was. Zo waren er nog wat kleine dingen. Weet niet meer precies wat.
Nu toch nog eens bekeken en op zich wordt ik er toch weer wat enthousiaster over.
Afgezien van de prijs (scheelt toch wel een paar euro) is die schijnbaar zeer goed gebouwd, heeft een goede geluidskaart aan boord en is dus als stand alone te gebruiken. (vind ik zelf nogal belangrijk)
Hij is dan wel wat kleiner dan de andere modellen, maar daar wen je ook wel weer een denk ik (heb toch nog geen ervaring met andere spelers vandaar)

Maar ja... nu weet ik het nog steeds niet.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-12-2011 19:00

Loctite401 schreef:

Heb deze ook al allemaal bekeken, maar vallen af om bv. geen ingebouwde geluidskaart, geen effecten, niet stand alone te gebruiken, enz.
Had je de Mixdeck ook al eens bekeken? Voldoet in elk geval prima aan bovenstaand lijstje.

Ik werk zelf overigens met een Denon HC 4500 midi controller in combinatie met een DNX 1600 mixer, maar die Mixdeck vind ik een ideaal ding als je een all-in one apparaat wilt. Ik heb 'm aangeschaft voor mensen die een feestje thuis hebben en zelf dj willen spelen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Lexie_1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2011
Laatste: 21-5-2014
Berichten: 43
29-12-2011 12:10
Als je alles wil gaan inbouwen zou ik gaan voor een X-500 van denon als mengpaneel en daarbij een HC4500 ook van denon met bijvoorbeeld Virtual DJ of Traktor.
de X500 en HC-4500 zijn 19 rack formaat.
Mooie combi.
Ik draai nu met de HD2500 icm X500 van denon.
Loctite401Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2009
Laatste: 10-11-2015
Berichten: 26
2-1-2012 14:32
Het is uiteindelijk toch de Denon mc6000 geworden. Ben hem nu een beetje aan het uittesten. Hij is idd niet heel groot qua afmetingen, maar daar heb ik eigelijk weinig last van.
Tnt ben ik er erg tevreden over.
Allen bedankt voor de reacties.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
11-4-2012 18:44
Ik zie dat de TO uiteindelijk zijn zin heeft gevonden, vandaar dat ik even dit topic leen voor een vraagje:

Heeft er iemand ervaring met deze controller?

Ik zoek eigenlijk een nieuw systeem voor mijn oude pc met PC-DJ Red.
Waaraan moet het voldoen:
- Budgetvriendelijk
- Stabiel, maar ik ben geen snufjesdj (ter vergelijk: ik werk nu zonder controller en via de sneltoetsen op de laptop), dus liflafjes hoeft niet. Moet natuurlijk wel snel zijn in reactietijd (play,...)
- Compatibel met mijn huidig bestand aan mp3's
- Enige echte vereiste: de meegeleverde software moet de mp3's in te hernoemen mappen kunnen bewaren en in die mappen sorteren op BPM (is een handige functie die ik gebruik bij PC-DJ Red)

Voorts ben ik snel tevreden.

Ik overweeg dus bovenstaande controller, maar wou eerst even hier horen of er al mensen mee gewerkt hebben en wat ze er van vinden...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-4-2012 21:24
De controller heb ik geen ervaring mee, maar met de software wel. Virtual dj werkt met een soort windows verkenner, dus gewoon met mapjes. Je kan vanuit virtual dj ook gewoon je c: of deze computer benaderen dus dat is geen probleem. Vervolgens kun je de inhoud van de map sorteren op bpm, titel, artiest, album enzovoorts. Je kunt ook rechtstreeks zoeken op deze criteria.

Als je echt een degelijke controller wilt zou ik voor de Denon HC 4500 gaan, maar die is een stuk duurder.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)