Forum > PC related Forum

Welke USB audio interface

(1 reactie. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
27-5-2011 11:44
Ik heb sinds vorige week een Numark DMC2 aangeschaft na al jaren met BPM-studio (zonder controller) te draaien. Ik gebruikte altijd mijn koptelefoon uitgang en kon dus ook niet voorluisteren. Omdat ik nu toch aan het vernieuwen ben wil ik het eens anders doen. Als USB interface zit ik te denken aan een ESI Gigaport (AG of HD) zodat ik in ieder geval genoeg uitgangen heb. Software welke ik nu gebruik is virtual dj 7 (pro full) en moet zeggen dat het een intuitief fijn programma is...

1e vraag; Welke geluidskaart gebruiken jullie (16 of 24 bit) en hoe zijn daarvan de geluidseigenschappen. Ik wil echt dat mijn geluid goed klinkt en dat de geluidskaart niet de bottleneck is of wordt.

2e vraag: aangezien ik afgelopen weekend een gigaport AG geluidskaart had geleend maar eigelijk deze niet goed ingesteld kreeg ( toewijzen van de effecten op uitgang 5 en 6, zodat ik van mijn effecten het geluidsnivo apart kan regelen, leverde problemen op) vraag ik me af of ik iets wel goed doe en/of iemand nog tips and tricks heeft om dit op te lossen??

Natuurlijk kan het gewoon mijn (on)kunde in deze zijn, dus hulp in deze wordt zeer gewaardeerd.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
1-6-2011 11:59
Inmiddels een keuze gemaakt voor een usb audio interface (je moet toch een keertje wat, nietwaar???).
Het is de Hercules DJ trim 4&6 geworden.

Belangrijkste (hoofd)overwegingen om hiervoor te kiezen waren;
- kon deze voor een hele leuke prijs nieuw aanschaffen.
- goede audiokwaliteit (vond hem zelfs beter klinken als de gigaport HD!! Wolfson vs AK4538???)
- 3 stereo uitgangen
- gepowerde bus, dus geen problemen met geluidsnivo als Vista energy wil gaan besparen
- Wolfson WM8770 codec, 24 bit codec (DAC;106db SNR A-weighted/ ADC; 102 db SNR A-weighted
- Wolfson WM8781 stereo ADC 102 db SNR A-weighted

Bijzaken (leuke gadgets);
- nivometing voor in en uitgangen (voor wat het waard is mbt nauwkeurigheid)
- selecteerbare asio buffergrootte
- selecteerbare high level/low level uitgangen
- line/phone ingangen
- meerdere usb aansluitingen
- regelbare koptelefoon welke selecteerbaar is (kan 1+2 /3+4) zodat je pfl al kunt doen op de interface zelf.
- robuuste behuizing
- mic aansluiting

Anyway; eerste indruk is goed, de tijd zal het leren of dit ook zo blijft.....
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)