dB Technologies Flexsys Set
(3 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
SamrooijmansStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-2-2011 Laatste: 3-2-2012 Berichten: 1 | 22-2-2011 11:41 |
Goedemorgen, Ik sta op het punt een nieuwe actieve speaker set te kopen. De keuze is gevallen op de volgende speakers: 2x db tech Flexsys F212 topkasten 2x db tech Flexsys Sub 18D Dit is dus een deel van de Flexsys Concert System set, Mijn doel zal dus ook zijn om in de toekomst nog twee subwoofers erbij te kopen zodat ik de volledige Concert set heb. Ik heb dit setje gehoord en ook veel goede verhalen over gehoord.. Alleen heb ik nog een vraagje, een paar maanden terug heeft db de woofers uit de sub 18D vervangen door RCF woofers, dit omdat de originele vaak kapot gingen. Weet iemand of aan de buitenkant te herkennen is welke woofer er in zit? of met andere woorden welke het nieuwste type is? Bedankt, Sam | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 22-2-2011 12:39 |
Naar mijn idee heeft er altijd al een RCF in de 18D gezeten. Ik heb nog niets gehoort van een vervangende woofer omdat deze snel kapot ging. F212 is een hele leuke topkast, ik weet niet waar je hem voor gaat gebruiken, maar indien ook bandjes versterken, dan zou ik de dvx 12 eens overwegen om naast de f212 te zetten. De F gaat een tikje verder door in het midlaag, echter is het hoog van de DVX veel gecontroleerder, beter, klinkt gewoon beter. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
HemskeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-11-2010 Laatste: 9-10-2022 Berichten: 288 | 28-10-2011 13:58 |
Even een kickje van dit topic. Ik ben aan het twijfelen tussen de Flexsys F12/F15 topjes en de RCF ART 422/425, 722,725A topjes. Ik heb hier inmiddels al 2 Db technologies SUB 18D staan, verschil in merk maakt me niet zo veel uit. De bedoeling is dat hier over een tijdje nog 2 subs bij komen. Het moet breed inzetbaar zijn, zowel voor live-werk als drive-in werk. Heeft iemand iets hiervan in gebruik, of iemand een tip zodat ik mijn keuze makkelijker kan maken? Alvast Bedankt! | |
DjREsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-4-2004 Laatste: 19-8-2023 Berichten: 479 | 28-10-2011 14:32 |
Ook hier zou ik de DVX serie checken als top, zeker als je gaat uitbreiden met subs later. De eerdere vraag over de RCF woofers: DB tech is volgens mij een dochter van RCF (ik zie het als de budget reeks). Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die een tijdje DB tech gebruiken, met veel plezier trouwens, maar redelijk snel toch een betere set zoeken. Ik ken verhalen dat de subs echt goed zijn, de 212 toppen zijn de zwakkere schakel. Ik heb de concert serie alleen eens live op een feest gehoord. Voor het geld prima, maar voor 2000 euro meer scheelt het je een overstap op een andere set over ca. 2 jaar (wat nog meer zal kosten). Ik heb recente ervaring met een luistersessie met de RCF TT serie. Ik zou daar eens naar luisteren en met wellicht wat onderhandelen kom je aardig in de buurt van een concert reeks van DB tech. | |
DjREsound |