Forum > PC related Forum

2x DJ-controller met CDJ feel

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-1-2011 10:24
Geloof het of niet, maar gezien o.a. DJ-klus in het buitenland ben ik ben stiekem langzaam-aan op zoek naar een setje DJ-controllers voor bij de Macbook, maar wel met de feel van een Pioneer CDJ. Noem me een zeikerd, maar ik mix echt het makkelijkst en fijnst op een CDJ-800/900/1000/2000.

Mijn DJ-werk bestaat uit grotendeels all-round, waarbij ik wel veel (onmogelijke) platen mix. Natuurlijk ook wat house-dingen. Belangrijk is dus NIET de vinyl-mode.

Compact-heid is ook een "must", moeten dus 2 compacte controllertjes zijn. Mixer ertussen ben ik ook nog niet uit, vaak zal er een mixer staan maar wil zelf eigenlijk wel een klein 2-channels+microfoon mixertje van degelijke kwaliteit.

Kan iemand met ervaring met de verschillende controllers me een eindje helpen? Zelf kwam ik al uit bij:

- EKS controllers, met name de Otus ziet er fantastisch uit. Wel een tikje aan de prijzige kant.
- Denon DN SC-2000. Ziet er eigenlijk fantastisch uit. Maar ervaringen, van mensen die ook CDJ's gewend zijn?
- DJ Tech Kontrol One: Goede indeling, maar is de Jog niet TE cheap-cheap? Valt er echt mee te mixen?
Light Image
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
20-1-2011 11:11
Tja dit is toch wel erg persoonlijk. Tuurlijk zijn ervaringen waardevol, maar ik vrees dat je toch eens een showroom op moet gaan zoeken...

Als je een kleine maar oerdegelijke mixer zoekt kan ik je de Rodec Mixbox van harte aanbevelen (is nog gewoon leverbaar, echter niet bij new-line). Staat hier tussen 2* cdj-200 in en werkt erg fijn. Enige nadeel: de pfl knop die tussen de faders in zit. Een enkele keer draai je er aan en tik je een van de faders aan..
It's time to play the music, It's time to light the lights..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-1-2011 11:16
Als je toch ook een mixertje wilt kun je eens kijken naar de Pioneer DDJ-S1.

Dan heb je in elk geval de Pioneer feeling, en al een compact mixertje erin gebouwd. Het ding is gemaakt voor gebruik met laptop, want het toetsenbord kan er mooi onder (lijkt me niet handig werken maar goed).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
20-1-2011 11:26
Als je 1 bericht naar beneden gaat heb je een forem deel over de Pioneer ddj-t1

Ziet er veelbelovend uit
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
20-1-2011 12:44

JeroenVDV schreef:

Compact-heid is ook een "must", moeten dus 2 compacte controllertjes zijn.
WiebeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2010
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 3
20-1-2011 14:11
Ik heb sinds een maand 2 Denon SC2000's en ik moet zeggen dat ik daar uitermate tevreden over ben.
(Ik gebruik ze ook met mijn MacBook en dat werkt prima, met Windows schijnen er wat problemen te zijn met sound glitches)

Waarom?

- Bouwkwaliteit is prima
- Compact maar overzichtelijk ingedeeld
- Jogwheel voelt erg goed aan (natuurlijk niet als een CDJ, maar komt in de buurt)
- Gemaakt voor Traktor Pro, met de juiste mapping werkt alles perfect
- Prijs (voor iets meer dan 400 Euro heb je 2 SC2000's)
- 4 decks aansturen met 2 controllers (blauwe en rode leds maken het verschil duidelijk)

Eventuele concurrenten van de SC2000: Traktor Kontrol X1, de A&H Xone:1D

Ik vind de SC2000 toch wel de beste keuze, maar dat is mijn mening natuurlijk.

In combinatie met de Denon X600, 2 kanaals dj-mixer met effecten, zou dit een geweldige set kunnen zijn.
Aangezien er ontzettend veel bruikbare effecten in Traktor Pro zitten, zou een Xone22 ook prima kunnen zijn, met daarin wel een dijk van een filter, maar dan zou je er nog een externe geluidskaart bij moeten kopen.
De Denon X120 is natuurlijk ook een optie, maar die is wat aan de dure kant voor zijn mogelijkheden.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-1-2011 14:40
Alvast bedankt voor de reacties!

- Ik ga de controllers uiteraard even uitproberen. Wel zijn er steeds minder "showrooms" die daadwerkelijk de meest voorkomende controllers hebben staan en tijd hebben voor een kopje koffie, uitleg, ECHT verstand van zaken en piel-tijd met de modellen. Voor wat "meer" geld dan gewoon de goedkoopste online aanbieder kopen vind ik geen enkel probleem, mits voorstaande dingen dus mogelijk zijn. Is uiteraard ook een vraag die ik gewoon aan Dre moet stellen ;)
- Rodec mixer ziet er op zich OK uit, maar mag van mij nog wat compacter. Maar wie weet :)
- Pioneer DDJ-S1/T1 bekeken, maar ik ben bang dat hij nogal lomp is om "even" mee te nemen, helemaal omdat in veel locaties de mixer al staat. Heb ik slechts af en toe nodig (en thuis).
- @Wiebe Thanks voor de uitgebreide DN-SC2000 reactie. Ik denk dat deze voorlopig bovenaan het lijstje staat, maar ik ga hem wel even uitgebreid proberen ergens.

Zit even naar de Reloop Contour te kijken. Maar... WAAR is de pitchfader gebleven?!!?!?!?
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-1-2011 21:25

JeroenVDV schreef:

Zit even naar de Reloop Contour te kijken. Maar... WAAR is de pitchfader gebleven?!!?!?!?
Rechts onderin (knopje waar "sync" bij staat)... laugh :D

Daarnaast kun je de pitch bijstellen met de parameterknoppen (en benden met bijvoorbeeld de jog).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-1-2011 22:46

Dré schreef:

Rechts onderin (knopje waar "sync" bij staat)... laugh :D
Ah thanks. Mag een slotje op het topic, ik weet weer waarom ik GEEN midi-controller wilde. shut up :X laugh :D (joking)
Daarnaast kun je de pitch bijstellen met de parameterknoppen (en benden met bijvoorbeeld de jog).
Het voelt zo essentieel, en op deze controller zo verborgen. Of ligt dat aan mij?
Light Image
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
20-1-2011 22:58

JeroenVDV schreef:

- Pioneer DDJ-S1/T1 bekeken, maar ik ben bang dat hij nogal lomp is om "even" mee te nemen, helemaal omdat in veel locaties de mixer al staat. Heb ik slechts af en toe nodig (en thuis).
Tja wat is lomp... 5 kg en iets groter dan een A-3 qua oppervlakte is natuurlijk helemaal niets als je het vergelijkt met een cd koffer laugh :D. (En dan te bedenken dat sommigen heden ten dagen nog met platen draaien.... shocked 8O )

Groot voordeel van een alles in een controller is natuurlijk dat je minder aansluitwerk hebt, vooral 3 adapters lijkt me vervelend worden. En qua plek, zo'n controller pas bij wijze van spreken nog op een barkruk...
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)