Forum > Geluid

CDJ-800MK2 Leest geen cd's meer

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
Berichten: 56
15-10-2010 09:31
Beste medeforummers,

Gisteren heb ik twee CDJ-800 MK2's overgenomen. Gisteravond hier thuis anderhalf uur mee gedraaid, niks aan de hand.

Ik wil zonet nog ff gaan draaien, doen ze het niet meer shocked 8O Ze gaan wel gewoon aan natuurlijk, maar als je een cd erin duwt, probeert hij 3x op te starten waarna de speler het opgeeft en de cd weer uitspuugt.

Herkend iemand dit probleem?

Alvast super bedankt!
Bob

Hier baal ik echt heel erg van, koop ik 1x iets tweedehands, en werkt het niet. Verkoper is op de hoogte gesteld, ik wacht op een reactie.
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
Berichten: 56
15-10-2010 11:21
Vanmorgen stonden ze in een (koude) garage, waarna ik zo zojuist binnen gezet heb en ze wel weer werken..

Ik heb inmiddels ook contact gehad met de verkoper; hij geeft aan dat ze 4 maanden stil hebben gestaan. Zou het hieraan kunnen liggen?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-10-2010 11:30
De spelers reageren, als het goed is, met een foutcode. Het zou een optie zijn even aan te geven welke code dat is (dat maakt het duidelijker dan een "dokter, m'n buikje doet zo'n zeer").

Een aantal van deze foutcodes kun je daarna, met bijbehorende uitleg, terugvinden in de handleiding.

Daarnaast is het wellicht van belang te melden of je CD's of CD-R's gebruikt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
15-10-2010 11:30

BSmeets schreef:

Vanmorgen stonden ze in een (koude) garage, waarna ik zo zojuist binnen gezet heb en ze wel weer werken..

Ik heb inmiddels ook contact gehad met de verkoper; hij geeft aan dat ze 4 maanden stil hebben gestaan. Zou het hieraan kunnen liggen?
Ik denk dat condens op je lasertje het probleem is geweest, gezien je beschrijving van opslag in koude ruimte. In theorie kan opgedroogd smeermiddel in het loopwerkje na lange stilstand ook problemen geven, mijn ervaring met Pioneer CDJ's is dat dit niet vaak voor problemen zorgt. In het algemeen zou je de verkopende partij wel eens naar de staat van onderhoud van de spelers kunnen vragen, wellicht is het eens tijd voor een onderhoudsbeurtje.
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
Berichten: 56
15-10-2010 12:32
Bedankt voor de snelle reacties!

- De spelers geven geen foutcodes, cd's worden na 10 seconden enkel weer uitgespuugd.
- Probleem is zowel bij cd's als CD-R's. Echter houden ze cd's langer vast. Cdr's spuwen ze na 3 leespogingen direct uit.

Na ongeveer 4 keer cd's erin geduwd te hebben, spelen ze wel cd's af (met kraak). Na 5 min draaien spelen ze weer perfect, laden direct cd's en CD-rs zonder kraak..

Condens dacht ik gisteravond (en vanmorgen toen ik ze naar binnen haalde) ook direct aan, maar na een nacht in de kou te hebben gestaan, moet de condens toch wel weer weg getrokken zijn?

Cdj's zijn 1,5 jaar oud, hebben geen onderhoudsbeurt gehad. Maar mijn cdj200's hebben 3 jaar lang geen onderhoud gehad en werken nog steeds perfect in de kou en hitte..

Lijkt me sterk dat het aan slijtage ligt, want ze zien er echt letterlijk als nieuw uit, hebben nieteens kleine krasjes of aanslag/verkleuring op knoppen of het joghwheel..
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
15-10-2010 13:17

BSmeets schreef:

- De spelers geven geen foutcodes, cd's worden na 10 seconden enkel weer uitgespuugd.
opzich wel apart dat er geen foutcode volgt... ik weet van een cdj100 dat ie, als je een cd er omgekeerd instopt (oftewel, hij kan er werkelijk NIETS van lezen), hij em zonder foutcode weer uitspuugt na een seconde of wat, wellicht kan de speler er dus zodanig niets van maken dat hij de cd uitwerpt? (een cdj100 geeft bij een sterk bekraste cd bijvoorbeeld wel een foutcode...)

BSmeets schreef:

Na ongeveer 4 keer cd's erin geduwd te hebben, spelen ze wel cd's af (met kraak). Na 5 min draaien spelen ze weer perfect, laden direct cd's en CD-rs zonder kraak..
Gedrag kan ik op 2 manieren proberen te verklaren.
1: Speler is koud, je zet em aan, hij warmt daardoor plaatselijk (bijv. op laserkopje) snel op --> condens. Na een tijdje temperatuurverdeling trekt het condens weg.
2. Speler is koud; oud opeengehoopt vet wat door de kou ook nog eens stugger is belemmert de speler om zijn laserkop goed/precies te verplaatsen, kan daardoor cd slecht lezen en spuugt hem uit. Bij opwarming speler wordt vet wat soepeler en functioneert de speler weer.

BSmeets schreef:

Condens dacht ik gisteravond (en vanmorgen toen ik ze naar binnen haalde) ook direct aan, maar na een nacht in de kou te hebben gestaan, moet de condens toch wel weer weg getrokken zijn?
zie hierboven bij hypothese 1, kan dus wel.

BSmeets schreef:

Cdj's zijn 1,5 jaar oud, hebben geen onderhoudsbeurt gehad. Maar mijn cdj200's hebben 3 jaar lang geen onderhoud gehad en werken nog steeds perfect in de kou en hitte..
Die vergelijking rammelt een beetje: zo vervuilen cdspelers bijvoorbeeld veel sterker in een horeca-omgeving dan een thuisomgeving. In combinatie met het door jou genoemde gedrag zou ik de spelers toch echt eens een onderhoudsbeurtje laten geven, ik gok dat ze dan een stuk storingsvrijer zullen functioneren. Schoonmaak/smeerbeurtje kost je de kop niet!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
15-10-2010 13:59
Het is wel raar dat ze het allebei tegelijk niet meer doen......

mijn eerste geachte:
vraag de verkoper om de aanschaf-bon,
als ik het goed onthouden heb, heeft Pioneer 2 jaar garantie?

Ik geef je een goede kans dat de laser beschadigd of versleten is, en je die moet vervangen.
Kosten zonder garantie: ergens tussen de 125 en 150 euro.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
Berichten: 56
15-10-2010 14:57
Van de kopen krijg ik zo spoedig mogelijk de bon via de mail, aangezien hij deze opnieuw moest opvragen bij de shop. Op de spelers zit volgens hem nog 1,5 jaar garantie.

De combinatie van 2 zo goed als nieuw (naar mijn idee bijna nooit gebruikte) uitziende spelers en het weer functioneren nadat de spelers opgewarmd zijn, denk ik dat het toch niet aan het loopwerk/laser ligt. (Als de laser versleten is zouden ze het toch helemaal niet meer moeten doen, ook niet na 5 min opwarmen?)

Het probleem van een vette lens dat hierboven wordt aangedragen lijkt mij een hele goede, echter zou het wel heel toevallig zijn dat beide spelers hier net op hetzelfde moment last van hebben, omdat je zegt dat dit niet vaak voorkomt.

Condens op de lens lijkt mij tot nu toe dan toch de meest logische oorzaak, alleen vind ik hierbij dan weer zo vreemd dat mijn CDJ-200's nooit geweigerd hebben terwijl die wel wat heftigere omstandigheden hebben meegemaakt dan een garage van 5 graden Celsius.

Ik wacht komend weekend nog even af (morgenavond ga ik er toch mee op pad, oude spelers worden morgenvroeg opgehaald), waarna ik na het weekend een beslissing maak of ze wel of niet terug gaan.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-10-2010 16:04

BSmeets schreef:

De combinatie van 2 zo goed als nieuw (naar mijn idee bijna nooit gebruikte) uitziende spelers en het weer functioneren nadat de spelers opgewarmd zijn, denk ik dat het toch niet aan het loopwerk/laser ligt. (Als de laser versleten is zouden ze het toch helemaal niet meer moeten doen, ook niet na 5 min opwarmen?)
Een laser is niet een ding dat het wel of niet doet, in de loop van de tijd neemt de prestatie geleidelijk af totdat de output onvoldoende is om een cd te lezen. In de tijd daarvoor kan je soms problemen hebben, zeker als de cd-speler pas net aan staat en de laser nog moet opwarmen. Komt er dan ook nog condens om de hoek dan is het helemaal een verloren zaak.

Dus: als cd's pas na opwarmen worden gelezen is de laser de eerste verdachte.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
Berichten: 56
15-10-2010 21:41
Morgenavond gaan ze mee om een avondje te draaien, als ze zondagmorgen zonder problemen werken hou ik ze, anders gaan ze terug.

Het zou dan inderdaad best aan de laser kunnen liggen. Enige dat ik zo vreemd vind, is dat ze niets hebben geleden, het zijn gewoon absoluut geen afgeragde horeca spelers. Het zijn typische slaapkamer spelers, gekocht door iemand met het idee te gaan dj'en, maar er uiteindelijk niets mee gedaan.

Hartelijk dank voor jullie hulp! Als er nog tips zijn hoor ik ze graag!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)