Forum > Geluid

ZOMAX

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
28-7-2010 23:50
Hallo,

Nou heb ik laatst op een grote beurs een line-array en een gewone top-sub combi van het merk zomax gezien/gehoord.
Nou ben ik benieuwd of er iemand is die dit merk kent en of/ervaringen mee heeft?

Zomax heeft ook versterkers en processoren heb ik gezien.
Ook is het merk Soundtop een onderdeel van zomax. Dit kun je vergelijken met Crown en Amcron. Tenminste zo heb ik mij laten vertellen.

Zijn er hier op het forum mensen die hiervan gehoord hebben/ervaring mee hebben?
Lijkt mij toch vrij intressant als ik de specs uit de folder bekijk.

Ik hoor het graag.
MVG Bram
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
29-7-2010 08:44
Zomax maakt ook speakers voor o.a. DAP en zo zijn er nog meer merken waar ze dit voor doen. Heb deze zelf gehad in de A-215 en A-18b welke ik destijds had. Voor de serie die daar inzat was het "good value for money".
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 6-10-2024
Berichten: 160
29-7-2010 09:36
Kan best zijn dat ze speakersets bouwen voor ik weet niet wie. Heb even gezocht op soundtop. Maar daar vind ik niets over. De website van zomax is half engels , half chinees.

M.a.w als je professioneel spul wilt leveren, zullen ze toch eerst de website op orde moeten maken, ziet er niet uit. Het belangrijkste is hoe het systeem klinkt!!

is er trouwens eventueel een importeur in NL???
Deze knop?? Dat is de talentknop!
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
29-7-2010 14:28
Soundtop is een onderdeel van Zomax. Dat kan ik ook terug vinden op de site van hun. Die idd niet bepaald nou fijn is om te lezen.

Nou heb ik vandaag met mijn baas gesproken. En blijkt dat de set waarvan hij nooit de gegevens kwijt wil, ook een soundtop set te zijn, is vandaag een line array binnen gekomen van Zomax en zijn onze 4 rack's ook voorzien van 2x PA3600 van Soundtop met een EV DX-34 processor er boven.

Nooit op gelet! shut up :X

Wat ik er van kan vertellen is dat het geluidssetje (top-sub) zeker niet slecht klinkt! Evenals de versterkers!

Zal eens proberen vanavond wat info en pic's te krijgen en deze posten.
Best een intressante folder die ik gezien heb.
:EDIT: Wat ik weet evenals mijn baas, is er geen importeur in NL. Deze sets en versterkers komen uit een paartijopkoop van de beurs in frankfurt

GRT Bram
\
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 5308
30-7-2010 09:23

knorrepot schreef:

Dit kun je vergelijken met Crown en Amcron. Tenminste zo heb ik mij laten vertellen.
Zeggen ze ooit wat anders dan?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
30-7-2010 09:49
Is Zomax/Soundtop niet gewoon de zoveelste chinese speakerbouwer/kopieerder... veel voor weinig enzo en achteraf gezien weer weinig voor veel.
vaj-ta-lie-tie
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
30-7-2010 23:07
Nou als je de prijzen en de sets belijkt. Lijkt mij dat niet zo te zijn!

Maar ik had al wel verwacht dat we weinig bekendheid was op dit forum shut up :X
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus

Terug naar forum Reageer (zonder quote)