Forum > Geluid

Schade Denon DN-HD2500

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
20-5-2010 10:06
Beste medeforumers,

Ik heb een probleem waar ik best van baal. Heb een Denon DN-HD2500 media speler welke is gevallen, plat op de knoppen. Het front en het onderliggende subframe zijn verbogen, en zowel de linker als de rechter PCB's zijn op sommige plekken verbrijzeld.
Repareren zit er dus niet meer in vrees ik. Of het display nog heel is kan ik niet zeggen, het lijkt van wel.

Het toestel is net een jaar oud, en vroeg me af of het zinvol is om tot vervanging van bovengenoemde onderdelen over te gaan? Ik heb dus een nieuw front, subframe en 2PCB's nodig, zeg maar het gehele front. De rest van de electronica is nog goed, heb van een vriend het bovenblad mogen verwisselen, alles werkt nog goed. Zelfs de ingebouwde harddisk heeft geen schade!

Heeft iemand enig idee waar ik deze onderdelen kan krijgen?
Corolla power!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
20-5-2010 10:21
ik zou een 2e hands kopen, gangbare prijs is ong. 400 euro. Ik denk niet dat je hem voor dat geld kunt repareren, als onderdelen zoals een front al te bestellen zijn. Deze speler bewaren voor reserve-onderdelen.

Naast de harddisk zit er niet heel veel meer nog in wat nog werkt? Ik heb hem nooit open gehad, maar naast voeding en misschien de geluidskaart zal het wel ophouden denk ik?

Balen voor je, kun je niet misschien iets declareren bij je verzekering? Succes
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
20-5-2010 10:32
Ik heb er wel 1 voor je liggen; w e i n i g gebruikt!
Geen krasje te zien.
Bij interesse effe bellen aub, ben een paar dagen van huis.
Alles komt goed....
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
20-5-2010 11:19
Ik zou hem, hoe jammer het ook is, wegdoen. De kans is dat je veel geld gaat uitgeven aan reparatie en nieuwe onderdelen en dat hij toch niet goed blijft werken omdat er ook andere dingen zijn beschadigd.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
20-5-2010 19:52
Ja ik had zoiets ook al gedacht, helaas. Baal er wel van, zat nog geen krasje op. Heb bij een grote leverancier van onderdelen in Amerika wel de twee PCB's gevonden. Deze worden verkocht voor 180 dollar excl. verzenden en invoerkosten. Het front kan ik nog wel rechtbuigen (is maar een slap voorfrontje overigens) en het subframe krijg ik ook nog wel recht. Mijn grootste zorg gaat nu uit naar het display, ik ga proberen hem over te zetten in de andere HD2500. Als het display defect is, dan is het inderdaad zinloos. Maar wanneer het nog werkt, wat zouden jullie in mijn geval doen? Die PCB's bestellen of niet?
Corolla power!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
21-5-2010 00:08
Ben toch benieuwd van welke hoogte, van een tafeltje zou toch geen zwaar gebroken printen moeten geven.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-5-2010 00:30
Als je zelf te weinig verstand van zaken hebt om in te kunnen schatten welke onderdelen je precies nodig hebt om het apparaat weer aan de praat te krijgen (als je al weet hoe deze te monteren), dan heb je volgens mij twee opties: 1. je verlies nemen en een andere aanschaffen of 2. apparaat voor onderzoek aanbieden bij de erkende Denon dealer/reparateur en om een prijsopgave voor reparatie vragen. Mocht je de kosten voor reparatie te hoog vinden, dan laat je reparatie niet uitvoeren en neem je de eventuele onderzoekskosten voor lief.

Ik zou dat laatste misschien wel overwegen.

Hier vragen of je voor een stevig bedrag aan onderdelen uit de USA moet laten komen heeft geen enkele zin, want niemand kan op afstand beoordelen hoe jouw DN-HC2500 er precies aan toe is.
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
21-5-2010 01:49
Hij is niet zo heel erg hoog gevallen, zo'n 70 CM. Hij is alleen plat op de bovenkant gevallen, dus op de knoppen. Aangezien het een vrij stevig apparaat is (vrij zwaar) zijn de knoppen (o.a. de parameter knoppen) met de bedienings organen naar binnen gedrukt. Deze zitten dus direct op de print gesoldeerd.

Ik kan onderdelen prima zelf vervangen maar dan moet ik ze wel hebben ;). In principe zou ik genoeg moeten hebben aan de twee verbrijzelde printen (Denon part# GU-3778). Het ijzerwerk is nog wel te herstellen en het display is ook nog heel. Ik heb dit ondervonden door het display over te zetten in de nadere speler. Daarnaast heb ik een gedeelte van de PCB's nog kunnen herstellen met tinbrugjes en draadjes (zeer zeker niet betrouwbaar als ik er nog mee wil werken) zodat de speler weer op start. Alleen een hoop knoppen/indicatoren werken uiteraard niet meer door de beschadigde PCB's.
Ben misschien overigens niet helemaal duidelijk geweest: repareer dagelijks voor de baas diverse professionele audio. Echter vond ik dit geval (economisch) moeilijk in te schatten, aangezien het mijn eigen (privé) speler is en nog niet veel km's gemaakt heeft wink ;)

Heb het allemaal evne laten bezinken vanavond en ben toch tot de conclusie gekomen dat een nieuwe koper misschien beter is. Het is inderdaad verlies voor lief nemen, maar aan de andere kant kost het repareren van deze ook een lieve bom duiten en dan is het nog maar de vraag of het allemaal betrouwbaar blijft werken.

@Dre: Mag ik U mailen voor het opvragen van een schema/exploded view tekening van deze speler? Ik kan altijd contact opnemen met de distributeur van Denon (deze zal me zowiezo doorverwijzen naar o.a. New-line omdat ik eindgebruiker ben) maar kan dan aanwijzen welke onderdelen ik nodig heb en vervolgens kijken wat het gaat kosten.
Corolla power!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
21-5-2010 08:51
als jouw werkgever pro-audio repareert dan zul je toch via je werk ook vast met Denon contact op kunnen nemen en zelfs misschien parts kunnen bestellen?
JBnlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2005
Laatste: 18-10-2011
Berichten: 10
21-5-2010 19:37
Anders informeer je even bij Audio Service BV.
Zij zijn de TD voor denon pro in nederland.
Dat onderdeel nr is dat voor beide printen ? Zo ja gewoon even bellen/mailen met de vraag of ze het kunnen leveren en wat het kost.
Als de rest allemaal goed is enzo dan kan het nog meevallen.
En je hoeft niets in te voeren.
Greetings, JB

Terug naar forum Reageer (zonder quote)