Forum > Geluid

Vermogen berekenen voor gebruik op Aggregaat

(47 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2008
Laatste: 4-3-2024
Berichten: 59
1-3-2010 23:56
Beste heren en dames,

Het volgende. Er is mij gevraagt om geluid te verzorgen in een optocht. Op de wagen word een Aggregaat gebruikt. Nu zou ik graag willen weten hoe ik het vermogen van mijn set kan berekenen. Het gaat om een versterker rek met daarin een Wharfedale mp1200 en een mp 1800 daarbij zit nog een crossover en een Equalizer. Daarbij komt een md speler of mp3 speler via de meest simpele microfoon mixer namelijk de Behringer Xenyx 802 Mixer. Ik ben een totale leek op het gebied van vermogen en stroom en zo kan iemand mij hiermee op de goede weg helpen? Alvast bedankt

Groeten Stefan
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
2-3-2010 07:57
Probeer voor een gestabiliseerde 7,5 kva aggregaat te gaan, deze is voor jouw toepassing prima. Die 7,5 kva is puur omdat je ze pas vanaf die spanning gestabiliseerd hebt, ik zou overigens dit setje ook wel op een 3 Kw aggregaatje durfen aansluiten.

Je kunt met een aggregaat beter iets te ruim zitten als te laag, op die manier zal de spanning stabiel blijven bij eventuele pieken.
Focus on the customer and the rest will follow.
DJ StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2008
Laatste: 4-3-2024
Berichten: 59
8-3-2010 14:46
Bedant voor uw reactie ik ben hellaas ziek geweest vandaar deze late reactie ik ga dit in elk geval door geven aan de wagenbouwers en dan gaat het helemaal goed komen dit topic mag van mij gesloten worden

groeten Stefan
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
19-1-2011 22:37
Ook ik zit met het zelfde probleem hier.
Ik ben ook gevraagd door een groep en ze zouden een aggregaat regelen.