Forum > Licht

Showtec Showmaster 24 fader vraagje

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
3-11-2009 11:00
Ik heb een Showmaster 24 in bruikleen van mijn schoonbroer. Hij had die gekocht samen met 1 dimmer maar geraakt er niet wijs aan uit, vandaar dat ik hem effe help, in de hoop dat ik hem dan ook af en toe eens mag gebruiken ;-)

Zover ben ik in een testopstelling: ik heb de 4 kanalen van de dimmer ingesteld op dmx adressen 1 tot en met 4. Elk van de 4 kanalen op de dimmer ingesteld als "dimmen" (dus niet "switchen"). Dimmer aangesloten op Showmaster. Als ik op de "flash" button onderaan de 1ste fader druk, dan flasht de PAR die ik op het 1ste kanaal van de dimmer heb aangesloten. Analoog voor de 3 volgende kanalen. Dus tot daar lijkt alles te werken zoals het hoort.

Maar als ik de faders van die 4 kanalen op de Showmaster op en neer schuif (gewoon manuele bediening, ben nog niet aan proggen toe) dan gebeurt er niets. De parren branden niet als ik de faders omhoog schuif. Flashen met de flash button onder de desbetreffende faders doen ze dus wel. Ik heb de handleiding meermaals volledig doorgenomen en ik weet niet wat ik over het hoofd zie. Ik heb ook eens geprobeerd in record mode om een chase te maken, maar als ik een scene maak, reageren de lampen ook niet op de faders, dus al mijn scenes zijn nogal donker ;-)

Ik heb ook hier op dit forum gezocht, daar stond dat het waarschijnlijk de fade timer was. Ik heb echter de fade time op "instant" (0 sec) staan.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
3-11-2009 11:10
Hoe heb je de masters staan? Master A helemaal omhoog en Master B helemaal omlaag? Zet mode-select eens op "1-24 single"?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
3-11-2009 11:11
Rechts onder in staan een aantal schuiven,

2 Masters A en B
Staan die allebij op full? ( dus de ene naar boven en de andere beneden ik weet niet uit me hoofd welke )
Staan de fade time en de speed time faders allebij helemaal naar boven?
Staat je mode select ( bij de druk knopjes ) op het oranje lichtje?

Sjoerd
[ Edit: Big Bang was me al voor shut up :X ]
HES Hog IPC
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
3-11-2009 11:27
master A en B staan beide open (A naar boven en B naar beneden, zo uit het hoofd).
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
3-11-2009 11:29
De fade time en speed time faders staan beide naar omhoog en de mode select staat op "1-24 single".
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
3-11-2009 11:30
Probeer achterop het polariteits knopje even, en zoek in de handleiding even de resetcode op en voer deze uit.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-11-2009 11:41

big bang schreef:

Probeer achterop het polariteits knopje even,
Flash knoppen werken WEL dus een polariteitfout kan het niet zijn ;-).

Kans is erg groot dat de blackout (rechtsonderin op de tafel) nog aan staat. De channel flashes werken dan namelijk WEL maar de rest niet.

Als dat inderdaad de oplossing is, dan is dat toch wel een stevig gevalletje RTFM!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-11-2009 11:56

Dré schreef:

Kans is erg groot dat de blackout (rechtsonderin op de tafel) nog aan staat. De channel flashes werken dan namelijk WEL maar de rest niet.
Da's wel gek. Blackout die niet helemaal black-out is. laugh :D
Light Image
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
3-11-2009 11:57

Dré schreef:

Flash knoppen werken WEL dus een polariteitfout kan het niet zijn ;-).
Roep dat niet al te hard, ooit eerder gehad dat dat ding fout stond. De hele mikmak reageerde (uiteraard) niet zoals het moest, maar iets van reageren op handelingen van de tafel leek het geheel wel te doen. Was overigens wel in de tijd van brakke kabels en terminators had ik nog nooit van gehoord destijds wink ;).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
3-11-2009 12:37

JeroenVDV schreef:

Da's wel gek. Blackout die niet helemaal black-out is. laugh :D
Zal wel aan mij liggen, maar ik kan echt geen toegevoegde waarde bedenken bij het blackouten van flashknoppen? Ik kan wel een hoop situaties bedenken waarbij je tijdens blackout juist wel flashknoppen wilt kunnen gebruiken.

On topic: mij lijkt het toch ook gewoon een knopje of sdchuifje dat verkeerd staat. een keertje dit lijstje afchecken:
- tafel en dimmaer aanzetten :D
- Blackout uitzetten rechtsonder
- Mode select op "A Double Preset B" zetten
- Schuif A naar boven, B naar beneden, fade naar boven

Dan zouden de 4 eerste schuiven, zowel boven- als onderaan moeten werken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)