Forum > Geluid

naald instelling ed. sl1200

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DenniskiesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2003
Laatste: 3-7-2005
Berichten: 24
31-7-2003 16:52
nou, ik heb eindelijk mn twee sl1200 MKII's. ik heb ze tweedehands gekocht met een banana en een Stanton 500 (goude). nu draait de ene draaitafel al meteen helemaal goed, maar de andere heb ik een klein probleempje mee. de naald slaat namelijk af en toe over. hoe dichter bij het midden, hoe vaker. ik heb nu zowel de antiskating als het contragewichtje op maximaal gezet, maar nog steeds skipt hij. welsiwaar helemaal bij het einde pas, maar toch. nu heb ik er gewoon een stuiver opgeplakt, en nu doet ie t dus wel. nu hoorde ik echter dat er speciaal extra gewichtjes bij de technics worden geleverd om te gebruiken bij bv. de concorde en banana. Deze ringetjes heb ik niet gekregen. heeft iemand deze misschien, en gebruikt ze niet, of weet iemand waar ik ze kan bestellen?
en kan iemand me vertellen waarom die naald toch blijft skippen, asl het gewicht op max staat? (zowel bij de banana als de stanton btw)

alvast bedankt,
Dennis Kies
"not he who has nothing is unhappy, but he who wants most"
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
31-7-2003 17:13

denniskies schreef:

de naald slaat namelijk af en toe over. hoe dichter bij het midden, hoe vaker. ik heb nu zowel de antiskating als het contragewichtje op maximaal gezet, maar nog steeds skipt hij.
Begin eerst eens met niet alles op "maximaal" te zetten maar wel alles "correct" te zetten, dit forum loopt over van de uitleg hoe dat moet happy :)

Als het dan nog niet goed is, voel dan eens of er speling zit op je scharnierpunten, je cel/arm-verbinding of op je platter. Een veel voorkomend probleem die je beter laat oplossen door iemand met ervaring: het ziet er simpel uit maar de kans op breuk is groot.

Hou ons op de hoogte!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
KnakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 19-8-2007
Berichten: 13
31-7-2003 17:16

denniskies schreef:

en kan iemand me vertellen waarom die naald toch blijft skippen, asl het gewicht op max staat? (zowel bij de banana als de stanton btw)
Heb je natuurlijk dat extra contra gewichtje er op zitten, zo'n klein extra gewichtje dat je achter in de tonearm schroeft? (die moet er dus niet op zitten)

Even alles opnieuw afstellen is mischien ook niet verkeerd..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
31-7-2003 22:46
Als ik 2e hands zo iets koop, (doe ik niet wink ;) ),
maar dan zal je toch zeker voor het behoud van je platen de naalden meteen vervangen.
Je krijgt er meestal geen nieuwe naalden bij. En je weet niet hoe oud ze zijn.
Het overslaan kan heel goed komen omdat je naald totaal versleten is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DenniskiesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2003
Laatste: 3-7-2005
Berichten: 24
31-7-2003 23:00
ja, nouja ik wilde sowieso die stanton 500 vervangen door n Ortofon Concorde. ben eigenlijk helemaal weg van die zwart, de pro S, is die nou echt anders dan de gewone pro? ik kon niet veel verschil ontdekken eigenlijk. in ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties en ik hoop er nog meer te krijgen zodat ik alles goed aan de praat krijg.
"not he who has nothing is unhappy, but he who wants most"
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
1-8-2003 10:21
Even de naaldbeschermer op de naald zetten (of de naald verwijderen als de beschermer zoek geraakt is), arm balanceren zodat hij vrij zweeft, anti-skating op nul en de arm soepel alle kanten op "tikken". Hij moet als een balerina alle kanten opgaan zonder "harde stukjes". In jouw geval heb je een kans van bijna 100% dat de lagering van je 1200 naar de knoppen is. Dat wordt in dat geval een nieuwe arm (= DURE reparatie).

Tja, 2e hands kopen blijft een gok. Eigenlijk moet je iemand meenemen die veel verstand van draaitafels heeft (1 op de 100 die zeggen er verstand van te hebben, hebben het ook daadwerkelijk) OF de draaitafel laten controleren door een goede dealer die weet waar hij het over heeft.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Roby GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-7-2003
Laatste: 13-8-2003
Berichten: 11
5-8-2003 10:59
Hey dre..

Wat kost het om draaitafels bij jullie te laten afstellen?
dus...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
5-8-2003 11:05
2 pakjes Marlboro per draaitafel. Let wel: De draaitafel moet wel de moeite waard zijn. Pisbakken kijk ik niet naar (ik wil je dan hooguit helpen ze in de container te pleuren) en stevig misbruikte SL-1200's kan ik ook niets mee. Draaitafels die ouder zijn dan zo'n 4 jaar zijn vaak sowieso niet meer lekker af te stellen (alles zit dan al te vast).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
5-8-2003 11:17

Dré schreef:

2 pakjes Marlboro per draaitafel.
Die tegen de tijd dat hij er mee klaar is,
al weer half leeg zijn.
Zelden iemand zo snel en veel sigaretten zien roken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-8-2003 11:52
Ach, een tevreden roker is geen onruststoker... laugh :D
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)