Forum > Geluid

Afregeling Behringer EX3200?

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
JanzzenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-7-2003
Laatste: 26-7-2003
Berichten: 2
21-7-2003 21:05
Hai!

Via google kwam ik op dit forum uit, ik plaats hier mijn berichtje in de hoop dat iemand mij kan helpen...

Wat is het 'probleem'... Sinds afgelopen weekend ben ik in bezit van een Behringer Ultrafex Pro EX3200... Zeer mooi geluidsverbeteringssyteem (So! Da's een bek vol!) en nou ben ik er wat mee aan't spelen om een mooi geluidje te krijgen, maar dit wil niet erg lukken heb ik het idee. Steeds ontdek ik weer andere instellingen die ook wel aardig klinken en zo langzamerhand weet ik niet meer wat nou echt het mooiste, of natuurlijkste klinkt...

De muziek waar het ding op afgeregeld moet worden is dance/trance, en ik had gehoopt op internet een soort "presets" te kunnen vinden, maar helaas...

Heeft iemand misschien ervaring met dit apparaat (of dergelijke apparaten) en kan diegene mij wat tips geven voor een zo goed mogelijke afregeling? Tuurlijk, ik snap best wel, t'is natuurlijk ook je persoonlijke smaak, maar wat 'voorbeeld-instellingen' zouden natuurlijk nooit weg zijn... dan heb je wel een uitgangspunt waarmee je aan de slag kan...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Alvast bedankt,

Roland.
Hep maar geen bang, ooit kommut goed!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 9491
21-7-2003 21:24
www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=EX3200&lang=eng&formval=0

Download de manual zou ik zeggen,
weet wel als je het ding verkeerd insteld, kan je lekker je boxen vernaggelen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
21-7-2003 22:41
Vernaggelen valt geloof ik best mee... bij ons werd het der zelfs beter op :P

Denk dat je beste iig de bass op tight en low kan zetten en ding niet té ver open te draaien, rest van de knoppen is wat meer voor het hoge, kan je beste zelf een beetje mee experimenteren.
vaj-ta-lie-tie
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 9491
21-7-2003 23:07
Met zo'n advies van Kerstman kan je niet meer stuk zou je zeggen.
Zet maar lekker alles op full, klinkt heel goed........
voor een half uurtje.
De output kan oplopen tot slechts 20(!)Db

Noot: 0 Db is het streven,
3Db is normaal de max,
en 6Db is de head (limiter)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
21-7-2003 23:24
Hmmz... 20 dB maar :X

dacht minder... keer opletten hoeveel der bij ons ong. bijkomt.
we zetten iig niet alles op full, dat klinkt ook gewoon ... niet!
proberen het iig zo te zetten dat het wat beter klinkt, maar niet tever :P

maar opzich letten we wel beetje op hoe hard we alles uitsturen, "vroeger" probeerden we alles zover mogelijk in het rode te draaien, totdat we overal hoorden dat je moest proberen op 0db te draaien, doen we sindsdien ook.
vaj-ta-lie-tie
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 9491
21-7-2003 23:29
Als je zo'n app goed wilt gebruiken moet je hem inserten* op je master, zodat je op je db meters van je mixer kan zien wat je naar je verterker er uit gooit.

* inserten, kan helaas niet bij elke mixer op de master.
Maar het kan bijvoorbeeld bij een Behringer dx 1000.
Wel even heel goed opletten, hoe je je kabeltjes aansluit en soldeerd!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
21-7-2003 23:36
Hebben we toevallig een DX1000... alleen die is zo ingebouwd dat we em niet echt derbij kunnen zitten, Ex3200 is ook in een aparte case ingebouwd, samen met een Ultracurve, die erachter hangt en ook een dB meter derop heeft zitten, die we ook weer op 0dB proberen te houden.

Zitten alleen wel 3 standen op -3, +10 en DigMax ofzo ...
vaj-ta-lie-tie
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 784
22-7-2003 13:13
Ik heb die EX-3200 ook gehad, mijn ervaring: klinkt leuk als je hem net hebt echter na een tijdje luisteren volledig onnatuurlijk. Het is niet zo dat ie het geluid verpest maar dat het er nu beter op wordt? Ik gebruikte op den duur alleen nog de laagboost functie echter +3dB bij 25/31,5/40Hz op de Ultracurve werkt voor mij veel beter. Ik had het idee dat die Ultrafex de bas toch boemerig maakte. Dat is voor mij synoniem aan een slechte bas. Die zogenaamde extra lage tonen die hij erbij zou generenen zijn volgens mij echt onzin (ik heb ze niet gehoord) Werkt gewoon als een soort equalizer!

Niet het positieve verhaal wat je wilde horen ik weet het, maar wel wat ik echt denk over die EX-3200, beetje een baggerding dus

MVG Contour
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 784
22-7-2003 13:13
Is dat niet -10 , +4 en digimax?

MVG Contour
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
22-7-2003 13:55

Tom schreef:

Als je zo'n app goed wilt gebruiken moet je hem inserten* op je master, zodat je op je db meters van je mixer kan zien wat je naar je verterker er uit gooit.

* inserten, kan helaas niet bij elke mixer op de master.
Maar het kan bijvoorbeeld bij een Behringer dx 1000.
Wel even heel goed opletten, hoe je je kabeltjes aansluit en soldeerd!
tom, mag ik vragen hoe je hem aansluit? heb even de handleiding van de dx1000 gedownload (had geen zin om naar beneden te lopen want daar staat hij laugh :D ). daar staat bij de "main insert" dat de tip = send, ring = return en mof = massa. dus als ik deze: www.new-line.nl/v/6027
gebruik, en dan wit in de send doe, en rood in de return en dan natuurlijk 2x omdat we links en rechts een effect willen, hij moet werken? heb niet van deze kabeltjes voorhanden anders had ik het al geprobeerd.
Eet nooit gele sneeuw...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)