Forum > Geluid

Denon DN-HD2500 of BPM Studio

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DjtMStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2005
Laatste: 2-1-2019
Berichten: 76
11-5-2009 17:51
Ik zit met een klein dilemma.
Zit namelijk te twijfelen tussen het kopen van een Denon DN-HD2500 of BPM Studio (compleet met remotecontrol). Wat zijn jullie ervaringen met bijde producten. En als je zou moeten kiezen. Waar zou jij dan voor gaan en waarom?
Hoop dat jullie me kunnen helpen met een keuze maken.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
11-5-2009 18:33
Wij hebben voor BPM studio gekozen, met de bpm controller en niet de denon 4500.

Grootste reden is eigenlijk het gebruik van een computermonitor, stukken overzichtelijker.
Wij werken met veel mapjes en playlistst, waardoor ons dat beter leek werken.
Bpm controller gekozen omdat deze specifiek voor dit stukje software gemaakt is, en alle knoppen werken zoals ze horen.
Geen gefrut met 3rd party drivers, titels op scherm of knoppen die niet werken of niet doen wat je wil dat ze doen.

Moet er wel bij zeggen dat ik nooit met een HD2500 gewerkt heb, wel keer in gebruik gezien.

Grote nadelen, losse pc, losse monitor, zorgen voor goede geluidskaart (geen creative toestanden, Maya 44 is wel aanrader)
of je sjouwt een laptop mee.
Prijskaartje is ook ong 3x zo hoog...
In ons geval is alles netjes in meubel ingebouwd en moeten we er 3 stekker insteken om ermee aan de gang te kunnen.
vaj-ta-lie-tie
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-5-2009 18:40
Je hoeft helemaal niet te kiezen, want met de midi-functie van de HD2500 kan je ook BPM Studio aansturen. Je kan dus beginnen met de HD2500 als stand alone apparaat en later -als je dat zou willen- BPM Studio of een ander midi software pakket aansturen. De controllers van BPM schijnen nogal aan de prijs te zijn.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-5-2009 19:28
Ik zou altijd voor een computersysteem gaan, in combinatie met een controller. Dat werkt veel overzichtelijker.

Zoals Victor al zegt heeft de HD 2500 ook een MIDI functie (ik heb 'm zelf nooit uitgeprobeerd) maar het display werkt daar niet bij. Dat is jammer, maar natuurlijk niet onoverkomelijk als je toch een computerscherm hebt. Ik heb persoonlijk de HC 4500 van Denon als controller (icm Virtual DJ) en die werkt erg fijn. Mijn HD 2500 gebruik ik alleen als backup systeem.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
9-6-2009 11:35
Ik gebruik al jaren BPM-studio op mijn laptop, erg prettig programma moet ik zeggen ( is ook een kwestie van gewenning).Mocht je een geschikte laptop hebben dan zou ik je dit ook aanraden.

Persoonlijk vond ik het niet zo fijn werken met de RCP-1001, maar moet zeggen dat ik "vergroeit" ben met mijn pc, dus echt een referentie is dat niet....Gebuik mijn Denon dubbele cd-speler welke standaard in mijn racks zitten ,nog maar nauwelijks.En de daarbij behorende cd koffers sleep ik dus ook niet meer mee. Alleen een compact koffertje cd's voor "just in case"....

Je moet je afvragen: wat wil ik zelf, en past het voor mijn gebruik en, last but not least, wat wil ik er aan uitgeven.

Mocht je voor BPM-studio op je laptop gaan, kijk dan eens naar een geluidkaart met een dubbele uitgang. Op die manier kun je dan ook gewoon PFL-en zoals je gewend bent met cd-spelers....
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
9-6-2009 12:34
Ik werk zelf met de Numark DMC2 icm Virtual DJ. Bevalt erg goed, alleen ik heb nog steeds een beetje een beetje een hekel aan dat beeldscherm voor mijn neus. Ik vind het om 2 redenen een beetje 'vervelend':

1. Je zit veel in de playlist te zoeken, waardoor je weinig contact hebt met het publiek. Helemaal, als de laptop voor je neus staat. Ik ben zelf een meter of 2, dus wanneer het geheel voor mij op goede hoogte staat, staat juist het beeldscherm bij veel mensen pontificaal voor de neus.

2. Ik betrap mezelf er wel eens op, dat ik onze huidige situatie vergelijk met de hobybobjes die ook met een computersysteempje / laptop staan te draaien, maar dan met winamp bijvoorbeeld. Ik probeer dan ook nog steeds een goede manier te vinden waarop ik dit een stuk verminder. Alleen ben ik er inmiddels toch wel aan gewend, dat het beeldscherm voor mijn neus staat, dus hoe ik dat moet gaan oplossen, zonder dat het me weer handen vol geld kost....

Ik betrap me er trouwens ook op, dat ik als dj "luier" wordt. De software maakt het draaien erg gemakkelijk. Je bent aan het que-en op basis van de waveform, waarbij je vroeger het halve nummer af moest luisteren. De automatische BPM match zet de platen vaak goed gelijk, dus beatmatchen doen we ook niet meer zelf...
I am a TimeDriver!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-6-2009 13:06

ideedeluxe schreef:

Ik heb nog steeds een beetje een beetje een hekel aan dat beeldscherm voor mijn neus. Ik vind het om 2 redenen een beetje 'vervelend':

1. Je zit veel in de playlist te zoeken, waardoor je weinig contact hebt met het publiek. Helemaal, als de laptop voor je neus staat...
Dat heb je niet alleen met een beeldscherm hoor.

In de periode van Vinyl zat ik ook regelmatig met mijn neus in de platenbak, als die dan achter je staan heb je helemaal geen contact met je publiek.

Een controller met een te klein schermpje lijkt mij helemaal een ramp.

Wat dat aangaat werkt een fatsoenlijk beeld scherm veel sneller als het om "zoeken" gaat.
Al met al heb je dan toch meer tijd voor je publiek.

Martin.
kvm entertainment
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
9-6-2009 14:01

ideedeluxe] schreef:

de hobybobjes die ook met een computersysteempje / laptop staan te draaien, maar dan met winamp bijvoorbeeld
De meeste hobbybobjes die ik ken draaien illegale versies van Traktor.

Wat me op mijn volgende punt brengt:

Waarom zou je in 's hemelsnaam voor BPM studio ipv bijvoorbeeld Traktor kiezen? Heeft dit heel andere functionaliteiten of (wat ik iig 123 niet inzie)....???

BPM Studio 4 = 500 E
Traktor Pro = 200 E (Duo zelfs 100 E)

Over het beeldscherm; Ik probeer het niet tussen mij en het publiek in te zetten, maar zo 'vlak' mogelijk naast de mixer. Die kant moet ik toch al op kijken als ik met effecten/loopjes aan de gang moet, nu komt alleen het browsen er nog bij..
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
9-6-2009 18:17
Ook bpm wordt vrij veel niet-legaal gebruikt. Meestal op de laptopjes die papa's en mama's voor schoolgebruik hebben aangeschaft tussen de msn venstertjes in... gevuld met 1000en gedownloade mp3tjes (downloaden is dan nog wel legaal in nl...) van brakke kwaliteit...

Misschien gaat topicstarter juist voor BPM ivm ervaringen uit het verleden... het is gewoon echt een degelijk stukje software, bij ons loopt het niet vast, blijft gewoon goed werken ondanks de hoeveelheid muziek.

Nadeel, het is ouderwets... vergelijk het met een standaard cd spelertje met loop functie en uitgebreide playlist eraan geknoopt terwijl er tegenwoordig zoveel meer kan, er zijn zat stukjes software die precies kunnen wat de uitgebreidere cd spelers a-la cdj1000 ook kunnen. Ook roepen ze al 5 jaar dat versie 5 nu echt gaat komen... ik vraag het me af.

Wij zijn juist voor de degelijkheid en goede controllers voor BPM gegaan... maar er zijn zat goede alternatieven, Traktor en VirtualDJ oa, PCDJ heb ik momenteel niet zo gek veel vertrouwen in, iets teveel geklojo daar.
Beste is demotje installeren en gewoon pielen en nagaan wat je aan opties wil hebben.

Waar je het op kan winnen ten opzichte van de hobbybobjes, muziek kopen op cd, zelf rippen in hoge kwaliteit. Geen tikken/kraken of last van brakke compressie. Verschil 192-320/vbr is echt te horen (riep tot tijd geleden nog van niet...) en zorgen dat je pc/laptop als enige doel heeft het afspelen van muziek, met een goede geluidskaart eraan.
Ding aan en draaien, waar het bij bob en zn vriendjes vaak een gekloot is voor er een beetje redelijk geluid uit zon apparaat komt.
vaj-ta-lie-tie
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-6-2009 18:39

Roeltje schreef:

Ook bpm wordt vrij veel niet-legaal gebruikt.
Ik heb nog een freeware versie.
Misschien gaat topicstarter juist voor BPM ivm ervaringen uit het verleden... het is gewoon echt een degelijk stukje software, bij ons loopt het niet vast, blijft gewoon goed werken ondanks de hoeveelheid muziek.
Dat heb ik met PCDJ red, bovendien is het overzichtelijk. Ik denk dat er tegenwoordig wel meerdere "merken" in aanmerking kunnen komen.
Wij zijn juist voor de degelijkheid en goede controllers voor BPM gegaan...
Bpm was vrijwel 1 van de eerste met een degelijke controller. (die misschien ook wel zijn populairiteit te danken heeft aan het "denon" uiterlijk.) Tevens zit BPM bij de "automatenhandel" vandaar dat vele horeca bedrijven deze software gebruiken.
PCDJ heb ik momenteel niet zo gek veel vertrouwen in, iets teveel geklojo daar.
Doel je dan op de vele soorten software die men heeft? PCDJ heeft een totaalpakket voor de DJ,LJ en VJ, en niet te vergeten de KJ.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)