Forum > PC related Forum

Audacity signaal probleem

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
ElmandeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2008
Laatste: 4-11-2008
Berichten: 31
28-10-2008 19:18
Hallo iedereen,

Sinds kort ben ik erachter hoe mn mixen op te nemen met behulp van een laptop + audacity. Het signaal gaat vanuit de rec van mn mixer naar de mic ingang van mn laptop en ik selecteer dit signaal dan als opneemsignaal. Het gaat allemaal goed, ook het opslaan als mp3 enzo maar alleen als ik het geluid heel zacht zet. Als ik de master van mn mixer dichtdraai blijft het signaal in audacity gelijk alleen als ik mn kanaalfaders naar beneden sleur gebeurd er wat met het signaal, maar aangezien ik ook setjes van feestjes op wil nemen moet het geluid gewoon hard kunnen.

Ik denk persoonlijk dat dit aan het feit ligt dat ik het via de mic ingang doe en dus te weinig controle over het signaal heb (ook al zet ik de mic dicht dan nog overstuurd) Ik wilde een Behringer UCA-202 U-CONTROL aanschaffen om zo het probleem op te lossen nu natuurlijk de vraag is het hiermee opgelost?

En ja ik heb de search gebruikt maar vond niet echt mijn antwoord hierin.
()()() Wille gullie Bas ?! ()()()
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
28-10-2008 19:50
Een microfooningang verwacht een microfoonsignaal. Je mengpaneel geeft een lijnsignaal af.
Dat lijnsignaal heeft een veel hoger niveau (voltage) dan het microfoonsignaal, je geluidskaart raakt dus erg overstuurd.
Je kunt je probleem oplossen door een lijningang te gebruiken, bij voorbeeld die UCA-202. happy :)
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-10-2008 20:02
Line ingang van je laptop gebruiken (zie ook handleiding laptop). Weet je zeker dat de laptop deze niet heeft dan kan de UCA-202 inderdaad een optie zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ElmandeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2008
Laatste: 4-11-2008
Berichten: 31
29-10-2008 11:42
Hey Bedankt :)

Mijn laptop heeft geen line ingang beetje karig eigenlijk! Er stond op i'net dat je de mic ingang wel kan gebruiken maargoed dan krijg je het signaal dus nooit echt goed. Bedankt voor het advies ik ga dat behringer ding maar halen en dan zal het wel beter gaan.
()()() Wille gullie Bas ?! ()()()
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-10-2008 12:43
Sommige geluidskaarten zijn slim en detecteren zelf of het aangesloten apparaat een microfoon of een stereo line ingang is (bij een microfoon ligt de "rechter" ingang aan massa vanwege de mono stekker). Andere geluidskaarten hebben dat slimmigheidje niet. En vandaar ook dat blanket statements zoals "je kunt je mic ingang gebruiken" nergens over gaan zolang je niet precies weet of dat wel op elke kaart van toepassing is...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)