Forum > Newbie Forum

opnemen via mengpaneel geeft schelle toon

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DoedatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2008
Laatste: 8-10-2008
Berichten: 4
6-10-2008 21:49
Ben bezig met het bouwen van een (kleine) studio, onder elk kanaal van het mengpaneel is een audio apparaat aangesloten [mpc, draaitafel, keyboard, cd, computer, etc..] en er zijn 2 actieve monitorboxen aangesloten. De computer en mpc zijn aangesloten op de outputs van het mengpaneel om te kunnen opnemen. Het idee is om bijvoorbeeld alle kanalen aan te kunnen zetten en dit direct te kunnen opnemen. Het probleem ontstaat wanneer ook het kanaal voor de computer openstaat en ik probeer op te nemen via de computer, er ontstaat dan een hele hoge zoem die opnemen onmogelijk maakt. Hetzelfde gebeurd met de mpc, tegerlijk afspelen en opnemen lukt niet via het mengpaneel, met de mpc lukt het echter wel wanneer een audio apparaat rechtstreeks erop wordt aangesloten zonder mengpaneel ertussen. De computer is geaard via het stroomnet en alle stekkers zitten in hetzelfde stekkerblok. Wat is hier toch aan de hand? en hopelijk sloop ik de boel niet hiermee. Mengpanelen dienen toch juist om alles compatible te maken? Graag uw reacties..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
6-10-2008 21:54
en nu een beetje leesbaarder ingedeeld?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DoedatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2008
Laatste: 8-10-2008
Berichten: 4
6-10-2008 22:14
kan je het echt niet lezen, ik begrijp dat het laat is maar een beetje concentreren aub.. sneaky :V
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 138
6-10-2008 22:16
1 x bewerkt. Laatst door Skevdude op 6-10-2008 22:17

doedat schreef:

kan je het echt niet lezen, ik begrijp dat het laat is maar een beetje concentreren aub.. sneaky :V
Ik zou als ik jou was je instelling maar even rap veranderen, anders hou je het niet lang meer uit op dit forum, zie ook je topic over 'goedkope kabels'...

Aanvallen 'op-de-man' zijn we hier al helemaal niet van gediend!
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
6-10-2008 22:17
Klinkt als een geval feedback? Mogelijk stuurt de computer het inkomende signaal rechtstreeks weer door naar de uitgang, waardoor je dus een oneindige lus krijgt > feedback.

Computer instellingen nalopen dus.

doedat schreef:

kan je het echt niet lezen, ik begrijp dat het laat is maar een beetje concentreren aub.. sneaky :V
Iets vriendelijker mag ook wel. Af en toe een enter gebruiken is niet verkeerd en maakt het geheel ook een stuk overzichtelijker.

(tenslotte krijg je hier ook maar gratis hulp/advies)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-10-2008 22:17

doedat schreef:

kan je het echt niet lezen, ik begrijp dat het laat is maar een beetje concentreren aub.. sneaky :V
Pardon???

JIJ wilt geholpen worden, niet Tom!

Je hebt last van een lusje (uitgang mixer naar ingang PC naar uitgang PC naar ingang Mixer). Los dat op en je probleem is weg.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Afgesloten topic